Akita

Новый закон об иностранцах от 18 августа 2010 г.

Recommended Posts

А вот я допустим открыл Максиму, раз уж она тут сверху на банере: http://www.maxima-as.cz/pojisteni_cizinci.php

 

И что мы видим? Есть некая pojistná částka 1.500.000 Kč, а есть maximální limit pojistného plnění na jednu pojistnou událost 1.000.000 Kč.

 

Так вот эти 60 тыс. евро относятся к первому или ко второму?

 

PS И почему вообще в законе сумма в евро? Получается, если евро обвалится относительно кроны - всем надо будет идти менять страховки?

 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Сенат внес предложения по изменению проекта закона (pozměňovací návrhy).

Значит, проект вернется в снемовну, где сенат могут переголосовать или принять его предложения.

Срок 1.1.2011 во всяком случае под очень большим вопросом, практически нереально.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pozměňovací návrhy разве радикальны?

И что радикального может произойти, если закон вступит не 1.1.2011, а например 31.1.2011?

По ком-то Колокол звонит. Хотя звон его и носит ветром, но звон таки усиливается... :unsure:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Несколько выступлений, возможно, будут небезинтересны.

Сорри за длинные цитаты.

 

Senátor Jaroslav Doubrava:

...

Současně v tomto zákoně, který mění zákon 236/1999 Sb., o pobytu cizinců na území ČR, bylo rozhodnuto, že i agenda týkající se dlouhodobých pobytů, bude ke dni 1. 1. 2013 převedena pod stejnou složku. V novele, kterou právě projednáváme, je navrhováno provést převod z agendy dlouhodobých pobytů již k 1. 1. 2011, nikoli až k 1. 1. 2013. Navíc se však navrhuje převést kompletně i agendu víz k pobytu nad 90 dnů, tak zvaných dlouhodobých víz, z působnosti útvaru Policie ČR, Služby cizinecké policie, do působnosti odboru azylové a migrační politiky ministerstva vnitra.

 

Převedení problematiky dlouhodobých víz se mi jeví jako velmi rizikové. Tato problematika by měla zůstat v působnosti Policie ČR, a to zejména z důvodu zajištění bezpečnostních zájmů ČR. Jedná se hlavně o provádění důsledné prověrky žadatelů o dlouhodobá víza, které jsou v současné době plně funkčně zajišťovány právě cizineckou policií.

 

Zejména z bezpečnostního hlediska je třeba vycházet z toho, že v těchto případech se vždy jedná o první vstup cizince z třetích zemí a převážně většiny problémových zemí na území ČR, a to na dobu delší než tři měsíce. Jedná se o první vstup cizinců za účelem zaměstnání, podnikání, studia, ale i léčení apod., kdy je vždy velmi důležité posoudit úplnost a legalitu předkládaných dokumentů a oprávněnost důvodů ke vstupu, neboť v těchto případech dochází k největšímu zneužívání účelu vstupu ze strany cizinců. Je v zájmu naší republiky, aby na území ČR vstupovali cizinci, kteří neznamenají pro republiku ohrožení bezpečnosti státu, nevstupují s úmyslem zneužití účelu pobytu a jsou dostatečně důkladně prověřeni. Každé další povolování pobytu je již "jen" dalším prodloužením pobytu, kde jsou cizinci soustředěni – základní informace z pobytu na území České republiky v režimu dlouhodobého víza a takovéto rozhodování je již méně náročné.

 

I když bude mít jistě ministerstvo vnitra, odbor azylové a migrační politiky, nastavené dílčí, výlučně však administrativní či jiným útvarem zprostředkované mechanismy prověrek, nebudou tak efektivní, jako u Policie ČR. Jako příklad mohu uvést prověrky v schengenském informačním systému, kde ministerstvo vnitra není oprávněno vstupovat do všech spravovaných položek. Tento postup a oprávnění jsou stanoveny společnou právní úpravou EU, tak zvanou schengenskou prováděcí úmluvou. Navíc ministerstvo vnitra nemá aparát na fyzické prověřování konkrétních podmínek, jako například deklarované místo bydliště, místo pracoviště, místo podnikání, studia apod. Pokud takové prověření bude prováděnou, nemůže ho provádět nikdo jiný, než Policie ČR, která má k tomuto ze zákona příslušná oprávnění a kompetence. Bez fyzického prověřování některých skutečností může dojít pouze k administrativnímu rozhodování. Je opravdu civilní složka ministerstva vnitra dostatečnou zárukou prověřování všech možných rizik, bez dostatečných oprávnění k prověření, ať již administrativního typu, s omezenými vstupy do schengenského informačního systému, nebo prověřování konkrétních situací na konkrétním místě bydliště, místa podnikání? Jsem přesvědčen, že nikoli.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Radek John:

...

Nikdo neruší cizineckou policii. Cizinecká policie bude i nadále střežit všechny vstupy do republiky. To znamená všech pět mezinárodních letišť. Bude mít 800 příslušníků, kteří budou dělat ostrahu státu. Jde o to, že když jsme vstoupili do schengenského prostoru, není už potřeba tolik lidí na ostrahu hranic. A teď – co s těmi dalšími z cizinecké policie.

Za prvé – asi 500 bude nabídnuto zcivilnění. To jsou ti lidé, kteří budou přecházet pod ministerstvo vnitra, budou dělat úřednickou práci, to rozhodování o pobytech. Nebude rozhodně narušeno prověřování i prověrky cizinců. To bude dělat cizinecká policie. Protože další část cizinecké policie přejde pod krajská ředitelství. V celé republice budou zřízeny odbory cizinecké policie v kraji. To neznamená, že ubude práce cizinecké policie. Naopak. Příslušníci cizinecké policie budou učit i ostatní policisty, jak pracovat s kontrolami cizinců a pod. Jsme jediná země v Evropě, která se k cizincům staví jako k nějaké zvláštní odrůdě a která má na práci s nimi speciální cizineckou policii. Celá česká policie bude muset umět zkontrolovat cizince, bude muset umět s ním pracovat. Bude muset být jazykově vybavena. K tomu pomůžou příslušníci cizinecké policie, kteří nastoupí pod krajská ředitelství. Prověrky cizinců dělají cizinečtí policisté a rozhodování o udělování pobytu budou dělat civilové. To je výrazné protikorupční opatření. Protože zatím dělal prověrku tentýž orgán, který dával povolení. Všichni víme, jak to bylo prolezlé korupcí.

 

Policejní inspekci se podařilo v Litoměřicích dát skrytou kameru do služebny cizinecké policie. Asi za pět týdnů ta kamera natočila 41 korupčních skutků, kdy ti cizinci to už nedávali ani pod stolem, ale rovnou, dávali to lidem, kteří je prověřovali a pak jim dávali razítko. Teď je to zařízeno tak, že cizinecká policie bude prověřovat, bude ručit za své údaje. Ty budou zkontrolovatelné. Na ministerstvu vnitra zcela anonymní orgán, pracoviště, kde není ani telefon, bude na základě údajů rozhodovat o udělování a neudělování pobytu. Těch pracovišť v republice je několik. Nikdo dokonce nebude vědět, na kterém pracovišti se to bude rozhodovat. Čili je to rozpojení korupčního řetězce, výrazné protikorupční opatření. Ale rozhodně tím nechceme narušit práci cizinecké policie. Chceme ji zefektivnit a přizpůsobit tomu, že schengenským prostorem už někteří cizinečtí policisté nemají práci.

 

Pan senátor Bratský tady říkal tu pravdu, že skutečně v Praze, kde je 52 % cizinců, bylo jenom 13 % cizineckých policistů. Já vám k tomu musím říci, že například v jižních Čechách, kde nejsou skoro cizinci, bylo tolik cizineckých policistů, že vycházelo 22 cizinců na jednoho cizineckého policistu! To už s nimi chodil do kina! To už se s nimi večer koupal! To už byla opravdu osobní ostraha. A tyto nevyváženosti samozřejmě tou reformou odstraníme.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Несколько выступлений, возможно, будут небезинтересны.

Ты имеешь ввиду вот это признание и вот эту статистику?(болт мой)

Jsme jediná země v Evropě, která se k cizincům staví jako k nějaké zvláštní odrůdě a která má na práci s nimi speciální cizineckou policii.

v Praze... 52 % cizinců, bylo jenom 13 % cizineckých policistů. ...v jižních Čechách... vycházelo 22 cizinců na jednoho cizineckého policistu! To už s nimi chodil do kina! To už se s nimi večer koupal! To už byla opravdu osobní ostraha.

Потому что ЦП они делали на количество населения, а не на количество живущих там иностранцев. Ну не селятся иностранцы, в том числе русские в Южной Чехии. Тому есть сотня причин, при чем объективных.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Я в большей мере имел в виду представление цитируемых о практической стороне вопроса (разделение обязанностей, проведения проверок, ...).

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Очень интересно, между прочим. Я был об этом "Джоне" худшего мнения:-)

Спасибо Gleb'y за его полезную работу.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Ты имеешь ввиду вот это признание и вот эту статистику?(болт мой)

 

Потому что ЦП они делали на количество населения, а не на количество живущих там иностранцев. Ну не селятся иностранцы, в том числе русские в Южной Чехии. Тому есть сотня причин, при чем объективных.

 

А можно узнать, что это за причины? Мы вот поселились.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Так он Джон или Ёхн? :^)
А с виду так Ёхный Бабай с бородом.

632055_radek-john.jpg

А можно узнать, что это за причины? Мы вот поселились.
Зачем оно вам УЖЕ? Ваш Выбор УЖЕ сделан.

"Критиковать жениха есть смысл только до того, как он стал мужем, а если, невзирая, таки стал - любить и лелеять".

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Просто любопытно, может надумаем переезжать...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Судя по всему коалиция все-таки хочет успеть с законом еще в этом году.

Návrh pořadu 11. schůze (Od 21.12.2010 12 h)

2. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 325/1999 Sb., o azylu a o změně zákona č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o azylu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 70/ 3/ - vrácený Senátem

Независимо от того, согласится "снемовна" с поправками сената или нет (если только "снемовна" полностью не сметет проект со стола, что не случится) - изменения все равно уйдут на подпись президенту, а тот вряд-ли станет тянуть максимальных 15 дней.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Снемовна новелу рассмотрела.

Согласно звуковым записям сенатные изменения не прошли.

Проект принят в виде, переданном сенату.

Писменного подтверждения пока нет.

 

Проект закона идет на подпись президенту без изменений сената.

У президента есть максимум 15 дней, но не думаю, что он будет тянуть.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Уже есть подтверждение на сайте:

Sněmovna setrvala na původním návrhu zákona

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku