Skvo - забанена

продажа машины мимо базара

Recommended Posts

Немедля отдать тому, кто предлагает!

Продали. Во поперло!!!

Будем другую искать. Предложения принимаются.

Upraveno uživatelem Skvo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Продали.

:) Не так, правильней бы было:

- ФУХ! Избавились!

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Продали. Во поперло!!!

Будем другую искать. Предложения принимаются.

 

Могу предложить Митсубиси-Галант комби. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
-написать договор (для себя и своего успокоения), в договоре записать все недостатки авто, в случае, если это не сделать - у покупателя по закону есть право на рекламацию поломок. А они будут.

 

Немного продолжим тему: продажа машины …, как оформлять.

Как это происходит на авто базаре, нюансы.

Может быть, и эта информация кому-нибудь пригодится на будущее. ;)

 

Autobazary a smlouvy :!:

 

Základem úspěšného obchodu je smlouva.

Smlouva je prostředkem, který poslouží k tomu, abyste se dobrali svých práv v případě, že vás obchodní partner, v tomto případě autobazar, opískuje.

Takže trocha teorie.

 

V autobazarech se prodávají ojetá auta.

 

Autobazary se přirozeně snaží o co největší zisk.

 

Tyto věty vystihují v podstatě všechno potřebné.

 

Všechny autobazary na tom nejsou stejně mizerně.

Existuje určitá skupina těch slušných a na druhé straně mnohem početnější skupina zlatokopů, kteří chápou obchod s automobily jako prostředek rychlého zbohatnutí, aby mohli jezdit naložený fmedu nebo uspokojit materiální požadavky kurví ženušky. Je to určitá subkultura, kterou lze rozeznat na první pohled, má hodně společného s klany veksláků a "světských" známých z dob tuháče. Svého cíle mohou dosáhnout jen tehdy, když levně koupí a draze prodají.

 

Tomu nahrává čecháčkovská mentalita vychcandíry, který prodává auto do bazaru, aby "neměl s prodejem starosti", v překladu nemusel se zabývat odpovědností za vady za vady automobilu, o kterém ví, že není v pořádku. Jinak řečeno, cílem je prodat špatné auto jako bezvadné a náklady na jeho opravu přenést na kupujícího. Dalším zdrojem příjmů jsou pro ně "automobilní supové", kteří dováží silně havarované mršiny z okolních zemí, provedou nedbalé opravy a pak prodávají auto jako bezvadné.

 

Autobazar je provozovna, která funguje vlastně ve třech právních módech.

 

1. Nákup a prodej na základě kupní smlouvy podle §588 - §627 občanského zákoníku.

V tom případě je vůz ve vlastnictví autobazaru, který jej předtím od prodávajícího zakoupil .

Autobazar nese odpovědnost za všechny vady předmětu prodeje, kromě těch, které vznikly opotřebením. Zejména upozorňuji na §596 o.z., který říká:

 

Má-li věc vady, o kterých prodávající ví, je povinen kupujícího při sjednávání kupní smlouvy na ně upozornit.

 

pro otázky odpovědnosti za vady platí:

 

§ 597 o.z.,

Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit.

 

a nezapomeňme na § 598:

 

Právo odstoupit od smlouvy má kupující i tehdy, jestliže jej prodávající ujistil, že věc má určité vlastnosti, zejména vlastnosti kupujícím vymíněné, anebo že nemá žádné vady, a toto ujištění se ukáže nepravdivým.

 

V případě tohoto způsobu prodeje nese odpovědnost za vady předmětu koupě autobazar. Odpovědnost se však nevztahuje na předměty opotřebené, protože §619

 

(3) Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.

 

Zákon dále upravuje, dokdy je nutné vady prodávajícímu oznámit apod.

 

2. Smlouva o obstarání prodeje podle § 737 - 741 téhož zákona.

Z hlediska odpovědnosti za kvalitu nese odpovědnost pouze autobazar, viz

 

§ 741:

(1) Při prodeji věci svěřené do prodeje odpovídá obstaratel prodeje kupujícímu za vady prodané věci; obstaratel prodeje odpovídá i za to, že prodaná věc má vlastnosti, které obstaratel při prodeji uvedl.

 

Úprava odpovědnosti za škody použité věci je stejná. Důležité je vědět, že ustanovení týkající se odpovědnosti za vady předmětu prodeje jsou tzv. kogentním právem, tzn. smlouvou nejsou změnitelná. Autobazar se dodatkem v kupní smlouvě nemůže této povinnosti zprostit. Je tedy pochopitelné, že se autokriplové snaží těmto dvěma uvedeným smluvním typům vyhnout.

 

3. Zprostředkovatelská smlouva je svatým grálem zkurvysynů z bazaru.

Autobazar v ní figuruje jako zprostředkovatel podle § 774 občanského zákoníku, pověřený prodejcem na základě plné moci podle § 777 o.z. Tam se píše:

 

§ 777

Zájemce a zprostředkovatel jsou povinni oznamovat si navzájem všechny důležité okolnosti související se zprostředkováním, zejména okolnosti, které mohou ovlivnit rozhodnutí zájemce uzavřít zprostředkovávanou smlouvu. Zprostředkovatel je oprávněn za zájemce jednat nebo přijímat cokoliv, jen byl-li k tomu zmocněn písemnou plnou moc

 

Prodávající tedy zpravidla zplnomocní zprostředkovatele k následujícím činnostem:

- předvedení vozidla na ploše autobazaru

- seznámení kupujícího s jeho vlastnostmi, technickým a právním stavem

- jednání o kupní ceně

- uzavření kupní smlouvy

- přijetí plnění

 

Tuto situaci nazývají bazarníci "komisním prodejem" a obvyklý průběh bývá následující:

 

- prodávající (soukromá osoba, dovozce havarovaných vozů z ciziny, tzv. "automobilový sup") uzavře s bazarem zprostředkovatelskou smlouvu

- předmětem zprostředkování je prodej automobilu, uzavření kupní smlouvy, přijetí plnění

- automobil má x vad, o kterých prodávající ví, ví o nich i autobazar, nedělají pravděpodobně podobný trik poprvé. Obě strany se dohodnou, které tyto vady komunikovat dále a jak, aby si zajistili určitou míru ochrany před reklamací a současně kolouška nevyplašili.

 

- podle zlatého pravidla bazarníků, které zní "nekoupíte vy, koupí jinej" najde každé auto jednoho dne svého zákazníka, ať je to sebevětší troska

- autobazar uzavře jménem prodávajícího s kupujícím smlouvu o koupi, která se navenek tváří jako smlouva kupní (viz výše, bod 1).

 

Má hlavičku kupní smlouvy, ovšem obsah smlouvy zprostředkovatelské, přičemž neobsahuje jméno kupujícího. Jako "prodávající" tam vystupuje autobazar a v okamžiku koupě zájemci oznámí, že totožnost prodávajícího pro něj není důležitá (nebo že se jedná o interní údaj), protože odpovědnost za vady nese sám bazar. Při povrchním zkoumání smlouvy to skutečně tak vypadá a kupující se s tímto výkladem spokojí.

 

- upozorňuji, že adresa ve velkém TP je adresou posledního držitele, na kterého bylo auto registrované, což s vlastnictvím vozu nemusí mít nic společného

- autobazar přitom odpovědnost za vady předmětu koupě nenese, což se projeví v okamžiku, kdy chcete vůz reklamovat. V tom okamžiku už má vaše prachy v kapse prodávající, provizi shrábnul autobazar a vy se dozvíte, že bazar je jen zprostředkovatel a že se s vámi nebudou dále bavit.

 

- přestože se časem k totožnosti prodávajícího propracujete (např. přes PČR), bude vám tvrdit, že autobazar se všemi vadami automobilu seznámil ústně a že pochybení leží na straně bazaru, nebo že automobil byl při předání autobazaru zcela v pořádku.

- bez právní pomoci případně hlubší znalosti smluvních typů budete mít problém najít, kdo je v takovém případě pasivně legitimován. V případě soudního sporu může být zprostředkovatelská smlouva shledána neplatnou.

 

Přečtěte si tento článek. :!: Můžete se díky tomu dostat do situace, kdy nebudete mít koho obžalovat v případě, že budete chtít spor řešit soudně.

 

Samozřejmě nelze obecně říci, že všechna auta prodávaná formou komisního prodeje jsou vadná a jsou součástí této habaďůry. Důvodem ke komisnímu prodeji sice může být, že autobazar nechtěl převzít odpovědnost za vady automobilu, ale také finanční zájem prodávajícího, který nechtěl na výkup přistoupit, protože podmínky výkupu bývají extrémně nepříznivé.

 

Dokud jsem se o to zajímal, býval praxí takový postup stanovení kupní ceny: Bazarník vzal tabulky Eurotax, v nich našel obvyklou cenu automobilu patřičné značky, stáří a výbavy, od toho odpočetl 20% a to byla částka, kterou byl ochoten zaplatit v hotovosti. Provize při komisním prodeji bývá kolem 5-7% a to kupující, který nepotřebuje peníze hned, rád akceptuje.

 

Uvedený postup - tedy manipulace se smluvními typy - se odehrává velmi často už dlouhá léta. Cílem je obejít zákon a poškodit spotřebitele. Jediný autobazar, který tento trik spolehlivě neaplikuje, je AAA Auto, kde jsou všechny vozy v nabídce jím vykoupené a v jeho vlastnictví. I tam však platí, že prodávající nenese odpovědnost za vady vzniklé běžným opotřebením.

 

Kdyby to nestačilo, existuje ještě několik způsobů, jak maskovat stav předmětu koupě.

 

- stav automobilu v záznamu o technickém stavu je zpravidla uváděn horší než je skutečný, aby se autobazar dodatečně kryl před následně zjištěnou vadou. V případě, že je vada zjištěna, snaží se zbavit odpovědnosti právě s odkazem na to.

- téměř vždy bývá uvedeno, že automobil byl poškozen, přičemž rozsah poškození není specifikován.

 

Mohlo se jednat o poškození kamínkem stejně jako totální nehodu.

- kupující je přinucen souhlasit s formulacemi např. :

 

"Kupující bere na vědomí, že zjištěné závady mohou být projevem závad jiných".

(Nesmysl. Vágní popis předmětu prodeje, neakceptovatelné).

 

"Kupující bere na vědomí, že je nutná kontrola nebo oprava příslušných prvků nebo podsestav"

(Neakceptovatelné. Není zřejmé, co je to "příslušný". Pokud kupujete auto s nějakým vadným prvkem, pak musí být ve smlouvě přesně uvedeno, který je vadný).

 

"Kupující bere na vědomí, že závady vzniklé opotřebením nelze reklamovat".

(Lež. Reklamovat nelze závady vzniklé opotřebením běžným. Vadné ložisko převodovky u auta s 70.000km na tachometru není běžné opotřebení).

 

- další hromadné lhaní se vztahuje k různým certifikátům kvality, které bazary generují. Ve skutečnosti je to než papír, který není použitelný k ničemu. Autobazar není certifikační autorita a nemá žádné právo vystavovat na cokoli posudek.

 

Autobazary vyvíjejí na zákazníky nejrůznější psychologický nátlak.

 

Podpis smlouvy bývá zákazníkovi podáván jako zcela formální akt, podle vzoru "udělejte nám tady fajfku". Využívají přitom toho, že hodně zákazníků je v euforii z nového vozu, současně ve stresu z toho, že odevzdává svůj výdělek za x měsíců nebo nedej Bože let, případně se nechá ukolíbat pocitem falešné jistoty z toho, že automobil prohlédl nějaký pseudoprofesionál, a problematiku smlouvy pokládá za druhotnou.

 

Pokud se zákazník při podepisování smlouvy cuká, nátlak stupňují. "Tohle je pane formulář schválenej vod našeho právníka, když se vám nelíbí, tak mu zavolejte - tady je číslo, prosím..."

 

nebo "oukej, byl tu nějakej borec fkravatě a říkal, že to Mondeo fmetle fklimě ftotálním kreši hned bere" případně asi nejúčinnější "tak to nepodepisujte, propadne vám záloha".

 

Kdo to nakonec podepíše, dozví se, že tak neučinil pod nátlakem ani za zjevně nevýhodných podmínek.

 

Další triky se uplatňují při koupi, prodeji na leasing, protiúčtu.

 

Sekundárním cílem mých řádek je ukázat, že bazary vytvořily systém. Asi sami tušíte, že ta banda polodementních kriplů v teplákách s náušničkami by něco takového nedala nikdy dohromady. V systému na odrbávání slušných autachtivých zájemců jsou zapojeni právníci, policisté, kriminalisté a ČOI.

 

Není mi znám případ, že by majitel autobazaru byl trestně stíhán za podvod nebo že by nějaký bazar platil pokutu za obchodní praktiky. Vždy se to nějak všechno vytratí do nikam. Řada postupů aplikovaných v autobazarech naplňuje kvalifikaci trestného činu podvodu (např. manipulace s tachometry), ale policie tuto skutečnost vůbec nijak neřeší.

 

Řešení, dokonce bych řekl konečné řešení, celé situace je přitom dostupné kdekoli a pro každého z nás. Kdyby nebylo jisté formy nákupní a prodejní mentality, která již na tomto webu byla víckrát popsána, už bychom jim dávno ukázali, kdo je pánem a nastartovali proces vyřezávání těchto vředů z tváře společnosti.

 

V každém jednání s kterýmkoli bazarem je třeba vyjít z toho, že vás chtějí vzít na hool. Pokud se tak náhodou nestane, pak jste natrefili na slušného prodejce a máte kliku.V opačném případě, je třeba aplikovat následující zásady:

 

- nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy nedávejte bazarním zmrdům zálohy na vyhlédnuté auto. Ojetých aut je jak nasráno a pokud nesháníte právě DeLorean, pak to přísloví "nekoupíte vy, zítra koupí jinej" lze snadno otočit na "nekoupíte dnes, koupíte zítra jiné a lepší".

 

- návrh smlouvy si nechte poslat nebo připravit předem, a to včetně záznamu o technickém stavu. Čtení smlouvy a její podpis následující bezprostředně po sobě není dobrý postup. Zde hovořím z vlastní zkušenosti.

 

Návrh smlouvy pozorně čtěte a pokud si nejste jisti, právník vám jistě poradí. Bazarní kripl tohle nevidí rád a leze po zdech, pokud ta jeho budka v bahništi nějaké zdi má. To ještě neví, že tohle je jen první fáze. Ve fázi druhé vezmete černý fix a všechny sporné pasáže jím vyškrtete tak, aby byly nečitelné.

 

Pokud jste puntičkář, můžete dolu připsat "opravy provedl ... jméno". Ideální je smlouvu redukovat na nedělitelnou podstatu, tedy jména prodávajícího, kupujícího, identifikaci předmětu prodeje, cenu a větu, že obchod se řídí občanským zákoníkem. Rozhodně není nikde napsané, že musíte používat nějaký formulářový dokument, jak se vás budou snažit přesvědčit.

 

Pokud hodláte být hodně hustej, můžete si ve smlouvě vymínit např. že nosné části karosérie nejsou deformované ani dodatečně svařované (= auto nebylo bourané), stav tachometru odpovídá najetému počtu km, hnací agregát a karosérie jsou originální apod. Bazarník se přirozeně bude kroutit, že to on nemůže vědět, že on má jen ty informace, které mu prodávající poskytl. Serte mu na to, to je jeho problém a jeho riziko, které na sebe svým podnikáním bere.

 

- k obchodu na základě zprostředkovatelské smlouvy je třeba mít hodně dobrý důvod. To by skutečně musela být koupě snů a takové se v českých bazarech nedělají. Pokud by přesto pro vás byl tento smluvní typ nevyhnutelný, pak je nutno nechat si předložit následující dokumenty: plnou moc, kterou uzavřel autobazar s prodávajícím, záznam o technickém stavu, který bazar s prodávajícím vyhotovil a dokumenty, které prokáží, že automobil prodávajícímu patří a nevázne na něm dluh.

 

Vaše smlouva by měla obsahovat jméno, adresu a spojení na prodávajícího, tyto údaje ověřte, zda jsou platné. V případě, že autobazar odmítne tyto náležitosti poskytnout, v obchodu nepokračujte, protože za tímto jednáním stojí nějaký důvod.

 

- pokud kupujete automobil s nějakým poškozením, musí být veškerá tato poškození ve smlouvě popsána. Například: Přední sklo - prasklé - zvenčí - vlevo nahoře - popis praskliny. Pokud kupní smlouva obsahuje informaci, že automobil byl havarovaný a je po opravě, nechte ve smlouvě přesně uvést, v jakých místech a jak byl havarovaný a co bylo v souvislosti s opravou měněno.

 

To byl jen velmi letmý vhled do pravidel moštárny. Pro někoho jsou možnán zde uvedené skutečnosti triviální, ale pořád je většina takových, kteří jsou s protiprávní praxí autobazarů konfrontováni, až když je zle. Možná není článek úplně přesný.

 

Zdroj: D-FENS

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Звучит это замечательно - вот только хотелось бы мне взглянуть на применение этого на практике.

ЗЫ Особенно понравился пассаж про "честный" базар ААА :D:D:D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
вот только хотелось бы мне взглянуть на применение этого на практике.

 

 

Akce Hokus Fokus I.

 

rodávající: Vlad. Květinková,

Jopomucká 110+,

300 00, Plzeň.

 

Kupující: Jaroslav Nosek,

Na Trávníku 300/10,

321 00, Plzeň.

 

Věc: Návrh na snížení kupní ceny o částku potřebnou na odstranění závad zatajených při prodeji automobilu. Tento dopis považujte současně za návrh na mimosoudní vyrovnání.

 

Při prohlídce automobilu Ford Focus VIN WFOBXXGCDBWG5721X, stav tachometru 160.650km, konané dne 25.7.2005 jste mně sdělil, že automobil nemá žádné závady, je způsobilý k provozu a že byl lehce poškozen odřením pravé části předního nárazníku. Opraveny byly údajně pravý přední blatník a nárazník. Při této prohlídce jsem upozornil na poškození předního okna v místě před spolujezdcem, na poškození laku ve spodní střední části okna zadních třetích dveří, na údajně v Německu neodborně opravený výfuk nepěkným svárem opracovaným bruskou a nastříkáním výfukového potrubí a tlumičů výfuku stříbrnou barvou, drobné poškození na levém předním blatníku a že k automobilu je dodán jen jeden klíč. V kupní smlouvě ani v protokolu z STK nejsou uvedeny žádné závady. Od výše popsaného stavu byla odvozena dohodnutá a 26.7.2005 uhrazená kupní cena 154.000.-Kč, jednostopadesátčtyřitisícekorunčeských.

 

Je zarážející, kolik závad jste mně „zapomněl“ sdělit. Vaše pochybení (doufám, že snad nešlo o úmysl) považuji za tak četná a natolik závažná, že jsem se rozhodl pro písemnou formu jednání a přizvání znalce. Vaše prohlášení, že jste automobil důkladně prohlédl a vyzkoušel musím bohužel považovat za hrubě nepravdivé.

 

Dne 28.7.2005 jsme se v přítomnosti p.Josefa Květinky dohodli, že s automobilem ujedu nějakou vzdálenost a pokud se vyskytnou problémy, budou následně vyřešeny.

 

Do dnešního dne, 6.8.2005, po ujetí cca 420 km, bylo za účasti ing. Jana XYZ, znalce v oboru motorových vozidel zjištěno že:

 

- Při rozjezdu a dále po přeřazení na každý vyšší rychlostní stupeň je při akceleraci do cca 2100 ot/min. slyšet hluk způsobovaný pravděpodobně poškozeným ložiskem převodovky. Oznámeno 26.7.2005 odpoledne Vám v přítomnosti p.Josefa Květinky.

- Při jízdě je slyšitelný zvuk v zadní části automobilu jehož kmitočet je přímo závislý na rychlosti jízdy. Po zvednutí automobilu bylo zjištěno, že zvuk vzniká přibrzďováním pravého zadního kola. Zjištěno 26.7.05. a oznámeno Vám týž den odpoledne v přítomnosti p.Josefa Květinky. Tuto a předchozí závadu byste při údajně důkladné kontrole a prohlídce automobilu musel zjistit.

- Nesvítilo pravé potkávací světlo. Zjištěno 26.7.2005 večer. Byla zakoupena a svépomocí vyměněna žárovka v ceně 139.-Kč. Oznámeno p.Josefu Květinkovi 28.7.2005 který odpověděl, že by žárovku býval vyměnil. Úhradu ceny žárovky však nenabídl.

- Hladina kapaliny v nádržce posilovače řízení byla pod značkou minimum. Zjištěno 28.7.2005. Doplněno k rysce max. týž den v autoservisu v Ixovičicích. (50.-Kč bez účtenky). K dnešnímu dni je zjevně patrný další pokles hladiny. Kontrola byla prováděna na vodorovné ploše.

- Čerpadlo posilovače řízení je netěsné, „oslintané“. Kapalina pravděpodobně uniká okolo hřídele řemenice. Tato kapalina je nastříkaná na trubkách sloužících jako chladič kapaliny posilovače a na blízké hadici. Zjištěno 29.7.2005. Nové čerpadlo lze zakoupit za 11.067.-Kč. Zdroj informace Ford servis.

- Na automobilu byla namontována hrubě nevyvážená kola, takže nebylo možné jet vyšší rychlostí než cca 95 km/hod. Při překročení uvedené rychlosti se přenášely do volantu silné vibrace. Zjištěno při první jízdě po dálnici 28.7.05 odpoledne. Vyváženo týž den v pneuservisu za 320.-Kč.

- Nefunguje ostřikovač předního okna. Zjištěno 30.7.05.

- Přední okno je vlevo, v zorném poli řidiče odřené pravděpodobně od poškozeného stírátka. Zjištěno 29.7.05.

- Uniká mazivo z vnitřního kloubu pravé poloosy. Zjištěno 31.7.05.

- Pravé dveře nelze ovládat klíčem dodaným k automobilu. Zjištěno 29.7.05.

- Nebyl vyměněn rozvodový řemen. Zjištěno 2.8.2005 dotazem u původní majitelky vozu. Výměna s dodáním materiálu přijde na cca 5.000.-Kč. Zdroj informace Ford servis.

- Chybí kovový tepelný kryt pod katalyzátorem. Zjištěno 29.7.05.

- Chybí přední vyjímatelné koberce. Zjištěno 31.7.05.

- Hlavní světlomety nejsou seřízené směrově ani výškově. Zjištěno 5.8.2005 při první noční jízdě.

- Před předáním automobilu bylo Vámi nutno dobít akumulátor. Při prvních mrazících bude pravděpodobně nutno zakoupit nový. Tato možná závada není zahrnuta do návrhu snížení kupní ceny.

- Je neodborně opraven výfuk který byl údajně zlomený za katalyzátorem. Při couvání do kopce tento klepe o karoserii. Zjištěno 31.7.05.

- Levý přední bezpečnostní pás není originální. Chybí zarážka přidržující sponu zámku, aby tato nesjížděla až k podlaze a pás má jiný odstín. Zjištěno 29.7.05.

- Jdou špatně zavírat zadní (třetí) dveře. Zámek a kolík jdou poněkud mimo. Zjištěno 29.7.05.

- Je ulomený držák hrdla nádobky kapaliny ostřikovačů. Zjištěno 30.7.05.

 

Poslední čtyři popsané závady vyvolávají otázku, zda nebylo poškození automobilu vážnější a rozsáhlejší, něž jste uvedl.

 

Z výše popsaných závad jsem dospěl k závěru, že automobil nemohl fyzicky projít stanicí technické kontroly a že v ní pravděpodobně ani nikdy nebyl. Zvažuji podání podnětu k prověření práce uvedené STK. Za Vaše nejvážnější pochybení považuji zatajení netěsnosti skupiny posilovače řízení. Nefunkčnost posilovače vzniklá únikem kapaliny by mohla mít katastrofální následky.

 

Na Váš případný návrh na bezplatné odstranění závad nepřistoupím, protože Vám na základě výše popsaných faktů nedůvěřuji!

Podle názoru znalce bude na odstranění výše popsaných závad potřeba vynaložit částku nejméně 31.700.-Kč.

Je ale pravděpodobné, že skutečné náklady budou vyšší.

 

 

……………………… ………………………….

V Plzni dne 6.8.2005 Podepsán: kupující

 

Věc: Oznámení dalších zjištěných závad.

 

Při používání automobilu Ford Focus VIN WFOBXXGCDBWG5721X, byly zjištěny tyto další závady:

 

- Motor běží po nastartování vzhledem k venkovním teplotám dlouho ve startovacím režimu (tzv. „na sytič“). O tomto jevu jsem Vás informoval už 28.7.2005 v přítomnosti p. Josefa. Během „sytičového“ režimu motor kouří.

- Po nastartování nezahřátého motoru při pokusu o akceleraci motor zhasíná.

- Spotřeba motoru je při šetrném letním provozu přes 10L/100km. Jedná se pravděpodobně o vadnou sondu lambda nebo vadný řídicí počítač. Nelze vyloučit, že provozováním automobilu s některou z těchto závad, došlo k poškození, nebo zničení katalyzátoru.

 

Zatím není možné uvést kapitalizaci těchto závad. Částka bude záviset na druhu závad a rozsahu případných dalších škod.

 

- Informace vašeho kolegy, že u tohoto automobilu se vůbec neseřizují ventily byla nepravdivá. Po zakoupení odborné knihy bylo zjištěno, že ventily se kontrolují a seřizují při ujetí 150.000 km. Nebyly tudíž před prodejem kontrolovány ani seřízeny.

 

- Po návratu z týdenní dovolené (autobusem) nebylo možné automobil z důvodu nedostatečné kapacity akumulátoru nastartovat. V prodejně akumulátorů „Mulač“ bylo zjištěno, že akumulátor má méně než poloviční startovací kapacitu. Tento stav je doložen tištěným protokolem z testeru. Podle vyjádření pracovníků servisu byl akumulátor instalovaný do automobilu navíc neoriginální. Jeden pólový nástavec akumulátoru byl plochý a druhý válcový. Svorky automobilu jsou však uzpůsobeny pro oba vývody akumulátoru válcového tvaru. Cena nového akumulátoru je 1.674.-Kč.

 

- Pravé zadní kolo nedrží tlak. Je nutné jej 2x až 3x týdně dohušťovat. Po návratu z dovolené stál automobil téměř „na ráfku“.

 

Automobil nemohu používat dokud nebudou spolehlivě zjištěny a odstraněny závady, které by mohly mít vliv na další zhoršení technického stavu a bezpečnost. Jsem nucen odložit prodej svého původního automobilu. S odcházejícím létem klesají moje šance na jeho úspěšný prodej.

 

 

………………………………………………….

V Plzni dne 24.8.2005 Podepsán: kupující

 

 

Věc: Další, v pořadí třetí oznámení, dalších zjištěných závad.

 

Zatím od Vás, pane Květinko, nemám žádné vyjádření, ačkoliv byly dopisy adresovány právě Vám.

 

Dnes jsem převzal dopis od paní Květinkové. Zatím nemohu s konečnou platností popsat svůj další postup. Předběžně se domnívám, že mimosoudní dohoda vzhledem k jejím postojům, nebude možná. Děkuji pí za četná poučení. Oznamuji, že se bohužel mezi důvěryhodné osoby, možná ne zcela vlastním přičiněním, nekvalifikovala. Řešení úlohy z českého jazyka o významu slov neřekl, zapomněl, zatajil zamlčel….apod., považuji za nadbytečné. Budu i nadále postupovat podle vlastního uvážení.

 

Při používání automobilu Ford Focus VIN WFOBXXGCDBWG5721X, byly zjištěny tyto další závady:

 

- Je o 10 až 15 mm „přelitá“ převodovka. Domnívám se, že může jít o pokus snížit její hlučnost. Protože nevím jaký olej byl do převodovky doplněn, bude nutné nechat ji vyprázdnit a naplnit správným množstvím správného oleje.

- Testem 1 x v běžném a následně i v autorizovaném servisu bylo zjištěno, že automobil překračuje nejvyšší přípustný emisní limit CO. Ve stanici technické kontroly by automobil podle sdělení servisů nemohl projít. Údaje jsou doložitelné protokolem (+ Faktura 595.-Kč).

- Dále z testu vyplynulo, že je nefunkční katalyzátor (14.000.-?). Automobil je tudíž de-facto nepojízdný.

 

Názorem pracovníků servisu je, že katalyzátor je tzv. „vybouraný“. Na poklep paličkou se jeví těleso katalyzátoru jako prázdné. Průvodním jevem takovéto „opravy“ je zvýšená spotřeba paliva, zvýšený hluk výfukové soustavy a chybné údaje pro řídicí jednotku motoru. V souvislosti se zprávou o vybouraném katalyzátoru mně svitlo, co mně bylo už u vás na zvedáku divné na sváru výfukového potrubí. Kdyby bylo potrubí zlomené např. nárazem, nebyl by lom rovný a svár by sledoval tvar lomu.

 

Trubka by ztratila původní kruhový profil. Pokud by bylo potrubí upadlé následkem koroze, nebylo by možné jej přímo svařit. Zkorodované okraje by se při svařování upalovaly a bylo by nutné použít nějaké zesílení. V místě průmětu řezu na tepelné stínění výfuku, jsou zjistitelné zasekané částečky po práci s úhlovou bruskou. Potrubí bylo pravděpodobně úmyslně přeříznuto. K tomuto úkonu bylo třeba odstranit spodní ocelové tepelné stínění katalyzátoru a navazujícího potrubí. Jeden ze šroubů se tomu, kdo „opravu“ prováděl, podařilo vyšroubovat, druhý byl urezivělý. V zadní části bylo stínění odlomeno a lomové plochy, které se jeví jako čerstvé, byly „přemáznuty“ stříbřenkou. Takovéto řešení „opravy“ katalyzátoru jsem se však, vzhledem k mému původnímu názoru na vaši firmu neodvážil v době uskutečněné prohlídky předpokládat.

 

Aby bylo možno výše uvedený názor případně vyvrátit, nechám v nejbližší možné době, opět za přítomnosti soudního znalce, přezkoumat fyzický stav katalyzátoru i funkci a zapojení příslušných čidel, event. kontrolních svítilen. Budu se také zajímat proč tyto závady nedokázala objevit stanice technické kontroly v Blbovicích.

Podle mého laického názoru jsme v situaci, kdy by pravděpodobně bylo možné, prokázat Vám Váš úmysl mně poškodit.

 

Umím si představit na vaší straně něčí názor, že k poškození katalyzátoru došlo až poté, co jsem automobil převzal jako bezvadný. Nevím a nehodlám zjišťovat, zda všichni zúčastnění z vaší strany vědí detailně o tom co dělají ostatní a jaká je organizační struktura vaší firmy a zda je pí Fialová mluvčím firmy. Není možné však použít její názory, byť byly fundované, neboť v době uskutečnění předání a prodeje nebyla fyzicky přítomna. Její informace jsou zprostředkované a mohou být účelově ovlivněny. Pro mne jste smluvním partnerem Vy. Viz. Kupní smlouva a plná moc. Případné přesuny odpovědnosti a pravomocí by bylo dle mého názoru vhodnější řešit interně v rámci vaší firmy, popřípadě také s předchozím majitelem.

 

Jsem paradoxně Vaší pí matkou stavěn do role špičkového odborníka, který měl všechno vědět, vidět, uhlídat a okamžitě reagovat. Vady kterých jsem si nevšiml ihned, podle jejího názoru, až na výjimky, neexistují. Naopak kvalifikovaní pracovníci, Vy, Váš otec (IČ 138 92 266, 1. Opravy silničních vozidel, 2. Nákup a prodej automobilů a náhradních dílů) a Váš spolujezdec, nemohli podle názoru pí Květinkové nic vidět ani vědět, natož popsat jako závadu. Pí Kvě… do seznamu odborníků nelze zařadit, protože v době uskutečnění prodeje a nějakou dobu před i po, pobývala, podle Vašeho sdělení na zahraniční dovolené. Mám pocit jako by mně bylo zazlíváno to, že se zajímám o to, co jsem za své peníze dostal. Vkrádá se domněnka , zda jsem se neměl stát sponzorem automobilového soutěžního sportu bez mého vědomí.

 

Se všemi zjištěnými závadami jsem průběžně seznamoval znalce zmíněného v dopise ze 6.8. t.r.. Zpočátku jednotlivě ústně a po určité kumulaci závad i písemně také Vás.

 

„Velkým zážitkem“ a prvním impulsem k ostražitosti bylo 26.7.2005 odpoledne, cca 7 hodin po podpisu kupní smlouvy a ujetí cca 25 km, Vaše tvrzení, že ze zadní části automobilu nemohou být slyšet žádné zvuky, protože jste jej důkladně otestoval. Vaši hlášku jsem tehdy komentoval slovy: „Tak to už jsem to auto asi ojel, že“. Následoval návrh přítomného p. Josefa Kvě…, kterému se Váš přístup viditelně nelíbil, na řešení případných závad později, po ujetí nějaké vzdálenosti. Konkrétní čas ani vzdálenost nebyly blíže specifikovány.

 

K návrhu pí Kvě… na bezplatné odstranění některých závad a výměnu některých vadných dílů uvádím: Nemám čas ani náladu a konečně ani zbytečné peníze nechávat po případné opravě kontrolovat, zda byl vaším servisem například skutečně vyměněn rozvodový řemen a kladka za nové, nebo zda byly použity díly z „přiměřeně ojetého“ automobilu, či zda vůbec bylo něco vyměněno. Znovu opakuji, že vám po dosavadních zkušenostech nemohu důvěřovat. Nelze vyloučit, že by například mohl být v rámci opravy nahrazen nově zakoupený akumulátor nějakým lepším, plně funkčním.

 

Navrhl jsem Vám snížení kupní ceny. Jakým způsobem bude automobil opraven a jak budu dál postupovat, ponechte prosím na mém uvážení. K urychlení vyřešení sporu může přispět zejména vaše strana tím, že začne na problém nahlížet racionálně. Aktuální částka navrhovaného snížení kupní ceny k datu 26.8.2005 činí 45.000.-Kč. Budu od Vás požadovat rovněž uhrazení znalečného, jakmile bude možné je vyčíslit. Možnost konečného vyčíslení závisí také na době, od které bude možné se důvodně domnívat, že objevení dalších závažných závad je málo pravděpodobné.

 

Tímto dopisem se nevzdávám případných dalších oprávněných nároků, pokud nějaké vzniknou. Pokud jsou Vám známy nějaké další závady nebo úpravy, sdělte mně je obratem.

 

Před léty jsem od p. Josefa Kvě… zakoupil pro manželku automobil Ford Fiesta a byli jsme s ním po celou dobu používání velice spokojeni. Proto jsem důvodně předpokládal, že jednám se seriozními obchodníky a současně odborníky. Ani ve snu jsem nepředpokládal, jak až se mohou věci okolo technického stavu shora identifikovaného automobilu vyvinout.

 

Vaše dosavadní jednání považuji za nesprávné. Domnívám se, že budu nucen pro uspokojení svých, podle mého názoru oprávněných nároků, podat žalobu u místně příslušného Okresního soudu. Jako krajní řešení zvažuji případné podání trestního oznámení pro podezření z trestného činu podvodu. (§250 trestního zákona).

§250 (1) Kdo ke škodě cizího majetku sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti nebo peněžitým trestem nebo propadnutím věci.

§250 (2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu nikoli malou.

§250 (3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo

B) způsobí-li takovým činem značnou škodu nebo jiný zvlášť závažný následek.

 

Závěr dopisu není tzv. „vyhrožováním soudem“, ale upozorněním na možný další vývoj situace. Že se jedná pravděpodobně o organizovanou skupinu, lze odvodit z účasti 4 osob na jednání souvisejícím s prodejem tohoto konkrétního automobilu a pravděpodobně i někoho z STK Blbovice.

 

Osobně považuji za správné řešení podání trestního oznámení. Jo to však varianta při které budou vtaženi do případu další lidé. Někdo možná bude i překvapen, protože třeba nic nevěděl.

 

V Plzni 26.8.2005

………………………………………………..

Podepsán: kupující

 

 

Adresát: Právní zástupce

Původní majitel: Paní Vl Kvě…

Současný majitel: Já

 

Věc: Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy k automobilu Ford Focus.

 

Vážený pane advokáte,

 

oznamuji Vám, že odstupuji od kupní smlouvy o koupi os. automobilu Ford Focus VIN WFOBXXGCDBWG5721X uzavřené dne 26.7.2005 mezi prodávající, paní Kvě… a kupujícím………

 

Odstoupení jsem oznámil pí Kvě… dopisem do vlastních rukou dne 19.10.2005. Důvodem jsou vady které brání řádnému užívání automobilu. Tyto vady podle mého názoru existovaly už v době předání vozidla tj. 26.7.2005 a nebyly mně, coby kupujícímu, prodávajícím oznámeny.

 

Na zmíněné vady jsem prodávající stranu bezodkladně upozornil a opakovaně navrhl snížení kupní ceny. Protože mé návrhy byly prodávající stranou odmítnuty, nezbývá nežli od smlouvy jednostranně odstoupit. § 597 Občanského Zákoníku.

 

Prokázat, že automobil byl 26.7.2005 v okamžiku předání bezvadný je podle mého názoru na paní Kvě….

 

Automobil předám prodávající proti předání kupní ceny 154.000.-Kč, slovy: Jednostopadesátčtyřitisíc-korunčeských.

S přátelským pozdravem kupující

 

 

………………………………………………….

V Plzni dne 24.10.2005 Podepsán: kupující

 

 

Pozoruhodnosti

 

Prodávající spolupracoval s advokátem, který zkoušel různé finty a oblbovačky.

Auto mělo opravdu vykuchaný a tedy nefunkční katalyzátor.

Na obr. je metrový pajcr prostrčený „katalyzátorem“!

 

nosfokus1.jpg

 

Na tomto obr. je vidět zavařené okénko shora na tělese katalyzátoru a stopy po brusce „ošetřené“ stříbřenkou.

 

nosfokus2.jpg

 

- Kuriózní bylo zdůvodnění nevyváženosti kol. Protože auto nemá dálniční známku, nebylo možné jej vyzkoušet při vyšší rychlosti. To by mohla být pravda všude jinde mimo Plzeň kde máme cca 20 km dálnice bez poplatku.

 

- Automobil prodával podnikatel v oboru jako soukromá osoba, takže prvním v technickém průkazu jsem byl já. Pokud si této finty berňák do roka nevšimne (a on si sám od sebe určitě nevšimne), nebude už možné vymoci dodatečně nezaplacenou daň z příjmu. Já myslím, že tohle je velice rozšířený a úspěšně opakovaně používaný bazarový trik a že touhle dírou mizí obrovské prachy!!!

 

- Další velice rozšířenou fintou je podle mě provádění prohlídek v STK pro kamarádíčky nebo „sponzory“na dálku.

 

Závěr:

 

Odstoupil jsem od smlouvy a auto vrátil za plnou kupní cenu. Vyvinuté úsilí a čas se mně nepodařilo zhodnotit. Snad tohle někomu pomůže a pár paskřivcům zkomplikuje život, nebo omezí možnost okrádání. Románovou část jsem zcela vynechal a pouze opsal větší část korespondence.

 

Některé pasáže jsou z mé strany plané, protože prodávající odstoupení od smlouvy po cca půlroce akceptoval.

 

Zdroj: D-FENS

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Эх, дядько sUs, если б все пудводства базаров кончались отсутствием катализатора и дохлым глушивателем...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Dim

 

Zákony porušuje každý pátý autobazar :huh:

 

V České republice porušuje zákon více než pětina prodejen ojetých vozů, například tím, že nedostatečně informují zákazníka o stavu vozidla, porušují cenové předpisy, případně jinak klamou. Zjistila to Česká obchodní inspekce (ČOI).

 

Obchodní inspektoři, kteří kontrolovali autobazary v součinnosti s policií v rámci celorepublikové akce, zjistili závady celkem ve 169 z více než osmi set prověřovaných prodejen.

 

"Naši inspektoři uložili cekem 115 pokut za 107 500 korun, se 34 autobazary jsme zahájili správní řízení a 20 závad inspektoři oznámili jiným institucím, například živnostenským a finančním úřadům a inspekci životního prostředí," :huh: řekla Právu tisková mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.

 

Nejčastějším proviněním bylo podle ní neúplné nebo falešné informování zákazníků o cenách nabízených vozů a nedostatečné poskytnutí informací o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace.

 

"Některé autobazary někdy nabízejí nižší cenu, aby spotřebitele nalákaly, ale ještě před zaplacením ji potom náhle zvednou," upozornila Fléglová.

 

Dalším zjištěním bylo i klamání spotřebitele, například uvádění neúplných údajů o skutečných vlastnostech výrobků nebo jejich zamlčení. Podle Fléglové může kupující v případě pozdějšího odhalení špatného technického stavu zakoupeného vozidla reklamovat veškeré závady na voze, o kterých nebyl prodejcem informován, a žádat opravu bez úhrady nebo snížení kupní částky.

 

Právo na informace

 

"Lidé, kteří se rozhodují pro koupi vozu v autobazaru, by měli ještě před uzavřením kupní smlouvy bezezbytku využít svého práva na informace a po prodávajícím je vyžadovat," doporučuje spotřebitelům Fléglová. Vše, co by mohlo být v budoucnu předmětem sporu mezi nimi a prodávajícím, mají navíc podle ní právo požadovat písemně.

 

"Nebudou-li jejich požadavky na poskytnutí informací respektovány, měli by se poohlédnout po jiném prodejci, protože v případném sporu se mohou svých práv domoci pouze soudní cestou," varuje mluvčí.

 

Z výsledků kontrol vyplývá, že nejčastěji porušily předpisy autobazary na Olomoucku, kde inspektoři zjistili nedostatky v polovině kontrolovaných obchodů. V Praze se vyskytly závady u čtyřiceti procent kontrolovaných subjektů. Naopak v Brně se provinila jen asi každá dvacátá prodejna.

 

Policisté objevili při kontrolách autobazarů 31 odcizených automobilů a další ukradené věci, třeba automobilové součástky.

 

Akce se účastnili také hasiči, kteří v prodejnách s ojetými auty zjistili dalších 1423 závad.

 

Zdroj: Právo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Я имел ввиду другое. При требовании такого договора и зачеркивании в нем пунктов, да и со всем остальным - в большинстве базаров покупатель будет послан на йух именно со словами "не купите вы - купит другой". И все. Базары дают подписать протокол передачи с явно ухудшенными оценками состояния. Не хочешь - не покупай.

С другой стороны - ожидать от семи-десятилетней машины, что она за полгода ни разу не сломается - идиотизм. Полнейший. Как, впрочем, и от большинства пятилетних. Отсюда и все эти финты.

 

В данном описанном случае налицо идиотизм базарщика - он не удосужился сделать правильный договор.

ЗЫ А вот насчет лампочки перегоревшей - правильно он его послал, ибо это уже последнее жлобство.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Будем другую искать. Предложения принимаются.

Альфа. Подробности письмом.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

sUs Не первый и не последний раз - cпасибо за инфу!

НО!

- в большинстве базаров покупатель будет послан на йух

Именно.

И вернуть машину взад путём оспаривания в суде - факт нереальный, невозможный, и никогда это не произойдёт.

Максимум что было на трёхбуквенном - это предоставленое на юзаное авто гарантийного пробега на некоторые вещи.При этом, сложные поломки - редко принимались как рекламация.

Но, факт присутствия гарантии на 4000-е тысячи пробега дла автичек до 10 лет старых, таки да - есть.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

TÉMA:

Záruka na ojetý vůz? Ano, ale ...

 

Alespoň jednou za život většina z nás kupuje automobil. Nový nebo ojetý. A při této příležitosti je dobré vědět, jak je to se zárukou na nové či ojeté vozy a zda je můžeme považovat za běžnou spotřební věc.

 

Většina řidičů si kupuje vozy již použité tzv. z druhé ruky. V České republice převažují v žebříčkách prodejnosti vozy ojeté, které tak získavájí nového majitele. Ne vždy, se koupě již použitého automobilu obejde bez problémů. Ani po nějaké době spokojených jízd s „novým“ vozem, nemusí mít novopečený majitel vyhráno. Může se objevit např. skrytá vada a okamžitě nastává problém.

 

Dnes se dozvíte, jaká situace panuje při reklamacích nových vozidel a zda můžete reklamovat ojetý automobil v případě poruchy či skryté vady, jaká práva má kupující a také Vám poradíme, jak nejlépe se bránit. Níže uvedené informace platí pro fyzické osoby.

 

Situace u nových automobilů:

 

V současné době je občanským zákoníkem automobil považován za běžnou spotřební věc, což zaručuje minimální záruční lhůtu 24 měsíců od okamžiku převzetí. Často je tato lhůta delší, než stanoví zákon. Pokud se na vozidle vyskytnou drobné závady, většinou prodejce vše řeší ihned. Ve složitějších případech se musí do třech dnů vyjádřit, zda reklamaci přijal, či nikoliv. U neodstranitelných vad menšího rozsahu může zákazník požadovat buď slevu, nebo popř. jiný vůz.

 

Maximální lhůta na vyřízení reklamace je třicet dnů, během které musí prodejce reklamaci vyřídit i včetně případné opravy. Nebude-li reklamace vyřízena do 30-ti dnů, má kupující nárok na vrácení peněz a odstoupení od smlouvy (závada bude považována za neodstranitelnou).

 

Koupě ojetiny a následná reklamace:

 

Na ojeté vozy se nevztahuje záruka jako na vozy zbrusu nové. Přesto zde platí určitá pravidla. Prodávající musí garantovat, že použité zboží bude mít určité vlastnosti ke dni předání. Prodávající neručí za vady, které vzniknou opotřebením, odpovídá pouze za vady, kterými vůz disponuje v době předání. Vadu, kterou vůz měl v době předání vozidla lze reklamovat do 24 měsíců, resp. ve lhůtě 12 měsíců, pokud se prodávající s kupujícím takto dohodnou.

 

Možnost reklamace u ojetých vozidel zní pěkně, ale realita je poněkud jiná. Těžko lze doložit, že v době předání vůz trpěl nedostatky. Pomocníkem může být znalecký posudek, který by celou situaci měl vyřešit. Pokud však prodejce přestane komunikovat, nezbyde nic jiného než celou záležitost řešit soudní cestou.

 

U ojetých vozidel můžeme narazit na vady faktické ihned při koupi, popř. na vady skryté, které objevíme až po nějaké době. Také se můžeme setkat s tzv. vadou právní (na vůz může být vydáno zástavní právo, prodávající osoba nemusí být oprávněna disponovat s vozidlem za účelem jeho prodeje, vůz může být kradený atd.). V těchto vyjmenovaných případech lze odstoupit od smlouvy.

 

Ojeté vozy lze podle zákona reklamovat. Záleží zejména na vstřícnosti a ochotě samotných prodejců, jak se k reklamaci postaví. V případě neúspěchu, nezbývá kupujícímu nic jiného, než se obrátit na soud.

 

* * * * * *

 

Následující otázky a odpovědi jsme pro doplnění problematiky převzali od Sdružení obrany spotřebitelů ČR:

 

Koupil jsem si auto v autobazaru a po ujetí asi 100 km auto dojelo. Dle slov mechanika bylo "přidřené" má různé závady které mi nebyly sděleny. Jak postupovat při reklamaci?

 

Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou Vás prodávající při sjednávání smlouvy neupozornil, máte právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Pakliže se jedná o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, můžete též od smlouvy odstoupit, tedy požadovat vrácení kupní ceny oproti vrácení automobilu.

 

Zakoupil jsem ojetý automobil. Prodávající do smlouvy uvedl, že na vozidlo poskytuje záruku 6 měsíců. Na tomto voze se po 2 měsících používání objevily závady (náklady na odstranění cca 8000-12000 Kč) - čerpadlo paliva, špatné ventily v klimatizaci. Když jsem prodávajícího zkontaktoval ohledně záruky, odmítl mi proplatit opravy se slovy, že on sám osobně by tyto díly někde sehnal levněji apod. Proto bych se chtěl zeptat jak lze využít záruku na automobil která je uvedená ve smlouvě?

 

V případě, že se na autě, které je v záruce, objevily vady, měl jste jít vady reklamovat k prodejci a nechat na něm, aby problém vyřešil dle § 616 občanského zákoníku. Pokud jste si nechal vadu opravit sám, záleží jen na dobré vůli prodejce, zda vám opravu proplatí či nikoli.

 

Dobrý den, v říjnu 2004 jsem jako fyzická osoba prodal osobní automobil další fyzické osobě. Tato osoba se nyní ozvala s tím, že na autě je spousta závad které tam musely být už v době prodeje, a že má tyto informace od odborníka, který to může doložit výsledkem prohlídky. Ve smlouvě jsem uvedl, že je vše v pořádku, a že nehody jsou pouze lehké. Věděl jsem však, že je nutné opravit podvozek, což by stálo něco kolem 20 tis. korun. To jsem však kupujícímu sdělil, ale pouze ústně a on nyní tvrdí, že jsem mu nic neřekl, a že problémů je tam víc, a že chce zpět peníze. O závadách jsem nevěděl a peníze za 10 měsíců od prodeje už nemám. Vím, že jsem ve smlouvě uvedl vědomě u jednoho údaje nepravdu, ale s ústním vysvětlením. Mohu se teď nějak bránit? Navíc chce po mě 25 tis. za díly které do auta musel koupit, aby bylo bezpečné a pojízdné.

 

Podle § 597 občanského zákoníku má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci, jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil a prodávající o ní věděl. V tomto případě by jste tedy byl povinen kupujícímu vyhovět. Ovšem podle ustanovení § 599 se lze práva z odpovědnosti za vady domáhat u soudu jen, pokud byly tyto vady vytčeny do 6 měsíců od převzetí věci, takže nároky vůči Vám jsou právně nevymahatelné.

 

Dne 21.1.2006 jsem v autobazaru zakoupil osobní automobil Fiat. Byl jsem seznámen s tím, že vozidlo bylo havarováno a opraveno. 18.6.2006 došlo k poruše turbodmychadla. V servisu mi bylo sděleno, že toto bylo neodborně opraveno. Dne 10.7 jsem v autobazaru uplatnil reklamaci, ale bylo mi sděleno, že uplynula 6 měsíční lhůta. Jak mám postupovat? Oprava bude stát 30 000,- a šlo o skrytou vad.

 

Pokud jste koupil auto v bazaru, § 626 odst.3 občanského zákoníku stanoví, že u věcí použitých práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců; tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci.

Vyplývají pro vás stejná práva jako při reklamaci nového zboží, s tou výjimkou, že máte dle § 624 místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

 

sos_01.gif

 

Sdružení obrany spotřebitelů ČR :!:

 

poradenská linka Tel: 900 08 08 08 (8Kč/min)

 

 

ZDROJ: TipCars

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Добры день всем чесным людям.

 

Я тут совсем-совсем новенький, вообще ничего не знаю где, как и что и чешский только учу. Хочу купить машину. Советовали ААА. Можно ли там брать и сделают ли они там все формальности с перерегистрацией, страховкой, техосмотром и проч? Или может посоветуете другие точки где есть большой выбор и могут оформить все документы. Просто пока нет вообще понятие куда, где и что. Времени тоже нет. Но машина нужна. Не покиньте без внимания, всем огромное спасибо.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

В ААА можно брать машину в том случае, если ты хорошо разбираешься в машинах как таковых. Потому что с точки зрения бумаг они всё пишут нормально (собственно, чего там писать-то мудрёного), но вот по поводу скрытых неисправностей и тому подобного, то тут они впереди планеты всей. Пудрить глаза умеют замечательно.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Уважаемый GDV, может подскажете какие есть еще варианты? Особенно волнует вопрос оформления - просто понятия не имею как и что, и уровня чештины пока для общения с чиновниками не хватит.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku