sUs

Изменение правил дорожного движения.

Recommended Posts

Цитата(AgentXXX @ 9 Jun 2006, 14:14)

Весту мне прислала пойштёвна

Какая?

 

А то я вот тоже от Кооперативы сложенку жду… сегодня ровно месяц, как должен был заплатить, но пока не пришла :^)

 

Česká pojišťovna, se rozhodla všem svým klientům, kteří mají uzavřeno povinné ručení, zdarma doplnit výbavu osobního vozu o reflexní vestu.

 

Подробная инф. здесь

 

Кстати, ранее встречалась вот эта информация.

Výbava vlastního vozu používaného pro služební účely

Datum publikace: 19.12.2003

 

Slyšeli jsme, že zaměstnavatel má vybavit automobily výstražnou vestou,

kterou si má obléci řidič při odstraňování poruchy vozidla na silnici jako osobní ochranný prostředek.

Naše organizace nevlastní automobily, řada našich zaměstnanců však používá jako služební automobil svůj vůz.

Jak to je v takovém případě s povinností vybavit automobil výstražnou vestou ?

Kdo ji má?

Majitel automobilu nebo zaměstnavatel?

 

Ano, Vaše informace byla přesná.

Nařízení vlády č. 168/2002 Sb., kterým se stanoví způsob organizace práce a pracovních postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování dopravy dopravními prostředky vydané k provedení ustanovení § 134e zákoníku práce stanoví mimo jiné v příloze č. 1 tzv. další požadavky na způsob organizace práce a pracovních postupů, které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování silniční dopravy. Zde pak pod bodem 2 písm. e) je výslovně uvedeno, že zaměstnavatel je dále povinen zajistit, aby zaměstnanec používal při odstraňování poruch, ke kterým došlo během jízdy na pozemních komunikacích a kdy je nutno na ně vstoupit, výstražné vesty s vysokou viditelností vyhovující požadavkům normových hodnot.

Nakonec ochranné oděvy s vysokou viditelností z retroreflexních a fluorescenčních materiálů jsou považovány ve smyslu nařízení vlády č. 495/2001 Sb., kterým se stanoví rozsah a bližší podmínky poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čistících a dezinfekčních prostředků za ochranný prostředek, neboť jsou zařazeny do výčtu uvedeného v příloze č. 2 mezi ochranné oděvy pod písm. j). Jak je pak známo, osobní ochranné prostředky je povinen ve smyslu ustanovení § 133a zákoníku práce poskytovat zaměstnancům zaměstnavatel k ochraně před riziky vyplývajícími z výkonu práce. Z toho tedy jednoznačně vyplývá, že když je výstražná vesta z retroreflexního materiálu považována za osobní ochranný pracovní prostředek, je povinen ji zaměstnancům řídícím automobil pořídit zaměstnavatel a předat jim ho obdobně jako jiný osobní ochranný pracovní prostředek na základě vyhodnocení rizik práce dotyčného zaměstnance podle tabulky uvedené v příloze č. 1 k výše citovanému nařízení vlády č. 495/2001 Sb.

Pro úplnost je možno uvést, že povinná výbava osobního automobilu je stanovena vyhláškou č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Ve smyslu ustanovení § 32 této vyhlášky patří mezi povinnou výbavu osobních automobilů (tedy motorových vozidel kategorie M) náhradní pojistky, náhradní žárovky, příruční zvedák, klíč na matice (šrouby) kol vozidla, náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), lékárnička a přenosný výstražný trojúhelník. Výstražná vesta z retroreflexního materiálu není tedy ve smyslu této vyhlášky požadována jako povinná výbava vozidla.

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že i když nevlastníte osobní automobily, ale využíváte jako referenčních vozidel soukromé automobily zaměstnanců, měli byste těmto zaměstnancům pořídit výstražné vesty v souladu s povinností uloženou Vám jako zaměstnavateli nařízením vlády č. 168/2002 Sb. a tyto si evidovat jako osobní ochranné pracovní prostředky, tj. zejména je předat zaměstnancům proti podpisu apod..

JUDr. Eva Dandová

 

инф. здесь

 

Co je však důležité: výstražná vesta musí na sobě mít evropskou kontrolní značku EN 471.

632667008190713750.jpg

 

Это было в Nařízení vlády č. 168/2002 Sb ze dne 25. března 2002

 

инф. здесь

 

Vyhlášky nepředepisuje výstražnou vestu jako povinnou výbavu všem vozidlům, ale pouze ve firemních vozech. :!:

 

Далее …

Reflexní vesta v Rakousku povinně

Reflexní vesta v Itálii povinně

Reflexní vesty v Portugalsku povinně

Reflexní vesty v Chorvatsku povinně

 

инф. здесь

 

P.S.

(к сожалению, на чешском языке)

 

ИМХО. ;)

Reflexní vesta, лишней в машине не будет.

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Была информация, что жилетка обязательна водителю в Австрии, всем едущим в Испании, Италии, Хорватии, водителю машины с португальскими номерами в Португалии, водителю немецкого грузовика в Германии; в Финляндии всем необходимо хоть что-то светоотражающее (ссылка вверху страницы).

А в Чехии она нужна только водителю "не частной" машины или всем едущим?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ключевая цитата:

zaměstnavatel je dále povinen zajistit, aby zaměstnanec používal při odstraňování poruch, ke kterým došlo během jízdy na pozemních komunikacích a kdy je nutno na ně vstoupit, výstražné vesty s vysokou viditelností vyhovující požadavkům normových hodnot

т.е. если odstraňovat poruchy . А если я просто так буду сидеть в авте и ждать всякую бригаду рЭмонтников?

Ответ был дан уже давно - в этом случае не надо.

Соответственно, для пассажиров жилет не нужен (если это не бригада тех самых рЭмонтников) :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

То есть, если никто из едущих, включая водителя, не собирается устранять неисправности, то можно вообще жилета не иметь? :^)

 

В других странах, кажется, требуется надевать жилетку при выходе из машины на трассе независимо от цели выхода, не только для ремонта – где только водителю, где и всем.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
То есть, если никто из едущих, включая водителя, не собирается устранять неисправности, то можно вообще жилета не иметь? :^)

 

В других странах, кажется, требуется надевать жилетку при выходе из машины на трассе независимо от цели выхода, не только для ремонта – где только водителю, где и всем.

 

Nařízení vlády č. 168/2002 Sb ze dne 25. března 2002

 

Příloha č. 1

Další požadavky na způsob organizace práce a pracovních postupů,

které je zaměstnavatel povinen zajistit při provozování silniční dopravy

 

2. Zaměstnavatel je dále povinen zajistit, aby zaměstnanec

e) používal při odstraňování poruch, ke kterým došlo během jízdy na pozemních komunikacích a kdy je nutno na ně vstoupit, výstražné vesty s vysokou viditelností vyhovující požadavkům normových hodnot.

 

Можно не иметь, но тогда могут при контроле в будущем поим...еть…

 

c 01 июля 2006 года вступает в силу новый закон č. 411/2005 Sb.

- Расширение компетенции городской полиции.

- Расширение компетенции для работников таможенного управления (příslušníky celní správy).

 

Кто его знает, что будет?

 

Кстати, специально интересовался у городской полиции касательно заработной платы, они сказали, что повышения зарплаты не планируется, но работы однозначно прибавиться. У них на практически все машины закупили радары.

 

Да, вот еще, остается половина месяца до введения новых правил дорожного движения, а переквалификацию (школени) у них еще не проводили, кошмар….. :wacko:

 

P.S.

Po Itálii, Portugalsku a Španělsku je tak Rakousko dalším státem, který pamatuje na zvýšení bezpečnosti posádek osobních motorových vozidel. V Česku se nic podobného nechystá a podle informací Autoklubu ČR není reflexní oblečení povinnou výbavou ani v případě řidičů z povolání, policie nemá žádnou pravomoc zjišťovat ani vyžadovat jeho přítomnost ve vybavení vozidel.

 

Инф. ко дню 5.5.2005 Autoklub ČR Здесь

 

V zahraničí povinností

Výstražnou vestu využijí čeští řidiči nejen u nás, ale také při cestě do zahraničí, kde bývá mnohdy součástí povinné výbavy vozu. Na italských, rakouských, španělských nebo portugalských silnicích hlídky dopravní policie kontrolují i tento povinný doplněk.

 

Инф. Здесь

 

 

В других странах, кажется, требуется надевать жилетку при выходе из машины на трассе независимо от цели выхода, не только для ремонта – где только водителю, где и всем.

 

Reflexní vesty v Rakousku

 

Pozor! Povinnost mít u sebe reflexní oblek platí i pro cizince

Vesty smějí být žluté, červené nebo oranžové a musí odpovídat evropské normě EN 471.

 

V Rakousku je dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích výstražná vesta od 1.května 2005 součástí povinné výbavy automobilu. Zákonem předepsána je pouze jedna vesta pro řidiče,

ale v zájmu bezpečnosti všech pasažérů automobilu se doporučuje mít k dispozici ochrannou vestu pro každého cestujícího.

 

Povinnost používání výstražných vest:

Výstražné vesty musí být užívány řidiči vícestopých motorových vozidel při umísťování výstražného trojúhelníku na extravilánové komunikaci. Na dálnici nebo rychlostní silnici je nošení vesty závazně předepsáno v situacích, kdy řidič opustí vozidlo a zdržuje se na vozovce nebo na odstavném pruhu.

 

Pokuty při přestupcích proti tomuto novému ustanovení:

Jak absenci výstražné vesty ve vozidle, tak i její nepoužití, je možno od 1.května postihovat.

 

Kdo s sebou neveze výstražnou vestu nebo poruší povinnost vestu použít, musí počítat se správní pokutou až do (teoreticky) 2.180 EUR. Ve většině případů je však na místě ukládána bloková pokuta ve výši 14 EUR.

 

Инф. Ministerstva dopravy Здесь

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

А вот это кто-нибудь заметил? Теперь для скутера не надо "A".

 

 

 

3. Mění se nějakým způsobem vymezení řidičského oprávnění skupiny B?

 

 

Ano. Od 1. července 2006 budou držitelé řidičského oprávnění skupiny B přímo ze zákona oprávněni k řízení mopedů a malých motocyklů s nejvyšší povolenou rychlostí max. 45 km/h. Přitom nebude nutné, aby tito řidiči byli současně držiteli oprávnění skupiny AM.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

А-а, страшно? Боитесь? :)

Наш водитель рассказывал, что у них на стоянке практически все курьеры (как на мопедах, так и на машинах) дорабатывают июнь и уходят. Ибо заработки у них напрямую зависят от скорости доставки посылок, а доставлять их без постоянного нарушения правил в нужное время по Праге физически невозможно.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
все курьеры (как на мопедах, так и на машинах) дорабатывают июнь и уходят

О!

Хоть одна хорошая новость :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Что ж тут хорошего? Я скоростной лимит никогда не соблюдаю, 50-ку в городе считаю издевательством над нервами. Нафига мне этот закон? За год постоянного превышения ни обной аварийной ситуации не создал, ни одной царапины на своем или чужом автомобиле тоже нет. То если поймают за превышение, то баллы мне влепят, а "блондинке", которая и на 40-ка умудряется в задницу кому-то въехать - нет.

 

Вчера по радио dj размышляет о нововведениях и говорит: "..мы, чехи, всегда что-нибудь выдумаем что-то такое...". У меня мгновенная мысль - ага, хоть один честно признал, что выдумают какую-то гадость на свою голову, а потом сами же от нее и мучаются. А он продолжает: "...такое, чтобы как-нибудь обойти данный закон". Типа златы чешски рученьки придумают как вывертеться. И начинает давать советы, как избежать баллов, если пойман при проезде на красный, как вернуть права, если забрали и т.п.

 

yahoo.eu, дорогая редакция, что за народ! Сначала принять закон, который все ненавидят, а потом всем миром, $^%^, искать как его обойти.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Хоть одна хорошая новость :)

Сможешь наконец перестать раздавать летаки на Вацлаваке и самому устроиться курьером? ;^)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
все курьеры (как на мопедах, так и на машинах) дорабатывают июнь и уходят.

 

Все курьеры пересядут на велосипеды, illustration-cyclist.jpg

а полиция их будет контролировать лишь по этим параграфам (инф. см. ниже) ;)

 

Pro cyklistů, jsou důležité dvě změny, které se týkají:

 

povinné přilby

 

Paragraf 58, odst. 1

Cyklista mladší 18 let je povinen za jízdy použít ochrannou přilbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě.

 

předjíždění cyklistů

 

Paragraf 17, odst. (2)

Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.

 

:rolleyes:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Добрый день.

Поясните плиз, теперь что, нужно с собой справки от врача возить? И вообще, как часто надо проходить медицинский осмотр водителю?

Спасибо.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku