Skvo - забанена

продажа машины мимо базара

Recommended Posts

может подскажете какие есть еще варианты?

Я не Уважаемый ГДВ, но всё зависит от количества денюх, предполагаемых для авта - тут и я подскажу, и любой другой.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Базар все оформит - единственное что нужно сделать, так это внимательно прочитать договор.

На ААА ходить надо только как на экскурсию. Покупать там не надо. Ибо состояния там - жуть. Единственный их плюс - лизинги и уверы дают практически всем, да еще и кучу барахла подарят. :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Да нормальный вариант ААА, если покупатель в состоянии оценить битость-небитость, состояние ходовой и двигателя, а также прочие нюансы технического плана. В смысле оформления им вполне можно довериться. Только цена и качество машины должны быть в соответствии.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Единственный их плюс - лизинги и уверы дают практически всем, да еще и кучу барахла подарят. :D

 

Неправда ваша. Не дают.(да и исче такого девчонки введут при запросе лизинга в компуктер, что и в других местах год давать не будут B) По поводу барахла - правда. Исчо-бы, с их наценками.... :)

 

Только цена и качество машины должны быть в соответствии.

 

Вот именно с этим у них и проблема. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Неправда ваша. Не дают.(да и исче такого девчонки введут при запросе лизинга в компуктер, что и в других местах год давать не будут B)

 

По моим наблюдениям именно что дает в достаточно безнадежных случаях - значит просто кому как повезет. B)

 

Вот именно с этим у них и проблема. :)

 

Ага. И огромная.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
просто кому как повезет.

Это - таки да. Но вопрос именно в том, что девочка просто обшиблась при заполнении формуляра. А данные ведь хранятся в базе данных весма долго. B)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

То, что может натворить одна блондинка за компьютером, пострашнее Чернобыля может быть. :D

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Немного продолжим тему: продажа машины …, как оформлять.

Как это происходит на авто базаре, нюансы.

Может быть, и эта информация кому-нибудь пригодится на будущее.

 

576.jpg

 

Když kupujeme nové auto, nemusíme si dělat mnoho starostí s kupní smlouvou.

Máme příslušné záruky a řadu dalších výhod. Jiné je to ale při koupi ojetého auta.

Tam by naopak kupní smlouva měla být jednou z věcí, které bychom měli věnovat maximální pozornost.

A právě proto podíváme na to, co by měla obsahovat a co bychom neměli opomenout.

 

Kupní smlouva se řídí rozdílnými pravidly, podle toho, zda auto kupujeme jako soukromá osoba nebo podnikatel.

 

"Základem je jakým režimem se smlouva řídí. V zásadě by to mělo být podle občanského zákoníku. Pokud by tam byl režim obchodně právní, pak je zapotřebí být poměrně opatrný, protože postavení kupujícího je poněkud odlišné,"

 

Podívejme se na skupinu, která nás zajímá nejvíc, tedy soukromé osoby. Napsat na kus papíru pouze základní údaje jako jsou jména a adresy prodávajícího a kupujícího, registrační značka auta a cena, je nesmysl. Popis auta by měl být se vším všudy.

 

"Měla by tam být samozřejmě co nejpřesnější specifikace automobilu, nejlépe včetně uvedení VIN kódu. Měli bychom být také opatrní v tom, co je uvedeno za údaj ohledně stáří vozu. Měli bychom trvat na uvedení roku výroby, protože například modelový rok se může lišit, stejně jako datum uvedení do provozu. Vždy by to tedy měl být rok výroby. Obdobné je to v případě najetých kilometrů, kde by ve smlouvě měl být uveden tento údaj, a ne stav tachometru."

 

Měli bychom si dát pozor také na obvyklé věty ve smlouvě, které jsou v nich poměrně často uvedeny, a nás pak mohou čekat nepříjemné starosti.

 

"Zejména je důležité dát si pozor na formulaci, že se vozidlo prodává tak, jak stojí a leží, což je prastará právnická formule, která do značné míry znamená, že se kupující vzdává některých nároků, jež by jinak mohl třeba uplatnit."

 

Ale jsou i jiné formulace, na které bychom si měli dát pozor.

 

"Důležité je, aby ve smlouvě nebyl obecný popis jeho stavu, například, že stav vozidla odpovídá jeho stáří nebo počtu najetých kilometrů. Záleží totiž také na tom, kdo byl předchozím majitelem. Jestliže bylo vozidlo provozováno v půjčovně, pak po 100 000 kilometrech je prakticky na odpis. Naopak mělo-li jednoho majitele, který se k němu uměl chovat, pak může být i po 150 000 - 200 000 najetých kilometrech ve velmi slušném stavu."

 

Popis technického stavu auta by tedy měl být co nejpodrobnější.

 

"Smlouva by měla obsahovat řádný technický protokol, ve kterém bude popsán stav jednotlivých funkčních součástí, tedy stav motoru, převodovky, podvozku, a podobně. Vždy by měla být absolvována zkušební jízda, ale ne 2 nebo 3 kilometry, to nemá smysl, ale raději 20 km, protože ta už něco vypoví. Dobré je také při této zkušební jízdě zajet na nejbližší náhodně vybranou emisní stanici a nechat změřit emise, protože to dokáže hodně vypovědět o stavu motoru."

 

A co případné ověření notářem?

 

"To není nutné. Ostatně kupní smlouvu můžeme uzavřít jenom ústně, vždyť tak činíme každý den při každém nákupu. Ale pokud jde o auto, jedná se o nemalou investici a při jeho koupi bychom tedy měli mít kupní smlouvu v písemné podobě. U dražších aut je pak vhodné podpisy i ověřit,"

 

logo.gif

Sdružení SOVA,

Sdružení na ochranu vlastníků automobilů.

 

procexistuje.gif

 

K založení Sdružení na ochranu majitelů automobilů - SOVA jsme se rozhodli v okamžiku, kdy jsme získali osobní neblahé zkušenosti s nákupem nekvalitních ojetých aut, zejména z dovozu. Zjistili jsme, že jsme se v této situaci neocitli zdaleka sami a že situace na českém trhu s ojetými auty je opravdu vážná. Protože chceme, aby nákup ojetého auta nebyl sázkou do loterie, rozhodli jsme se proti tomuto neblahému stavu bojovat.

 

K založení sdružení nás ale vyprovokovalo hlavně to, že se situace v tuzemsku ještě o hodně zhoršila po vstupu České republiky do Evropské unie 1. května 2004, kdy na hranicích odpadly kontroly dovážených ojetých automobilů. Na české silnice se tak dostalo mnoho starých, poruchových či přímo životu nebezpečných vraků ze všech koutů EU, včetně nových zemí jako je Polsko, Litva, Lotyšsko a Estonsko. Hrozí, že se kvůli daleko menší kontrole dovážených ojetých aut staneme automobilovým smetištěm Evropy, a to nechceme dopustit!

 

Proto jménem sdružení SOVA vyzýváme všechny majitele ojetých aut, aby se nám se svými negativními zkušenostmi svěřili. Chceme jejich případy zveřejňovat a tím přimět dovozce a prodejce ojetin, aby ustoupili od praktik, které mohou jejich zákazníky i další řidiče ohrozit nejen z finančního hlediska (na drahých opravách), ale také na zdraví, nebo dokonce na životě při nehodách způsobených špatným technickým stavem aut.

 

Далее обратите внимание очень полезная информация!

 

m09.gifИнф. здесь :!:

 

m10.gifИнф. здесь :!:

 

Jak řešit případy přetočených tachometrů :!:

 

Velmi častým problémem, se kterým obracejí zákazníci nepoctivých autobazarů, je přetáčení tachometrů na nižší hodnotu. Přinášíme informace, jak je možné v takových případech postupovat.

 

Jak postupovat, když původní majitel neodhlásí prodaný automobil :!:

 

Častým problémem bývá, když původní majitel neodhlásí prodaný vůz, přestože to při prodeji přislíbil. Přinášíme rady, jak postupovat.

 

Další informace o sdružení.

 

:rolleyes:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Na co byste si měli dát při koupi ojetého auta pozor:


1. Prověřte, jestli auto bylo prodáno jako nové v ČR nebo jestli bylo dovezeno ze zahraničí. Pokud bylo dovezeno ze zahraničí, nechte prověřit jeho původ odbornou firmou.

2. Dejte si pozor na případy, kdy má auto jen naoko připevněný katalyzátor, který je ale nefunkční a do daného typu vozidla a roku výroby nepatří! Když takové auto koupíte, neprojde následnou prohlídkou STK a nesplní emisní limity. Nebudete ho moci přihlásit a jen těžko vymůžete peníze zpátky (jinak než soudní cestou) od toho, kdo vám auto prodal.

3. Měli byste si rozhodně ověřit, zda auto není kradené. To si lze za příslušný poplatek zjistit např. u společností CEBIA http://www.cebia.cz/. Zda auto není kradené lze orientačně ověřit také na internetových stránkách Ministerstva vnitra ČR, kde je databáze odcizených aut http://www.mvcr.cz/patrani/vozidla/index.html. Pozor, tato databáze není vždy zcela aktuální!

4. Měli byste si ověřit, do jaké míry prodejce garantuje původ automobilu, tedy jestli není auto kromě odcizení také předmětem zástavy, nesplaceného leasingu nebo exekuce. Rozhodně nestačí, pokud se vám prodejce zaručí, že nejsou pozměněné identifikační znaky a že auto není kradené. Stejně velké problémy vám totiž může způsobit právě nesplacený leasing, pak je vám totiž auto bez náhrady zabaveno leasingovou společností. Nejhorší jsou ale případy, kdy je auto předmětem zástavy nebo je součástí majetku, na který byla vyhlášena exekuce. Zde totiž neexistuje způsob, jak auto prověřit a přijdete o něj i své peníze!

5. Pozor na úskalí komisního prodeje! Autobazar je pouhým zprostředkovatelem prodeje, dává jen velmi omezené garance a v případě problémů má tendenci svalovat všechnu vinu a zodpovědnost na původního majitele auta.

6. Vždy si s sebou berte svého automechanika, kterému věříte a na jehož úsudek se můžete spolehnout. Prověřte, jestli auto nebylo vážně havarované. Zvlášť u auta z dovozu hrozí, že bylo levně koupené v zahraničí, narychlo opravené, aby se zamaskovaly následky havárie, a poté nabídnuto zákazníkovi. Bohužel tato praktika je u neseriózních dovozců a prodejců běžná a jejich zisky velké. I pokud na to vy jako zákazník nepřijdete ihned, riskujete doslova svůj život - při případné havárii je vůz mnohem nebezpečnější, než nebouraný!

7. Zkontrolujte pečlivě doklady auta. Všechny identifikační znaky by se měly shodovat s těmi, které jsou vyražené na vozidle. Požádejte svého automechanika nebo jiného odborníka, aby našel na autě všechny identifikační znaky. Je jich více, než běžný motorista pravděpodobně ví a dá se z nich zjistit mnoho důležitých informací.

8. Požadujte servisní knížku. Bez ní nemáte jistotu, že o auto bylo dobře a řádně pečováno. Pokud servisní knížka není k dispozici, vždy se ptejte na důvod!

9. Pátrejte po skutečném počtu najetých kilometrů. Rozhodně vám pomůže automechanik, který podle opotřebení interiéru i motoru pozná, jestli auto nemá přetočený tachometr (jestli opotřebení odpovídá počtu km, který je na tachometru). Mnohé zdroje z automobilového trhu naznačují, že až 95 % ojetých aut má "upravený" počet kilometrů na tachometru!

10. Prověřte skutečný rok výroby auta. Na karoserii i v interiéru auta jsou na mnoha místech kódy, podle kterých toto lze určit. Zároveň porovnáním kódů na různých místech zjistíte, jestli byly některé díly měněny nebo jestli auto nebylo například svařeno ze dvou nebo více jiných. Pak totiž kódy nejsou všude stejné.



Penize.Cz-090806-komplet.jpg

Penize.Cz-040806-komplet.jpg

Penize.Cz-020806-komplet.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Reflex-Tachometry-290704.JPG

 

MFD-010306-T.jpg

 

AutoPeriskop.Cz-090606-komplet.jpg

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

PORADNA:

Povinnost zaslání technického průkazu :!:

 

nahled-technicky-prukaz2.jpg

 

 

Minulý týden jsem si koupil vůz od fyzické osoby.

Velký TP mi měl prodávající poslat doporučeně hned po tom, co to odhlásí v můj prospěch.

Tento týden se mnou již prodávající nekomunikuje, neodpovídá na e-maily, SMSky a nebere telefon.

Co mám teď dělat?

Odpověď

 

Pomineme-li existenci fiktivní kupní smlouvy, tak vzhledem k tomu, že Vám nebyl předán technický průkaz poté, co prodávající provedl odhlášení vozidla, brání Vám tímto svým jednáním v řádném užívání vozu, na které máte kupní smlouvu.

 

Prodávající tedy omezuje Vaše majetkové právo tím, že porušuje § 126, odst. 1 Obč. zákoníku.

 

Vy se můžete domáhat vydání TP žalobou na vydání věci.

Před tím, než žalobu podáte, doporučujeme prodávajícího písemně upozornit doporučeným dopisem s dodejkou.

V případě, že ani přes Vaše upozornění Vám TP nebude vydán, obraťte se na soud.

 

ZDROJ: TipCars

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

PORADNA:

Dovoz vozidel ze zahraničí :!:

 

Pravidla pro dovoz se liší podle toho, zda se jedná o dovoz vozidla ze země EU anebo z jiné země.

V každém případě však technickou způsobilost schvaluje obecní úřad obce s rozšířenou působností, příslušný podle pobytu nebo sídla žadatele o toto schválení.

 

Dovoz z EU
Pokud se jedná o nové vozidlo, musí žadatel doložit žádost o schválení následujícími doklady:

 

- obchodní firmu, sídlo a identifikační číslo, je-li žadatelem právnická osoba, nebo jméno, příjmení, obchodní firmu, jde-li o podnikatele, rodné číslo, místo trvalého nebo povoleného pobytu, je-li žadatelem fyzická osoba,

- druh a kategorii silničního vozidla, výrobce silničního vozidla, značku (obchodní název stanovený výrobcem), typ vozidla a obchodní označení vozidla,

- učel, pro který má být silniční vozidlo používáno.

 

Pokud se jedná o použité vozidlo, musí žadatel doložit žádost o schválení následujícími doklady:

 

- osvědčením o registraci silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla a technickým průkazem silničního motorového vozidla nebo přípojného vozidla, pokud byl vydán,

- protokolem o evidenční kontrole.

 

Dovoz ze země mimo EU
Pokud se jedná o vozidlo dovezené z jiného státu než ze země EU, musí být žádost doložena ještě těmito doklady:

 

- dokladem o celním odbavení vozidla,

- technickým protokolem vydaným zkušební stanicí, jedná-li se o vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1 splňující emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2 jednotlivě dovezené z jiného než členského státu Evropské unie, od jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 8 let, a nebo jedná-li se o vozidlo kategorie L, O1, O2, T nebo S jednotlivě dovezené z jiného než členského státu Evropské unie, od jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 8 let, a nebo jedná-li se o vozidlo ostatních kategorií jednotlivě dovezené z jiného než členského státu Evropské unie, od jehož první registrace v jiném státě neuplynula ke dni vystavení jednotné celní deklarace doba delší než 5 let.

 

Další postup obecního úřadu jde dle ust. §35 odst. 5 a 6 zákona č. 56/2001 Sb. následující:

 

Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne nejpozději ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení písemné žádosti doložené předepsanými doklady.

 

V případě kladného rozhodnutí o schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technický průkaz silničního vozidla, jedná-li se o silniční vozidlo, které podléhá registraci. U silničních vozidel, která nepodléhají registraci, vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností technické osvědčení silničního vozidla.

 

ZDROJ: autoweb

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku