Viktor

Пражская иностранная полиция в новом здании. Личные впечатления.

Recommended Posts

Неужели нельзя разнести этот балаган, например, по местским уржадам?

Можно, но не просто и не в одночасье.

Соответствующие организации об этом давно думают.

Но только недавно дошло до первых практических шагов (Vl.n.z. o Policii ČR - související).

 

Из пояснительной записки:

V současné době musí Policie České republiky vést správní řízení v několika oblastech: cizinecká problematika, zbraně, střelivo a výbušniny, přestupky na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi, domácí násilí. Činnosti policie jako správního úřadu nemohou podle dosavadní legislativy vykonávat občanští zaměstnanci policie, což znesnadňuje policii možnost, aby pro tyto činnosti získala kvalitní personální zázemí (zvlášť zřetelné u jazykové vybavenosti policistů – úředníků cizinecké policie).

Možnosti řešení byly navrhovány a posuzovány na základě výše stanoveného cíle. Důležitou částí návrhů je:

převedení agend, které přímo nesouvisejí s úkoly Policie České republiky na jiné subjekty, např. oblast cizinecké problematiky na civilní úřady, pomocné úkony ve správním řízení ve prospěch správních úřadů, správní trestání v oblasti drog, případně i v oblasti zbraní a střeliva);

Все это за раз не получится, поэтому предлагаются этапы:

Změna zákona o pobytu cizinců, změna zákona o azylu, změna zákona o dočasné ochraně cizinců

 

Vzhledem k zamýšlenému odbřemeňování Policie České republiky od nepolicejních činností dochází též k novelám uvedených právních předpisů. Vzrůstající zájem cizinců o krátkodobé návštěvy České republiky, ale zejména o dlouhodobou imigraci, ve svém důsledku znamená nárůst správních a jiných administrativních činností zatěžujících Policii České republiky, což se negativně odráží v intenzitě a kvalitě výkonu policejních činností souvisejících s aplikací citovaných zákonů. Zejména proto by Policie České republiky měla být oproštěna od činností, které mohou být zabezpečeny stejně kvalitně také civilním úřadem. Vzhledem k rozsáhlosti činností, organizačního, materiálně technického i personálního zázemí není reálné Policii České republiky od těchto úkolů oprostit jednorázově. Tento proces by měl proto proběhnout v několika fázích.

Первый этап - перевод из полиции под МВД деятельности, связанной с ПМЖ:

1. etapa

 

V souvislosti s převedením některých správních činností z Policie České republiky na Ministerstvo vnitra bude pro realizaci prvé etapy nezbytné zřídit v jednotlivých vyšších územních samosprávných celcích nová pracoviště Ministerstva vnitra, která budou danou činnost zajišťovat.

...

V rámci oddělení cizinecké policie, do jejichž působnosti v současné době spadá rozhodování o trvalých pobytech, o dlouhodobých pobytech, udělování dlouhodobých víz a zajišťování dalších úkonů souvisejících s pobytem cizinců na území České republiky, je v současné době systemizováno cca 1070 tabulkových míst (z tohoto 220 pro občanské zaměstnance a 850 pro policisty).

Podíl činností souvisejících s povolováním trvalých pobytů na celkové činnosti zajišťované odděleními cizinecké policie lze odhadnout na 10 až 25 %. Při průměrné hodnotě 17% podílu těchto činností to znamená, že v rámci krajských ředitelství zajišťuje tyto činnosti cca 144 policistů a 37 občanských zaměstnanců, tj. 181 tabulkových míst. V rámci ředitelství služby cizinecké policie pracuje 6 zaměstnanců, kteří zajišťují druhostupňové řízení ve věcech trvalého pobytu a s tím související činnosti řešené podle správního řádu a dále rozhodování v prvém stupni správního řízení o žádostech o povolení trvalého pobytu z humanitárních důvodů nebo jiných důvodů hodných zvláštního zřetele.

Dopady:

Delimitace 182 tabulkových míst na Ministerstvo vnitra v souvislosti se zajišťováním činností souvisejících s problematikou trvalých pobytů.

Второй этап - ВНЖ:

2. etapa

 

S výjimkou udělování víz bude na Ministerstvo vnitra převedena i agenda přechodných pobytů. Do doby realizace tohoto převodu (konec roku 2012) může dojít k podstatné změně v počtu cizinců žádajících o vydání povolení k dlouhodobému pobytu na území České republiky, včetně s tím souvisejících dalších činností, v porovnání se současným stavem. Současně s tím je potřeba počítat i s odpovídajícími změnami, pokud jde o počet policistů a civilních zaměstnanců, kteří budou tuto problematiku řešit.

Z hlediska personálního zajištění bude i v tomto případě požadavek na nárůst počtu zaměstnanců řešen delimitací odpovídajícího počtu tabulkových míst z cizinecké policie a ředitelství služby cizinecké policie. Je však nezbytné počítat s náklady na zajištění provozu pracovišť.

Тем, кому не лень читать - некоторые детали:

ČÁST ŠESTNÁCTÁ až ČÁST OSMNÁCTÁ - Změna zákona o pobytu cizinců, změna zákona o azylu a změna zákona o dočasné ochraně cizinců

 

Problematiky upravené zákonem č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 325/1999 Sb., o azylu a o změně zákona č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o azylu), ve znění pozdějších předpisů, a dále zákona č. 221/2003 Sb., o dočasné ochraně cizinců, ve znění pozdějších předpisů, jsou značně rozsáhlé a stanovují službě cizinecké a pohraniční policie Policie České republiky značně širokou škálu úkolů. Pro jejich plnění má Policie České republiky vytvořeny nezbytné podmínky, zejména teritoriální rozmístění svých pracovišť, personální obsazení a materiálně technické zabezpečení.

Vzhledem k zamýšlenému odbřemeňování Policie České republiky od nepolicejních činností dochází též k novelám uvedených právních předpisů. Vzrůstající zájem cizinců o krátkodobé návštěvy České republiky, ale zejména o dlouhodobou imigraci, ve svém důsledku znamená nárůst správních a jiných administrativních činností, které zatěžují policii na úkor výkonu policejních činností, což se negativně odráží v intenzitě a kvalitě výkonu těchto činností souvisejících s aplikací citovaných zákonů. Zejména proto by Policie České republiky měla být oproštěna od činností, které mohou být zabezpečeny stejně kvalitně také civilním úřadem. Pro přijetí rozhodnutí, na jehož základě je navrhován převod problematiky povolování pobytu cizincům z policie na civilní úřad, svědčí i závěry analýz zadaných v předchozím období Ministerstvem práce a sociálních věcí (viz např. analýza zpracovaná společností Gabal Analysis and Consulting). Vzhledem k rozsáhlosti činností, organizačního, materiálně technického i personálního zázemí není reálné Policii České republiky od těchto úkolů oprostit jednorázově. Tento proces by měl proto proběhnout v několika fázích.

V souvislosti s převedením některých správních činností z Policie České republiky na Ministerstvo vnitra bude pro realizaci prvé etapy nezbytné zřídit v jednotlivých vyšších územních samosprávných celcích nová pracoviště Ministerstva vnitra, která budou danou činnost zajišťovat. Zákon nepočítá s tím, že stanoví podrobnou organizační strukturu útvarů, které v rámci Ministerstva vnitra budou řešit problematiku povolování pobytu cizincům. Hlavním důvodem je přitom skutečnost, že podrobnější organizační uspořádání se může v čase měnit i v závislosti na vývoji konkrétní situace a dílčí změny organizačního uspořádání by proto měly být v rukou odpovědných funkcionářů.

V rámci oddělení cizinecké policie, do jejichž působnosti v současné době spadá (až na některé výjimky, kdy je působnost svěřena ředitelství služby cizinecké policie) rozhodování o trvalých pobytech, o dlouhodobých pobytech, udělování dlouhodobých víz a zajišťování dalších úkonů souvisejících s pobytem cizinců na území České republiky (např. plnění ohlašovací povinnosti, vydávání cizineckých pasů a některých dalších dokladů, ověřování pozvání, evidenční činnost), je v současné době systemizováno cca 1070 tabulkových míst (z toho 220 pro občanské zaměstnance a 850 pro policisty).

Oddělení cizinecké policie se v rámci své teritoriální působnosti dále podílejí na provádění kontrol dodržování pobytového režimu cizinců – vedle tohoto však jsou v rámci krajských ředitelství zřízeny odbory pátrání a kontroly pobytu, jejichž stěžejní činností je provádění kontrol dodržování pobytového režimu cizinců na celém teritoriu spadajícím do územní působnosti krajského ředitelství. Pro úplnost se uvádí, že novelou cizineckého zákona č. 379/2007 Sb. došlo ke změnám organizační struktury služby cizinecké policie.

Při odhadu podílu činností souvisejících s povolováním trvalých pobytů na celkové činnosti zajišťované odděleními cizinecké policie lze kalkulovat s 10 až 25%. Při průměrné hodnotě 17% podílu těchto činností to znamená, že v rámci krajských ředitelství zajišťuje tyto činnosti cca 144 policistů a 37 občanských zaměstnanců, tj. 181 tabulkových míst.

V rámci ředitelství služby cizinecké policie je pracoviště, do jehož působnosti spadá druhostupňové řízení ve věcech trvalého pobytu a s tím souvisejících činností řešených podle správního řádu, a dále rozhodování v prvém stupni správního řízení o žádostech o povolení trvalého pobytu z humanitárních důvodů nebo jiných důvodů hodných zvláštního zřetele. Tyto činnosti zajišťuje 6 občanských zaměstnanců (z celkového počtu 18 tabulkových míst na zmíněném pracovišti).

S ohledem na skutečnost, že s výjimkou činností souvisejících s plněním ohlašovací povinnosti, je navrhováno všechny činnosti zabezpečované v souvislosti s problematikou trvalých pobytů, převést do kompetence Ministerstvu vnitra, je důvodné požadovat rovněž i delimitaci odpovídajícího počtu tabulkových míst z oddělení cizinecké policie a ředitelství služby cizinecké policie.

Pro výkon činností související s problematikou trvalých pobytů se navrhuje u Ministerstva vnitra zřídit celkem 182 tabulkových míst. Mzdové náklady jsou předpokládány ve výši cca 58 mil.Kč (bez příslušných odvodů na zdravotní a sociální pojištění a odvodů do Fondu kulturních a sociálních potřeb) ročně, tj. 26.506 Kč na jednoho pracovníka měsíčně. S ohledem na požadavek delimitace odpovídajícího počtu tabulkových míst z policie na Ministerstvo vnitra, není v oblasti mzdových nákladů předpokládán žádný nárůst požadavků, ale naopak lze ve výsledném efektu počítat s úsporou.

Náklady na materiální zabezpečení uvedených zaměstnanců jsou předpokládány ve výši cca 21 mil.Kč. Pro tento účel je počítáno s pořízením nového vybavení. Je přitom vycházeno z toho, že v okamžiku převodu uvedených činností bude zařízení užívané policií již zastaralé a proto by bylo nezbytné následně provést jeho obměnu.

V souvislosti s převodem uvedené činnosti z policie na Ministerstvo vnitra však bude nezbytné současně zajistit vhodné prostory pro zajištění provozu nových pracovišť Ministerstva vnitra, která budou v jednotlivých vyšších územních samosprávných celcích danou činnost zajišťovat. V případě pronájmu takových prostor na komerční bázi by roční náklady na pronájem činily cca 12,1 mil.Kč, přičemž podstatnou část (cca 10 mil.Kč) by činily tyto náklady za pronájem takových prostor v Praze a Středočeském kraji. K zajištění vhodných prostor pro výkon nově svěřených pravomocí proto na bázi komerčního nájmu bude přistoupeno pouze v těch případech, kdy pro tento účel nebude možné využít vlastní prostory, resp. případným převzetím některých vhodných budov, které v dalším období již nebude policie využívat.

 

Ve druhé etapě se navrhuje, aby Ministerstvo vnitra převzalo od policie – s výjimkou udělování víz – i agendu přechodných pobytů. Do doby realizace převodu těchto činností (tj. do konce roku 2012) může dojít k podstatné změně v počtu cizinců žádajících o vydání povolení k dlouhodobému pobytu na území České republiky, včetně s tím souvisejících dalších činností, v porovnání se současným stavem. Současně s tím je nezbytné počítat i s odpovídajícími změnami, pokud jde o počet policistů a civilních zaměstnanců, kteří budou tuto problematiku řešit. S ohledem na skutečnost není prováděn bližší rozbor nákladů na zajištění převodu uvedené problematiky. Z hlediska personálního zajištění bude i zde nárůst požadavků na vytvoření potřebného počtu tabulkových míst kompenzován požadavkem na delimitaci odpovídajícího počtu tabulkových míst z oddělení cizinecké policie a ředitelství služby cizinecké policie. Je však nezbytné počítat se zvýšením nákladů nezbytných na zajištění provozu pracovišť Ministerstva vnitra, která budou v jednotlivých vyšších územních samosprávných celcích danou činnost zajišťovat (tj. např. požadavek pronajmutí větších prostor).

 

Poznámka: návrh dotčených novel je legislativně-technicky navázán na návrh zákona, kterým se mění zákon o Rejstříku trestů a některé další zákony (sněmovní tisk č. 281).

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

И еще о "родных числах":

Změna zákona o evidenci obyvatel

V souvislosti s navrhovaným postupným převodem některých správních činností z Policie České republiky na Ministerstvo vnitra je nezbytné provést změnu § 14, který stanoví výdejová místa pro předávání rodných čísel.

Dopad:

Rodná čísla bude vydávat orgán, který rozhoduje o povolení k pobytu na území České republiky.

V souvislosti s navrhovaným postupným převodem některých správních činností z Policie České republiky na Ministerstvo vnitra je nezbytné provést změnu § 14, který stanoví výdejová místa pro předávání rodných čísel. Na tomto základě podle platné úpravy rodná čísla přiděluje policie cizincům s povoleným trvalým pobytem na území České republiky, cizincům s povoleným přechodným pobytem na území České republiky na dobu delší než 90 dnů a občanům Evropské unie, kteří na území České republiky hodlají přechodně pobývat po dobu delší než 3 měsíce – pro tyto případy je v § 1 zavedena legislativní zkratka "cizinci s povolením k pobytu na území České republiky". Ministerstvo vnitra dosud přiděluje rodná čísla cizincům, kterým byla na území České republiky udělena mezinárodní ochrana formou azylu nebo doplňkové ochrany. Filosofií návrhu tedy je, aby ten, kdo rozhoduje o povolení k pobytu na území České republiky (Policie České republiky, Ministerstvo vnitra), byl také výdejovým místem rodného čísla. Rozsah cizinců, kterým bude rodné číslo přidělováno, vymezený v § 1 odst. 1 písm. b ), se nemění.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Кстати, про "родные числа"...

Вот получила у меня супруги и чего? В смысле какие плюсы/минусы сего события?

Поиском по форуму лазил, но как-то не нашёл...

:)

Заранее спасибо.

P.S. Извините за злостный флуд.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

В общем - голос услышали :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Кстати, про "родные числа"...

Вот получила у меня супруги и чего? В смысле какие плюсы/минусы сего события?

Поиском по форуму лазил, но как-то не нашёл...

:)

Заранее спасибо.

P.S. Извините за злостный флуд.

 

Никаких последствий :D

Я тоже тут вопрошала полгода назад, все деликатно промолчали.

Отправила в социалку и ВЗП письмами уведомления. Сейчас в прегледах социалки пишу нормальные РЧ.

Потом в ВЗП заходила лично, показала, они сказали - нам не нужно, вот получите ПМЖ, тогда приносите. В банке тож пыталась продемонстрировать свое нормальное РЧ, так на меня дооолго смотрели, типа че я от них хочу. Потом начальник откопировал бумажку и куда-то засунул себе, выкинет потом, наверное. :D

Зато вот в Мбанке пригодилось, а то они счет не хотели без РЧ открывать :P

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Да сколько ж вам ещё писать можно? ВЗП даёт карточку на пол года, вот ЦП и включает дурака (может им Максима или Славия отстёгивает, я не знаю), мне такого-же дурака включали, но я не идиотка идти покупать ещё одну страховку, я в ВЗП пошла, села на стул и сказала - фиг уйду, пока мне справку не дадите для ЦП, что я не верблюд, и страховка у меня не на пол года, а на добу неурчиту - дали

 

Но чем же закончилось в полиции?Сегодня пришли за визами с женой (я подавался 1,5 месяца назад,жена 1 месяц),визы не готовы,обещают дать в среду,но требуют страховку на полный срок.Пытаюсь,обьяснить,что два года назад была такая же ситуация,я принес подтверждение от ВЗП,и визу дали на полный срок.Они мне отвечают,что два года назад это было возможно,а сейчас с 1 января нынешнего года у них новые правила,или страховку на два года,или визу на срок действия карточки.Я сьездил за подтверждением,но в среду я попадаю к той же тетеньке и на что то должен сослаться,на каой нибудь пунктик,какого нибудь закона,чтобы они поняли,что не правы.

 

извиняюсь,первая часть сообщения не моя цитата,просто я не знаю,как ее вставлять правильно,чтобы была в рамочке

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

А я сегодня в ЦП был (не Прага). Специально пришел спросить про карточки ВЗП. Показал карточки, спрашиваю, пойдут ли они для получения побыта на год? Отвечает - пойдут без проблем. Я говорю, что карточки-то действительны не год, а меньше, точно пойдут? А то у людей проблемы с этими карточками при продлении встречаются. Отвечает: про проблемы знаем, но Ваши карточки пойдут у нас без проблем.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Кстати, про "родные числа"...

Вот получила у меня супруги и чего? В смысле какие плюсы/минусы сего события?

Сколько ждали и как узнали о получении?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Они мне отвечают,что два года назад это было возможно,а сейчас с 1 января нынешнего года у них новые правила,или страховку на два года,или визу на срок действия карточки.Я сьездил за подтверждением,но в среду я попадаю к той же тетеньке и на что то должен сослаться,на каой нибудь пунктик,какого нибудь закона,чтобы они поняли,что не правы.

То же самое сказали и мне.

Закон говорит так:

K žádosti o prodloužení platnosti povolení k dlouhodobému pobytu je nutno předložit:

* doklad o cestovním zdravotním pojištění po dobu pobytu na území; tento doklad cizinec nepředkládá pokud je zdravotně pojištěn podle zákona o veřejném zdravotním pojištění nebo pokud úhradu nákladů zdravotní péče prokáže jiným způsobem.

 

Я это понимаю так, наша ВЗП должна приниматься.

 

Вот думаю, написать что ли письмо-запрос в министерство. Надеюсь, МВД ЧР уполномочено давать комментарии к этому закону.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
...

Вот думаю, написать что ли письмо-запрос в министерство. Надеюсь, МВД ЧР уполномочено давать комментарии к этому закону.

Возможно, что уполномочено. Только, возможно, что Ваше письмо вряд-ли будет основанием давать такие комментарии. Вот если ЦП напишет - это другое дело... Если я не прав - тем лучше, и пусть спецы поправят. А хорошо бы этот комментарий МВД ЧР на свой сайт выложило, как официальный документ. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
То же самое сказали и мне.

Закон говорит так:

K žádosti o prodloužení platnosti povolení k dlouhodobému pobytu je nutno předložit:

* doklad o cestovním zdravotním pojištění po dobu pobytu na území; tento doklad cizinec nepředkládá pokud je zdravotně pojištěn podle zákona o veřejném zdravotním pojištění nebo pokud úhradu nákladů zdravotní péče prokáže jiným způsobem.

Я это понимаю так, наша ВЗП должна приниматься.

Выделенная вами цитата говорит о том, что тот иностранец, который включен в систему общественного медицинского страхования страховку прилагать не должен.

В систему общественного страхования включены, например, иностранцы, работающие по найму, за которых медицинскую страховку платит работодатель или иностранцы с ПМЖ.

На тех, у кого договорная страховка (пусть даже от ВЗП) это не распространяется - им страховку предъявлять нужно.

Из вашего поста неясно какая именно у вас страховка от ВЗП.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Да, я об этом знаю. Имею как раз страховку ВЗП в рамках общественного страхования. Только работники ЦП требуют страховку на 2 года. Вот и думаю, а не послать ли мне письмо.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Добейтесь встречи с "ведоуци" и объяснитесь.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Обидно будет прийти, отвоевать талон, потерять рабочий день (хорошо, если один!) и недоговориться с ведущей. Даже и не знаю какой смайлик тут поставить. Грустно-улыбающийся, наверное.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku