sUs

Изменение правил дорожного движения.

Recommended Posts

"Za ztracení (nepředložení) druhého dílu kupónu 100 tisíc Kč "

OOOOOOOOOOOO!!!! :o

А где она у меня?Пошел искать. :shetina:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

1094745502_policie-kontrola-silnice-2.jpg

 

Policie plánuje na konec srpna silniční kontroly s videokazetami

 

Praha - Policisté plánují na konec srpna na českých silnicích kontrolní akci, při níž budou řidičům rozdávat videokazety s filmy zaměřenými na bezpečnost v dopravě.

Informoval o tom mluvčí policejního prezidia David Kubalák.

 

Akce pod názvem "Auto je zbraň" se bude konat od 29. do 31. srpna a policie při ní rozdá zhruba 24.000 videokazet. :huh:

 

Инф. здесь

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Они б ещё бобины с киноплёнкой раздавали бы!

Широкоформатной!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

"-RW" - лишнее.

DVD достаточно, да и дешевле намного.

И лехче!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Но не все ржидичи ЕЩЕ имеют ДВД-проигрыватели.

Равно как УЖЕ не все имеют видеомагнетофоны.

Трабл-с.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

15-rozhovory-1.jpg

 

Ing. Aleš Řebíček (ODS) - poslanec, kandidát na ministra dopravy

 

1. Považujete nový silniční zákon za užitečný a povedený?

 

Předně chci upozornit, že slovní spojení silniční zákon je v souvislosti, o které mluvíme, vlastně matoucí. Zákon 361/2000 Sb., který po novele obsahuje úpravu bodového systému, se jmenuje "o silničním provozu". Kdežto silniční zákon bylo zkrácené označení původního asi 30 let starého zákona o pozemních komunikacích, zrušeného nyní platným zákonem 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích. Hovoří se v něm o tom, jaké parametry mají jednotlivé typy silnic, jak probíhá řízení o jejich výstavbě a podobně. Ten nový předpis už sice označení "silniční zákon" v názvu nemá, ale je to prostě pokračovatel toho původního silničního zákona.

 

Ale k Vaší otázce. Slovo povedený bych o zákonu o provozu na silnicích nepoužil, protože již před 1. červencem, tedy než jeho nynější znění vstoupilo v platnost, byla známa řada chyb, které v novelizaci jsou. Jestli je ten zákon užitečný, to je jiná otázka. Obecně ano, protože pravidla silničního provozu prostě existovat musí, na tom se jistě shodneme. Jestli jsou stejně užitečné všechny části zákona, třeba i ten bodový systém, který Vás jistě zajímá nejvíc, to je věc pro podrobné vyhodnocení statistických údajů. Můj dojem zatím je, že ten zákon zapůsobil spíš na řidiče, kteří jezdívali v obci 65 nebo 70 a mimo ni stovkou. Ti ubrali. Jestli stejně ubrali ti uličníci, kteří jezdili na padesátce osmdesát a mimo obec sto dvacet, to už si tak jistý nejsem.

 

2. Které body zákona považujete za dobré a které podle Vás potřebují změnu?

Co nejrychlejší změnu samozřejmě potřebují všemožné nesmysly nebo dvojsmysly, které zákon obsahuje. Například ona "pošťácká výjimka", tedy právo zastavit prakticky kdekoli bez ohledu na bezpečnosti silničního provozu. Nebo skutečnost, že musíte blikat blinkrem při předjíždění cyklisty, a zároveň můžete cyklistu předjíždět i v křižovatce, což znamená,

 

takže můžete zmást protijedoucí auto, které pak za vámi schovaného předjížděného cyklistu srazí...

Vedle toho je jistě řada věcí, které nejsou chybami v pravém smyslu slova. Ustanovení o bodovém systému někdo schválil, ona nejsou legislativně chybná, ale mohou vyjadřovat jiný názor, než jaký má na věc dnešní sněmovna. O tom jistě při vyhodnocování efektivity nynějšího bodového systému povedeme diskuse a já osobně říkám, že bych byl rád, kdyby se ty hlavní parametry bodového systému změnily. Minimálně mám na mysli srovnatelnost počtu bodů udělovaných za různě závažné přestupky, celkový počet bodů, za které následuje sankce, rychlost odmazávání, když řidič "seká dobrotu" a podobně.

 

3. Jakým způsobem chcete vymítit alkohol a agresivitu řidičů z českých silnic?

Smiřme se s tím, že zákon ji vymýtit nemůže. Je to na dlouhodobé soustavné práci, a dokud například policisté budou silniční předpisy ignorovat, nezlepší se nic. Podstatnou roli vedle toho podle mě hrají také osobní příklady různých celebrit - podle mě by neměl být hrdinou fotbalista, který se někde v novinách pochlubí, že zajel z Prahy do Brna za hodinu.

Vidím ale věc i ze širšího pohledu. Již jsem uvedl, že pravidla provozu musí regulovat zákon, důležité ale je, aby pro samou regulaci nezanikla výhoda silniční dopravy, totiž možnost dostat se rychle z místa na místo, určitě rychleji než pěšky nebo třeba vlakem. To znamená, že jednou z cest jistě je docílit toho, aby různá omezení nekomplikovala řidičům život tam, kde to není nutné. Proto absolutně vítám iniciativu policie na přehodnocení množství dopravních značek na silnicích. Ta akce ale musí pokračovat, myslím, že úseků se zmateným značením a zbytečně sníženou rychlostí je více než ty tři stovky, nebo o kolika dopravní policie hovoří.

 

Budu ale prosazovat, aby se nezapomnělo ani na semafory. V posledních týdnech mám pocit, že tahy skrz města jsou červené, nikoli zelené vlny, možná proto, že se dřív předpokládalo, že stejně nikdo nejede padesát. Druhý rozměr problému je ale úvaha, nakolik je nutné, aby semafory svítily leckde i celou noc. Když se někdo pozdě vrací ze služební cesty a na pěti z deseti semaforů po cestě minutu čeká, aniž by křižovatkou projelo jediné auto, je samozřejmě naštvaný. Na semafory a s nimi i na policii, starosty a asi i na celou vládu.

 

A samozřejmě na zákon o provozu na silnicích.

 

4. Souhlasíte s principem dvojího trestu pro řidiče (pokuta a trestné body)?

Nejsem si nyní úplně jistý, jestli ony body vnímám jako trest(i když sám jsem to takhle několikrát formuloval) . Pokuta trestem je, ale body jsou pomocný nástroj, který příslušnému úřadu signalizuje, kdo je opakovaným hříšníkem (a zaslouží si chvíli nejezdit, aby se ukáznil) a kdo se dopustí přestupku jednou za čas.

 

5. Co říkáte na názor premiéra Jiřího Paroubka, který po prosazení zákona zjišťuje, že je přísný a uvažuje o dočasné amnestii pro řidiče?

Od začátku to beru jako nepovedený vtip.

 

6. Jaký je Váš názor na celoroční svícení?

Nemám s tím zásadní problém. Jistě je to příspěvek k bezpečnosti provozu. Určitě je to lepší, než když přes léto někdo svítil a někdo ne, protože za svítícím autem může být jet auto nesvítící a protijedoucí řidič začne okamžitě předjíždět, jakmile mine to osvětlené... V takové chvíli je buď možnost všem svícení přes den zakázat, nebo všem nařídit. Ale zakázat svícení přes den není možné, protože například za deště je potřeba svítit. Zákon bohužel nemůže přesně popsat, kdy se má začít svítit a kdy už ne, aby to všichni řidiči chápali a hodnotili stejně, takže nakonec je povinné celoroční svícení možná tím nejlepším řešením.

 

7. Při prosazování zákona bylo často argumentováno bodovým systémem v západních zemích. Není tento argument nefér v momentě kdy u nás nejsou stejné podmínky jako v západních zemích (kvalita silnic, morální úroveň police, technické vybavení policie atd.)?

Nezlobte se na mě, ale jak souvisí stav silnic s tím, že chceme z provozu vyloučit ty, kdo jezdí - s prominutím - jako prasata?

 

8. Souhlasíte se zvýšením pravomocí pro městskou policii?

Ne zcela. Městská policie byla zřízena s přesně definovanými záměry, mezi nimiž jistě nebylo suplování práce dopravní policie. Jsem zastáncem specializace, takže když máme dopravní policii, nebylo podle mě nutné pouštět do dopravní problematiky další ozbrojenou složku. Nemluvě o jiných personálních požadavcích a systému kontroly na městské strážníky a "státní" policisty.

 

9. Souhlasíte se šéfem dopravní policie Zdeňkem Bambasem, že policie může jezdit rychleji i bez zapnutého majáku? (Právo, 11. 7. 2006)

Nejsem právník, takže si netroufám správnost jeho vývodů posuzovat. Od právníků už jsem ale slyšel jak výklad, že má pravdu, tak i že ji nemá. Pokud by ji náhodou měl, je to pro mě pravda absurdní a je třeba jim takové právo vzít nebo vyčlenit na skutečně přesně popsané případy. Nechci se opakovat, ale právě to, jak se na silnicích chovají policisté, má pozitivní

- nebo možná negativní - dopad na chování motoristické veřejnosti.

 

10. Souhlasíte s ministrem dopravy Milanem Šimonovským a podporujete další zpřísnění sankcí vyplívajících z nového silničního zákona?

 

Budeme bodový systém analyzovat a pak i měnit, to už bylo řečeno. V rámci toho jistě dojde na změny počtu bodů za různé druhy přestupků, takže něco se může i zpřísnit, ale obecně si myslím, že to nebude nic zásadního. Já vnímám zákon o provozu jako regulační předpis, který má umožnit plynulou a bezpečnou dopravu. Z pana ministra Šimonovského mám někdy pocit, že zákon vnímá spíš jako bič na řidiče.

 

11. Souhlasíte s možností odebrat řidičský průkaz na místě policistou?

Ve zvlášť závažných případech asi ano. Někdy jsem na silnici svědkem tam šílených věcí, že bych tu pravomoc chtěl mít i já sám.

 

12. Váš pohled na nový silniční zákon, který nebyl obsažen v předchozích odpovědích.

Je to krok správným směrem, o tom není pochyby. Že jeho přijetí bylo uspěchané, že byla krátká lhůta na zavedení nových požadavků na vzdělávání řidičů i systému evidence bodů, že řada věcí kolem bodového systému je nedomyšlených, to jsou ovšem nezpochybnitelná fakta. Tím přitom neříkám nic, co by ODS neříkala v době, kdy byla proti přijetí všech těchto změn. Podle mého si ten zákon zasloužil o něco pečlivější přípravu a odklad účinnosti o půl roku. Zastánci asi budou argumentovat, že za toho půl roku zemře na silnicích třeba o sto lidí méně. Ale to jen dělají z nouze ctnost. Kdyby tento argument mysleli vážně, museli zároveň říct, proč takový zákon nepřijali už o dva tři roky dříve.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

06_prechody.jpg

 

Vystupujete z tramvaje? A je v dohledu přechod? Ignorujete ho? Hrozí vám pokuta 2000 Kč!

 

Pokud chodec nejde z tramvajového ostrůvku po přechodu, hrozí mu velká pokuta.

 

Chodci, pozor!

Pokud vystoupíte ve městě z autobusu nebo tramvaje a je u výstupního ostrůvku do 50 metrů přechod pro chodce, musíte ho použít. Jinak můžete dostat až dva tisíce korun pokuty.

Chodci u tramvajových ostrůvků však přecházejí, jak chtějí, a doslova skáčí autům pod kola!

 

Každý den chodci přebíhají silnice směrem na ostrůvky a kličkují mezi auty, většina z nich pak mimo vyznačený přechod. Chodci přebíháním nejen hazardují se svým životem a riskují, že je srazí auto, ale mohou dostat pokutu až 2 tisíce korun. To ale jen v případě, že je u stanice přechod namalován!

Pokud tedy chodec přebíhá tam, kde přechod není, může být relativně v klidu.

 

???Když přechod vyznačen není, mohou cestující skutečně přecházet, ale pokud tam namalovaný je a policista je zadrží, mohou dostat pokutu,“ uvedl Jaroslav Michalec z odboru řízení dopravy policie.

Zákon hovoří jasně.

 

???Chodec musí použít přechod, pokud je v okolí do vzdálenosti padesáti metrů,“ řekl šéf pražských dopraváků Pavel Švrčula.

 

Velký počet dopravních nehod chodců se stává právě u tramvajových ostrůvků.

 

???Nejhorší je situace na přechodech, které jsou například na horizontu nebo právě u stanic tramvaje.

Lidé vyběhnou hlava nehlava a vbíhají do vozovky. Trochu lepší je situace u zastávek, kde je zábradlí,“ uvedl Švrčula.

 

Ideálním řešením by tak byla zastávka, kde je zábradlí i přechod. Vybudovat ho ale všude je nejen finančně náročné, ale především technicky nemožné.

 

???Na řadě míst zábradlí a zábrany zakrývají výhled řidičům,“ vysvětlil Michalec. Jeho slova potvrdil i ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek.

 

???Paušální řešení neexistuje nikde. Ke každému místu se musí přistupovat samostatně,“ řekl Heroudek.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Policie plánuje na konec srpna silniční kontroly s videokazetami

 

Akce pod názvem "Auto je zbraň" se bude konat od 29. do 31. srpna a policie při ní rozdá zhruba 24.000 videokazet.

 

Включить видеоmplay_w.gif

 

Po celé republice dnes odstartovala další policejní akce.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pravdy a nedodělky bodového systému

 

Nový silniční zákon již platí dva měsíce. Jeho účinnost jsme si tedy mohli vyzkoušet sami na vlastní kůži. Zpočátku panika všech řidičů, aby nejeli rychleji, než je povoleno, úzkostlivé dodržování všech předpisů, a pak opět uvolnění napětí. Po dvou měsících tak konečně můžeme hodnotit, jak moc se nový zákon povedl.

 

Na začátek musíme konstatovat, že nový silniční zákon přinesl českým silnicím jakýsi řád a i větší pořádek. I když se stále setkáváme s piráty silnic, ubylo jich a mnoho řidičů si nyní víc dává pozor na značky, maximální rychlost, poutání či telefonování za jízdy.

Инф. здесь

 

Zapůsobilo především povědomí

 

Hlavní výhodou novelizace byla její mediální propagace. I když se o novém zákonu neustále mluvilo v negativech a před uvedením v platnost byl měněn, vše byla reklama. Čím víc lidi o zákonu četli, tím víc o dopravě a silnicích přemýšleli a sáhli si do svědomí. Žádná bilboardová kampaň by nedokázala takovou práci.

 

Za prohřešky se platí

 

Zavedením takzvaného bodového systému navíc řidiči konečně získali pocit, že za každý poklesek v řízení budou trestáni nejen symbolickou blokovou pokutou, ale také poněkud výraznějšími finančními postihy, připsáním bodů do registru a možnou okamžitou ztrátou řidičského průkazu. Llidé tak začali jezdit kvůli novému zákonu více vlakem, vzrostla spotřeba piva a taxikáři mají zně. Pokud se tedy komplexně zamyslíme nad novým zákonem, přinesl hodně dobrého - především řád a právní tvrdost, která byla v dopravě zapotřebí. Jenže tvrdost může občas vyznít i jinak.

 

Policejní stát neví sám, co dělá

 

Mnohým řidičům se nyní zdá (a nutno říci, že v mnohých případech i oprávněně), že se Česká republika stala "policejním státem". Orgány výkonné moci dostaly do rukou prostředek, který lze snadno zneužít. Okamžitě po zavedení bodového systému se strhla mela i v řadách samotné policie a strážníků. Někde okamžitě zakázal primátor městským strážníkům měřit rychlost, někde se prakticky nic nezměnilo, jinde nasadili strážníci ten nejpřísnější metr. Právě dohady o tom, zda tolerovat či netolerovat destiprocentní hranici navíc hýbaly policejními složkami dost dlouho. Nejhorší na celé situaci ale je, že ať se rokovalo, jak se rokovalo, k výsledku se nedošlo. Několik měst sice sjednotilo svůj postup, jenže pak přejedete z "desetiprocentního" města инф. здесь do sousedního bez tolerance a za kilometr v hodině navíc už tvrdě platíte.

 

Radary, antiradary a prohřešky nejvyšších úředníků

 

Dalším velmi diskutovaným problémem je používání antiradarů. Ačkoli zákon rozlišuje jejich systémy na aktivní a pasivní, po dlouhých debatách prostě Policie nařídila, že ať máte jakýkoliv, bude vás pokutovat. I pasivní antiradar totiž znemožňuje práci radaru, když víte, že za "bukem" jeden stojí a vy snížíte rychlost. Bohužel i v tomto případě Policie zcela obchází zákon, vydává si vlastní nařízení a v televizních diskuzích pak zcela nepokrytě říká "komu se to nelíbí, ať nás žaluje".

 

K jejich popularitě nepřidávají ani prohřešky nejvyšších státních úředníků. Policejní prezident, ministr vnitra a jejich raketová rychlost na dálnici už byla přetřásána mnohokrát. Husákovo symbolické "samopotrestání"

инф. здесь zdvihlo ze židle i mnoho těch, kteří byli se zákonem smířeni. S takovou se opravdu naše výkonná moc nemůže divit, že 60 % řidičů je s novým zákonem nespokojeno a podepisuje

petice za jeho zrušení.

 

Statistiky vlastně lžou

 

Policie si ale nový systém pochvaluje. Aby také ne. Na její práci se nic nezměnilo a nyní vybírá tolik peněz jako nikdy předtím. Za jednotlivé prohřešky se totiž pokuty až zdesetinásobily, takže policie a městská policie teď mají plné "portmonky". Komu se to nelíbí, ten může jít do správního řízení, kde může přijít i o řidičák.

 

Policie se ohání karetními esy: nižším počtem mrtvých na silnicích a menším počtem nehod, než v minulých letech ve stejném období minulého roku. Obě karty ale mají malé "cinknutí". Mrtvých na silnicích skutečně ubylo. Statistika hovoří o 72 mrtvých za období prázdnin, tedy o dost méně, než v roce 2005. celá zpráva

 

Jenže tato statistika je poněkud zkreslená právě zavedením bodového systému, kdy v červenci jsme se mohli setkat s téměř tragickými následky jeho zavedení. Na silnicích první třídy se tvořily kolony automobilů jedoucích 80 km/h, dálnice blokovaly vozy jedoucí o 20 km/h méně, než kolik je přípustné apod.

celá zpráva

 

Lidé si skutečně hlídali až neuvěřitelným způsobem své chování, což se promítlo v nehodovosti. Je ovšem otázkou, zda je strach tím, co chce Policie u řidičů navozovat.

 

A co nehody? Je jich méně. To ano. Ale nějak se zapomnělo ke statistikám připsat, že povinnost povolat Policii k prošetření se zvedla z hmotné účasti 20 000 Kč na 50 000 Kč a mnozí řidiči si tak raději vymění adresy a vyřeší vše mezi sebou, než by ještě přišli o body. Policie se tak o mnohých haváriích ani nedoví a do statistik je nezahrne. A čtenáři vydaných tiskových zpráv nestačí kroutit hlavou.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

SKR142db3_ridic.JPG

 

1. září 2006 11:42

Na řidiče v Česku čeká série velkých dopravních kontrol. :!:

 

Celý víkend budou policisté více hlídat silnice, protože se lidé vracejí z dovolených.

A až vyrazí děti příští týden do školy, budou nejspíš míjet policisty nasazené do akce typu Kryštof.

 

Policie odmítá akci potvrdit, podle informací MF DNES se však uskuteční. Bude to první velký zátah za doby platnosti nových pravidel.

 

"Předem obvykle kontroly neprozrazujeme," sdělil mluvčí policie David Kubalák. Policisté chtějí rozsáhlými kontrolami přispět k pozitivnímu trendu, který nastal poté, co začal platit nový silniční zákon.

 

"Mohu potvrdit, že od víkendu začne probíhat zvýšený dohled na silnicích v souvislosti s posledním prázdninovým víkendem a následujícím prvním školním týdnem," řekla iDNES.cz policejní mluvčí Pavla Kopecká. "Děláme to každoročně," dodala.

 

Dále bude také probíhat preventivní akce "Jezdíme s úsměvem". Společně s policisty se jí účastní školáci, kteří řidiče chválí a napomínají formou obrázků s usměvavým, nebo zamračeným autíčkem.

 

"Část akce už proběhla v květnu ve třech krajích, nyní bude pokračovat ve středních a východních Čechách. Do konce října proběhne ve zbylých krajích," doplnila Kopecká.

 

Nejnovější statistiky ukazují, že nová pravidla skutečně pomohla snížit počet mrtvých na silnicích. Během letošních prázdnin na českých cestách zemřelo o třetinu méně lidí než během těch loňských. Od 1. července do 30. srpna zemřelo při nehodách 142 lidí, což je o 76 méně než loni.

 

více zde

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

1151758645_200607010128_DDD_1.jpg

 

Pražští policisté v pondělí a úterý rozdali pokuty za půl milionu

 

Praha - Pražští policisté při dopravněbezpečnostní akci v pondělí a v úterý udělili neukázněným řidičům pokuty za téměř 500.000 korun. Nejčastějším prohřeškem byla jako obvykle příliš rychlá jízda. "Dopraváci" kvůli začátku školního roku dohlíželi zejména na bezpečnost dětí v okolí škol.

Policie to uvádí na svých internetových stránkách.

 

Policisté v metropoli zkontrolovali 1769 vozidel, u jejichž řidičů zjistili 508 přestupků.

Za ty jim uložili celkem 442 pokut v celkové hodnotě 454.900 korun.

Řidiči měli tradičně největší problémy s dodržováním stanovené rychlosti.

Policisté jich kvůli tomu potrestali 245.

Celkem 184 z nich dostalo pokutu v celkové výši 316.500 korun.

Zbylých 61 řidičů oznámili policisté pražskému magistrátu.

 

Pokuty za 11.500 korun zaplatilo také 26 řidičů, kteří se nepřipoutali.

Policie zadržela i jednoho řidiče, který před jízdou pil alkohol.

Přestupků se dopustili rovněž chodci - dostali za to pokuty za 9100 korun.

 

Akce policie se uskutečnila ve všech pražských obvodech vždy několik hodin denně. Policisté hlídkovali zejména u přechodů pro chodce v blízkosti škol.

 

Zaměřili se ale také na dodržování pravidel silničního provozu na křižovatkách, technický stav vozidel, kontrolu alkoholu nebo pátrání po hledaných osobách, věcech a odcizených motorových vozidlech.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

2006_r1.jpg

 

2006_r2.jpg

 

2006_r3.jpg

 

Celníci odhalili od července 123 padělků dálničních známek :!: :huh:

 

 

Praha - Celníci v posledních dvou měsících odhalili při kontrolách 123 padělků dálničních známek.

 

Většina z falešných kuponů byla v nákladních automobilech a kamionech, měla tedy nejvyšší hodnotu 14.000 korun. Novinářům to dnes řekl ředitel sekce pátrání a dohledu Generálního ředitelství cel ČR (GŘC) Miroslav Nováček. Informace již obdržela policie.

 

"Řada firem používá padělané kupony ve velkém množství.

Je zcela jednoznačné, že jde o velmi dobře organizovanou trestnou činnost.

Padělky jsou vyráběny ve velkém," uvedl ředitel odboru pátrání a dohledu GŘC Karel Šimák.

Dodal, že padělané známky za 14.000 korun prodejce nabízel například za 10.000 korun.

Firmy si proto musely být vědomy toho, že si pořizují falešné kupony, podotkl Šimák.

 

Kontrola trvala od 10. července do 6. září. Celníci odhalili přes 80 padělků dálničních známek v hodnotě 14.000 korun pro vozidla nad 12 tun. Více než desítka falešných kuponů patřila osobním automobilům, zbytek příslušel falzifikátům v hodnotě 7000 korun pro vozy od 3,5 tuny do 12 tun. "Český stát tak přichází o značné peníze do státního rozpočtu," dodal Šimák.

 

Některé padělky lze podle vedoucího kriminalistického pracoviště GŘC Rostislava Machalky rozeznat pouhým okem s pomocí lupy. Například mikrotisk, který je na kontrolním kuponu v rámečku pro poznávací značku, bývá nečitelný. Celníci řidičům i firmám radí, aby si nekupovali známky podomně na parkovišti. Měli by si je pořizovat jen v prodejnách, které jsou označeny samolepkou s informací o prodeji dálničních kuponů. Známky lze získat na poště, u čerpacích stanic či na hraničních přechodech.

 

Řidič, který jezdí s falešnou známkou, může na místě dostat pokutu až 1000 korun a ve správním řízení do 5000 korun. Novela zákona počítá se sankcí 5000 korun na místě, ve správním řízení od 100.000 do 500.000 korun. Pokud řidič či majitel koupí známky levněji nebo je jinak zřejmé, že mohl o padělku vědět, hrozí mu podle celníků rok až pět let vězení.

 

Falzifikáty dálničních známek, kolků či razítek zkoumají celníci ve specializované laboratoři. Využívají rentgenových paprsků a dalších metod. Zaměřují se na způsob tisku, barvu, ochranné prvky či materiál.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Přeprava zvířat: pravidla, povinnosti, sankce

 

pes_~26008.jpg

 

Zákon o silničním provozu stanoví několik naprosto obecných pravidel pro přepravu zvířat, a to:

 

§5 odst. 1, písm. j):

"Řidič je povinen zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu."

 

§5 odst. 1, písm. k):

"Řidič je povinen zabezpečit přepravované zvíře tak, aby neohrozilo řidiče a přepravované osoby."

 

§52 odst. 5:

"Při přepravě živých zvířat nesmí být ohrožena bezpečnost řidiče, přepravovaných osob ani zvířat a ani bezpečnost provozu na pozemních komunikacích."

 

Jak patrno ze shora uvedených ustanovení, podrobnosti v zákoně stanoveny nejsou, tudíž ani posuzování toho, co je bezpečná přeprava zvířat a co není, není jednotné. Z toho plyne ten závěr, že policista na místě, úředník obecního úřadu ve správním řízení anebo soudce v rámci projednávání správní žaloby budou individuálně posuzovat, co se bezpečnou přepravou zvířat rozumí a co nikoli.

 

Pokud má řidič za to, že bezpečnost zvířete zajistil, avšak např. policista na místě s tím nesouhlasí a má v úmyslu uložit pokutu, je nutno odmítnout projednání věci na místě v blokovém řízení a nechat věc postoupit do správního řízení, kde bude možno uvést argumenty, který by rozporovaly stanovisko policisty.

 

Případné sankce za porušení shora uvedených ustanovení zahrnují toliko pokutu, a to na místě do 2 000 Kč, ve správním řízení od 1 500 do 2 500 Kč. Body se za to nepřičítají.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Mýtné a další novinky

 

6889_355x0x85.jpg

 

Od 1.1. 2007 bude možné dostat za provoz vozidla bez dálniční známky až půlmilionovou pokutu. :blink:

 

Dne 1. 1. 2007 vstoupí v účinnost novela zákona o pozemních komunikacích, která přinese několik novinek v oblasti provozu na pozemních komunikacích, ze všeho nejvíce v oblasti zpoplatněného používání pozemních komunikací, kdy dochází k zavádění mýtného, zpřísnění sankcí v souvislosti se zpoplatněním užíváním pozemních komunikací a k dalším změnám.

 

A nyní k jednotlivým změnám:

 

Zákon o pozemních komunikacích bude nově rozlišovat zpoplatněné užívání pozemní komunikace na tzv. časové období užívání a na mýtné.

 

Zpoplatnění za časové odbobí je identickým způsobem hrazení poplatku za užití dálnice nebo rychlostní komunikace, jak je praktikováno dnes s tou výjimkou, že se již nebude vztahovat na vozidla nebo jízdní soupravy, jejichž hmotnost přesáhne 12 tun. Poplatek za užití dálnice nebo rychlostní komunikace bude možno zaplatit na rok, na měsíc nebo na 7 dnů. Postup při placení poplatku a prokazování jeho zaplacení se nebude lišit od současného stavu a na dálniční známku se bude i nadále vyznačovat registrační značka vozidla a kupón bude muset být přilepen na viditelném místě na vozidle.

 

Nově však již zákon výslovně stanoví povinnost odstranit starou dálniční známku a za její neodstranění dokonce stanoví i vysokou pokutu (až 100 000 Kč), o pokutách bude nicméně pojednáno dále.

 

Druhým způsobem placení za užívání dálnic nebo rychlostních silnic bude placení mýtného v elektronické podobě. Zákon předpokládá existenci zařízení ve vozidle, jehož účelem je právě „placení“ mýtného u vozidel nad 12 tun.

 

Provozovatel vozidla v systému elektronického mýtného bude mít následující povinnosti:

 

- poskytnout provozovateli systému elektronického mýtného údaje potřebné k zaevidování jím provozovaného vozidla do systému elektronického mýtného,

- zajistit instalování zaevidovaného elektronického zařízení do vozidla v systému elektronického mýtného,

- poučit řidiče jím provozovaných vozidel o způsobu nakládání s elektronickým zařízením a jeho užíváním a

- samozřejmě zajistit uhrazení mýtného.

 

Řidič vozidla v systému elektronického mýtného bude dále povinen:

 

- před užitím zpoplatněné pozemní komunikace zajistit zaevidování vozidla v systému elektronického mýtného a instalaci elektronického zařízení do zaevidovaného vozidla v systému elektronického mýtného, nebyly-li povinnosti splněny provozovatelem vozidla, a zadat do elektronického zařízení údaje umožňující správné stanovení mýtného,

 

- po celou dobu jízdy po zpoplatněné pozemní komunikaci udržovat elektronické zařízení v provozu,

- nakládat s elektronickým zařízením pouze způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem,

- uhradit mýtné, nebylo-li uhrazeno provozovatelem vozidla v systému elektronického mýtného,

- na výzvu policisty nebo celníka umožnit kontrolu úhrady mýtného a funkčnosti elektronického zařízení.

 

Novela zákona o pozemních komunikacích zavádí také Centrální evidenci pozemních komunikací, což bude informační systém o pozemních komunikacích obsahující rovněž rozhodnutí o uzavírkách a objížďkách na dálnicích, silnicích, místních komunikacích a veřejně přístupných účelových komunikacích a rozhodnutí o povolení zvláštního užívání dálnic, silnic a místních komunikací.

 

Tato evidence se bude např. hodit, když někdo bude chtít zjistit, kdo je vlastníkem té či oné pozemní komunikace pro účely uplatnění nároku na náhradu škody apod.

 

Jak bylo též již shora předesláno, výrazně se zpřísňují sankce.

Za provoz vozidla bez dálniční známky může očekávat řidič pokutu až 500 000 Kč, v blokovém řízení do 5 000 Kč, za neodstranění staré dálniční známky pokutu až 100 000 Kč, v blokovém řízení do 5 000 Kč.

 

JUDr. Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku