sUs

Как не платить штрафы?

Recommended Posts

Řidiči si pořád ještě nezvykli

 

 

kruhovy_objezd_foto.jpg

 

ČESKÝ KRUMLOV -

Pravidla pro jízdu po kruhovém objezdu jsou známá již delší dobu, ale někteří řidiči stále neví, jak se vlastně v těchto místech mají chovat. Nevědomost některých účastníků provozu doslova ohrožuje životy ostatních lidí.

 

"Již několikrát se mi stalo na kruhovém objezdu U Trojice v Českém Krumlově, že řidič přede mnou při nájezdu blikal směrovkami na všechny strany jako šílený a když vyjížděl, ani ho nenapadlo, že tentokrát opravdu mění směr jízdy a musí to nějakým způsobem dát vědět také ostatním," rozčiloval se včera řidič Jiří Vlček.

 

"A o rychlosti, jakou někteří motorité kruhový objezd projíždějí, ani nemluvím," dodal. Zkušenosti s kruhovým objezdem mají lidé různé. "Někteří řidiči si neuvědomují, že když nezapnou směrovku při vyjíždění z kruhového objezdu, zbytečně to zdrží ostatní, kteří do něj chtějí vjet. Při normálním provozu to nejspíš moc nevadí, ale při dopravní špičce kvůli těmto nešťastníkům vznikají kolony," dodal motorista Tomáš Vaněk z Českého Krumlova.

 

kruhovy_objezd_ilustrace.jpg

 

Zopakujeme tedy, jak to s novými pravidly o jízdě po kruhovém objezdu je.

"Na kruhovém objezdu se dává znamení o změně směru jízdy pouze při jeho opouštění. Pokud má kruhový objezd více pruhů, musí řidiči zapnout směrovku při přejíždění z jednoho do druhého," upřesnil řidič z povolání František Švamberk. Dávat znamení o změně směru jízdy před kruhovým objezdem je nelogické.

 

"Řidič totiž nemá jinou možnost, než jet doprava," vysvětlil Švamberk.

Řidič je však povinen zapnout včas a jednoznačně směrovku při výjezdu z kruhového objezdu. Ostatní motoristé podle toho mohou určit, že majitel vozu hodlá kruhový objezd opustit.

 

denik

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

6882_355x0x85.jpg

 

Jaké doklady musíte mít a kdo je může kontrolovat :huh:

 

Novela zákona o silničním provozu přinesla rovněž některé změny do problematiky dokladů, které musí řidič osobního vozidla při kontrole předložit a též do okruhu osob, které jsou oprávněny řidiče k jejich předložení vyzvat.

 

Základním dokladem je občanský průkaz.

Povinnost mít jej s sebou a při kontrole jej předložit zákon o silničním provozu nepřikazuje, nicméně taková povinnost plyne u policisty ze zákona o Policii ČR, u strážníka ze zákona o obecní policii. Obvyklým důvodem pro kontrolu občanského průkazu bývá podezření ze spáchání dopravního přestupku nebo pátrání po hledaných osobách. Tento důvod může užít jak policista, tak i strážník.

 

Co se dokladů bezprostředně souvisejících s řízením motorového vozidla týče, je dle ust. §6 odst. 8 zákona o silničním provozu povinen řidič mít při řízení u sebe a při kontrole předložit následující doklady:

 

- řidičský průkaz,

- osvědčení o registraci vozidla podle zvláštního právního předpisu,

- doklad prokazující pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla podle zvláštního právního předpisu,

- osvědčení profesní způsobilosti řidiče, pokud jde o řidiče, který je povinen účastnit se zdokonalování odborné způsobilosti podle zvláštního předpisu,

- doklad o zdravotní způsobilosti, pokud jde o řidiče podle § 87 odst. 3.

 

Tyto doklady musí řidič při kontrole předložit policistovi. Strážník obecní policie a celník mají právo na předložení řidičského průkazu a osvědčení o registraci.

 

Jak ze shora uvedených skutečností plyne, je povinností řidiče předložit doklad o zdravotní způsobilosti dle ust. §87 odst. 3 zákona č. 361/2000. Jedná se o doklad týkající se řidičů, kteří jsou z důvodu dosažení specifické věkové hranice (60 let) povinni se pravidelně podrobovat posouzení zdravotní způsobilosti.

 

To na druhou stranu znamená, že řidič není povinen s sebou vozit a při kontrole předkládat potvrzení o dopravně-psychologickém vyšetření nebo doklad o posouzení zdravotní způsobilosti řidičů nákladních vozidel, autobusů a dalších řidičů specifikovaných v ust. §87 odst. 1 a 2 zákona č. 361/2000 Sb. Zde to funguje tak, že tyto druhy vyšetření jsou podkladem pro posouzení zdravotní způsobilosti a pokud řidič nevyhoví, dá lékař podnět obecnímu úřadu k odnětí řidičského průkazu.

 

Co se dokladu o zdravotní způsobilosti osob starších 60ti let týče, vyskytly se v poslední době některé pochybnosti. Vzor posudku o zdravotní způsobilosti je dle ust. §88 zákona č. 361/2000 Sb. upraven v příloze č. 2 vyhlášky č. 277/2004 Sb. a musí proto tomuto vzoru odpovídat. Řidič by měl proto trvat na tom, aby ošetřující lékař vydal posudek na předepsaném formuláři, protože v opačném případě by se mohl vystavovat riziku postihu.

 

JUDr. Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

48476735.jpg

 

PRÁVNÍ RADA: Na červenou jsem projel neúmyslně. Dostanu pokutu?

 

První vůz na semaforu před křižovatkou měl zjevně technické problémy, pro něž se jeho řidiči po padnutí zelené vůbec nepodařilo odjet. Ostatní v řadě za ním jej začali objíždět zleva, přičemž využívali volného pruhu pro odbočení doleva. V rámci onoho "vláčku" jsem byl asi čtvrtý či pátý v pořadí, jenže právě v momentě objíždění onoho nepojízdného vozu, kdy jsem byl přesně na jeho úrovni, mi padla oranžová a v rychlém sledu i červená (jel jsem totiž krokem).

 

Jelikož jsem se v onom zmatku soustředil spíše na objížděný vůz a nebyl jsem si zcela jist, zda mne těsně nenásleduje další vůz, který by mi v případě zabrzdění nepochybně skončil v kufru, raději jsem křižovatkou projel.

 

Teď se bojím postihu, neboť není vyloučeno, že dění v dané křižovatce bylo monitorováno stacionárním kamerovým systémem. Podotýkám, že se z mé strany rozhodně nejednalo o úmyslné konání proti zákonu.

Bohužel v daném případě opravdu nelze vyloučit možnost, že s Vámi bude zahájeno správního řízení.

 

Proto tedy není vyloučeno ani uložení pokuty od 2 500 Kč do 5 000 Kč. Při určení výše pokuty bývá samozřejmě přihlédnuto k okolnostem, za jakých byl dopravní přestupkek spáchán, tedy hlavně k dopravní situaci, k nutnosti věnovat pozornost objíždění vozidla, které tvořilo překážku provozu na pozemních komunikacích apod.

 

Spodní sazba sankce je však ze zákona 2 500 Kč a pod její úroveň pokutu uložit nelze.

Nyní tedy musíte počkat, zda správní řízení zahájeno bude, či nikoli.

 

V případě, že ano, a pokud navíc bude z policejních fotografií možné identifikovat Vás jako konkrétního řidiče, pak se určitě osobně dostavte k přestupkovému řízení, a uveďte u něj důvody, které Vás vedly k projetí křižovatky na červenou. To by mělo vést k uložení pokuty na samé spodní hranici sazby.

 

JUDr.Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Эх, а тема называется "как НЕ платить штрафы"… :^)

Upraveno uživatelem StYlus.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

262.jpgNepomužeš? Jdeš sedět!

 

Věřte nebo ne, ale takřka od každé 10. nehody viník ujede.

Ale ono nejde jen o viníka nebo někoho, kdo se nehody účastnil, ale i o toho, kdo jede okolo a na první pohled lze předpokládat, že na místě může být někdo zraněný. V důsledku to může znamenat i to, že přijdeme o svobodu. Jak to?

 

Neposkytnutí pomoci může být kvalifikováno jako trestný čin. Jsme-li účastníky dopravní nehody, pak musíme zastavit v každém případě. První, co musíme udělat, je zajistit bezpečnost svoji i ostatních.

 

"Základní povinnosti jsou stanoveny v zákoně 361, kde je v paragrafu o dopravních nehodách stanoveno, že musím neprodleně zastavit vozidlo a poskytnout zraněným pomoc. Když tomu nerozumím nebo neumím poskytnout první pomoc, pak mám za povinnost přivolat odbornou pomoc," vysvětluje JUDr. Zdeněk Svátek.

 

Dále jsou stanoveny další povinnosti, jako zdržet se pití alkoholu, učinit opatření k zabránění dalších škod, spolupracovat při zjišťování skutkového stavu, a tak dále. Pomoc musíme poskytnout i v případě, že jsme pouhými svědky nehody, a to vždy, když existuje podezření, že mohl být při nehodě někdo zraněn.

 

"Paragraf 207 trestního zákona říká, že kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky vážné poruchy zdraví, neposkytne potřebnou pomoc, ačkoli tak může učinit, dopouští se trestného činu a hrozí mu trest odnětí svobody až na jeden rok. Důležitý je druhý odstavec tohoto paragrafu, který říká, že dopustí-li se takovéhoto jednání osoba, která podle povahy svého zaměstnání pomoc poskytnout může, tedy například lékař nebo zdravotní sestra, hrozí mu trest odnětí svobody až na dva roky."

 

Ještě větším trestem za neposkytnutí pomoci pamatuje trestní zákon na toho, kdo má na nehodě nějakou účast.

 

"Jedná se o takzvaný útěk z místa dopravní nehody, na který je v zákoně pamatováno v § 208. Řidič dopravního prostředku, který po dopravní nehodě, na níž měl účast, neposkytne pomoc zraněné osobě, ačkoli tím sám není nijak ohrožen, může být potrestán trestem odnětí svobody až na 3 roky a zákazem činnosti až na 10 let."

 

Ne každý umí nebo je schopen poskytnout první pomoc. Mohou také nastat situace, kdy, například v noci na opuštěném místě, budeme mít obavy o svoji bezpečnost. V takovém případě svoji povinnost splníme i přivoláním pomoci, například mobilním telefonem. Za neposkytnutí pomoci také nemůže být považováno, když se pro ni rozhodneme zajet do nejbližší vesnice nebo města.

 

"Není útěkem po dopravní nehodě, jestliže se rozhodnu dojet pro pomoc například do nejbližšího zdravotnického zařízení nebo na policejní stanici, a pak se na místo nehody, tak jak mi zákon ukládá, vrátím,"

 

173.jpgZraníš? Sedíš!

 

Stačí vteřina. Chvilka nepozornosti a změní se nám život.

 

A leckdy nejen nám. Po dopravních nehodách na našich silnicích zůstává každoročně tisíce zraněných. Někdy se vyléčí, jindy si nesou následky po celý život. A život se změní i tomu, kdo jim zranění způsobil. A tak se dnes podíváme na to, co mu hrozí.

 

Jestliže máme na svědomí nehodu se zraněním, pak ji vyšetřuje policie a ta nás automaticky obviní. Zraněný nebo přesněji poškozený se nemusí o nic starat. Pouze nejbližší příbuzný, pak může trestní stíhání zastavit.

 

"Kdo jinému z nedbalosti ublíží na zdraví tím, že poruší důležitou povinnost vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce bude potrestán odnětím svobody až na 1 rok nebo zákazem činnosti," konstatuje JUDr. Jan Černý.

 

A právě to je paragraf, který se používá v případě řidičů, kteří mají na svědomí takzvané lehké zranění. Aby byl řidič obviněn, musí mít porušení předpisů s nehodou jednoznačně souviset.

 

"Když například někdo nedá přednost v jízdě a dojde ke střetu vozidel, je to jasné porušení předpisů a je v příčinné souvislosti s nehodou. Kdyby dal přednost, pak by k ní nedošlo. Na druhou stranu ale nelze při šetření nehody posuzovat skutečnost, že řidič neměl v pořádku emise, protože je zcela zřejmé, že na vznik nehody neměla tato skutečnost žádný vliv."

 

Roli hraje opravdu každá maličkost. Proto je dobré pohlídat si, aby bylo vše řádně zdokumentováno a podepisovat pouze to, čím jsme si jisti, s čím souhlasíme nebo připojit své vyjádření. A pozor! Obviněn nemusí být jen řidič, ale týkat se to může i majitele vozidla.

 

"Znám smutný případ, kdy strýc půjčil svému synovci auto, aby odvezl kamarády z večírku domů. Synovec byl opilý a navíc neměl řidičský průkaz, což strýc věděl. Stala se vážná nehoda a zodpovídal se i strýc, protože podle soudu měl předpokládat, že k nehodě může dojít."

 

Není samozřejmě zranění jako zranění. Statistiky rozlišují zranění lehká a těžká. Ale jak je rozlišit? Vždyť i taková zlomená noha může být obojím. Záleží na době léčení.

 

"Za lehké zranění se považuje poškození zdraví, které znesnadňuje obvyklý způsob života. Aby se jednalo o poškození zdraví ve smyslu trestního zákona, tak porucha musí trvat krátkou přechodnou dobu."

 

Svoji roli pak samozřejmě hraje lékař.

 

"Pokud by došlo k obžalobě, pak bych jako obhájce požadoval aby součástí trestního spisu byl lékařský znalecký posudek. Tyto věci je nutné hlídat, protože jsou případy, kdy se postižený, třeba i ve snaze řidiči přitížit, takzvaně simulují. Jinak, udávají subjektivní potíže, které nemají a i pro lékaře je potom velice složité objektivně posoudit zdravotní stav."

 

Hranice mezi lehkým a těžkým zraněním, pak není stanovena nějakým paragrafem nebo vyhláškou.

 

"Zákon říká, že těžká újma na zdraví je zmrzačení, zohyzdění, ochromení údu, a kromě jiného delší dobu trvající porucha zdraví a podobně. K tomu lze dodat, že soudy považují za delší dobu dobu delší jak 6 týdnů."

 

Co se do této lhůty vlastně počítá?

 

"V těch 6 týdnech by měla trvat vážná porucha zdraví, ale už bych se jako obhájce bránil tomu, aby se do ní započítávala rehabilitace a podobně."

 

No a za těžké zranění nebo zabití hrozí samozřejmě výrazně vyšší trest než je 1 rok za lehké.

 

"Pokud řidič poruší zákonem uloženou důležitou povinnost a způsobí těžkou újmu na zdraví nebo smrt, pak mu hrozí trest odnětí svobody na 6 měsíců až 5 let nebo peněžitý trest. Kdyby se takto způsobená těžká újma na zdraví nebo smrt týkala více osob, pak hrozí trest od 3 do 10 let."

 

Také důležitá povinnost není nijak definována, ale záleží případ od případu a tedy konečné klasifikaci trestného činu.

 

"Jinak by bylo posuzováno překročení rychlosti o 20 km/h na dálnici nebo při jízdě okolo tramvajového ostrůvku, kde právě zastavila tramvaj a vystupovali lidé."

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

662.jpg

 

Výjimky z pravidel silničního provozu pro invalidy :!:

 

O přísných snakcích za stání na místě pro invalidy se mluví dnes a denně, co ale pohled z druhé strany?

V souvislosti s problematikou zpřísnění sankcí za neoprávněné stání nebo zastavení na místě vyhrazeném pro invalidy a v souvislosti s diskusí nad náležitostmi takového místa se objevila též řada dotazů k výjimkám invalidů z pravidel silničního provozu, a to i ve vztahu k sankcím za méně závažné přestupky těchto osob.

 

Zákon o silničním provozu upravuje několik výjimek z pravidel silničního provozu pro shora uvedené osoby.

 

Rozsah těchto výjimek je specifikován v ust. §67 zákona č. 361/2000 Sb. následujícím způsobem:

 

Výjimky ze zákazu stání:

 

§67 odst. 3

„V jednotlivých případech, a je-li to naléhavě nutné, nemusí po dobu nezbytně potřebnou řidiči s označením O 1 dodržovat zákaz stání a zákaz stání vyplývající z dopravní značky "Zákaz stání"; přitom nesmí být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích.“

 

Výjimky ze zákazu vjezdu:

 

§67 odst. 5

„V jednotlivých případech a je-li to naléhavě nutné, mohou vozidla s označením O1 vjíždět i tam, kde je značka "Zákaz vjezdu" omezena dodatkovými tabulkami "JEN ZÁSOBOVÁNÍ", "MIMO ZÁSOBOVÁNÍ", "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" a "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY".“

 

§67 odst. 6

„V jednotlivých případech a je-li to naléhavě nutné, mohou vozidla s označením O1 vjíždět i do oblasti označené dopravní značkou "Pěší zóna".“

 

Jak je patrno ze shora uvedených ustanovení, nejsou uvedené výjimky bezpodmínečné a řidič vozidla s označením O1 musí v každém konkrétním případě prokazovat naléhavou nutnost, proč pravidla silničního provozu porušil.

 

Zřízení vyhrazeného parkoviště:

 

§67 odst. 8

„Silniční správní úřad může na základě žádosti osoby, které bylo vydáno označení O1, vydat rozhodnutí o zřízení vyhrazeného parkoviště v místě bydliště podle zvláštního právního předpisu.“

 

Všechny shora uvedené výjimky lze však použít pouze v případě, řídí-li vozidlo nebo je-li ve vozidle přepravována osoba, která je držitelem označení O1. Přepravovaná osoba je povinna prokázat na výzvu policisty nebo strážníka obecní policie, že jí byly přiznány mimořádné výhody podle zvláštního právního předpisu, které ji opravňují k užívání vozidla s označením O1.

 

Výjimka z povinnosti zaplatit dálniční známku:

 

§ 20a zákona č. 13/1997 Sb.

„Zpoplatnění nepodléhá užití zpoplatněné pozemní komunikace silničním motorovým vozidlem přepravujícím těžce zdravotně postižené občany, kterým byly podle zvláštního právního předpisu přiznány výhody II. stupně, s výjimkou postižených úplnou nebo praktickou hluchotou, nebo III. stupně, pokud držitelem silničního motorového vozidla je postižená osoba sama nebo osoba jí blízká.“

 

JUDr. Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

PRÁVNÍ RADA:

... mi bylo v Praze odtaženo vozidlo.

Včera mi přišel příkaz o uložení pokuty.

Překvapilo mě, že přestupek byl uveden jiný, než který jsem já sám myslel. Podle příkazu jsem stál na místě, kde je vyznačena vodorovná dopravní značka č. V 12c.*

 

Tato dopravní značka je "namalována" na obrubníku. Slovo namalována je v uvozovkách proto, že barva je silně poškozena, místy není ani vidět, v celé své původní šířce snad ani není na žádném dohledném místě okolo toho, kde jsem stát.

A ještě ke všemu je na vozovce namalována další značka V 10g.**

Nejsem si teď jistý, ale myslím, že k ní není napsán časový úsek.

 

A tak bych měl dotaz.

Zda existuje nějaká norma, která říká, jak má být vodorovná značka vidět (ta žlutá čára není běžným pohledem skoro vůbec patrná) a jak jdou vzájemně ty dvě značky dohromady.

 

Děkuji za odpověď

 

Viditelnost značky, a to se týká i značek svislých, se posuzuje v každém invidiuálním případě.

Správní orgán posoudí, zda řidič měl možnost rozpoznat značku či nikoli, hranice rozpoznatelnosti však právním předpisem stanovena není. Technické požadavky na dopravní značky, včetně barvy, jsou stanoveny technickou normou, nicméně ta míru viditelnosti neupravuje. Hodnotí se proto tato otázka v každém individuálním případě jednotlivě a s přihlédnutím ke všem okolnostem.

Pokud se stanoviskem správního orgánu nesouhlasíte, lze doporučit zajistit fotodokumentaci a na tom postavit obhajobu.

 

Odpověděl: JUDr. Tomáš Beran

 

* "Zákaz zastavení" (č. V 12c), která vyznačuje úsek, kde je zakázáno zastavení a stání; značka může být vyznačena i na obrubníku vedle vozovky; značka přerušuje platnost svislé dopravní značky č. B 29...

 

** Dopravní značka č. V 10g vyznačuje úsek, kde je dovoleno stání za podmínek stanovených svislou dopravní značkou; řidič se musí řídit údaji na příslušné svislé dopravní značce nebo dodatkové tabulce.

 

 

*****

 

Pokud dojde na příkaz Policie ČR k odtažení vozidla a jeho umýstění na záchytném parkovišti bez vědomí vlastníka vozidla, nebo uživatele vozidla, je policie povinna informovat vlastníka vozidla o této skutečnosti?

 

Taková povinnost ze zákona policii neplyne. Vlastnictví zavazuje, je to tedy starost vlastníka, aby měl přehled o tom, kde jeho věci jsou.

 

Odpověděl: JUDr. Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Znacka zakaz zastaveni je nezridkakdy doplnena dodatkovou tabulkou s piktogramem auta odtahove sluzby. Jenze dodat. tabulka prece vymezuje platnost znacky! Zakaz zastaveni by tak mel platit POUZE pro odtahovku, ne?

Hmm, přesné to skutečně není.

 

Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN ZÁSOBOVÁNÍ" omezuje platnost značky, pod kterou je umístěna, na vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby pro oblast za značkou a na vozidla s označením č. O 1; pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO ZÁSOBOVÁNÍ".

 

A druhy dotaz - dodatkova tabulka "MIMO ZASOBOVANI". Co musi zasobovaci vozidlo splnovat? Musi mit nejaky potvrzeny dokument od provozovny, jiz zasobuje, nebo staci obecne oznaceni "zasobovani", byt rukou napsany?

Způsob prokazování těchto skutečností zákon blíže nevymezuje, záleží tedy jen na tom, jak je vlastníka nebo řidič vozidla schopen "přesvědčit" policistu, že jeho vozidly uvedené podmínky splňuje.

 

Dnes mi do práce zaslala exekutorská společnost výměr na pozastavení výplaty s tím, že jsem neuhradil pokutu vystavenou Městskou policii 20.9.2001 !. bloková pokuta byla vystavena na částku 500 Kč, ovšem od exekutora došel výměr na 8165 Kč. Po různých telefonátech jsem se dověděl, že mi údajně Městslý úřad poslal 2 upomínky, ale ty se vrátili s tím že ,, adresát nezastižen,, Ale já jsem již na uvedené adrese nebydlel, což se dá lehce doložit odhlášení a náseldné přihlášení k trvalému pobytu. Mě jen překvapil tento argument, kdy mě nemohli upomínky dostihnout, ale v zaměstnání mě dostihli hned, bet předchozího upozornění. Nevím si rady, chtěl bych vědět zda neexistuje promlčecí doba. když to je 5 let a 2 měsíce, nebo zda se můžu někam odvolat, přece ten nepoměr z 500 Kč na 8165,- je velice neadekvátní, děkuji za Vaši odpověď

Nedoplatek pokuty se promlčuje až po šesti letech. :!: Náklady exekuce však tímto způsobem mohou narůst velmi snadno, neboť způsob, jakým je odměna exekutora koncipována, to bohužel umožňuje.

 

chtěl bych se zeptat ohledně posvíceni spodku auta, jestli je to opravdu zakázané.

Opravdu je, pokud není povolena výjimka.

 

Mohu zastavit na zákazu zastavení a za jakých podmínek?

To opravdu nemůžete.

 

V obci mi byla městskou policií naměřena rychlost 59km/h.Dostal jsem blokovou pokutu ale na otázku kolik mě to bude stát bodů mi nebylo odpovězeno.Ze zákona vyplívá že pokud se překročí rychlost o 20km/h stojí to 3 body,já jsem však překročil pouze o 9km/h tak se ptám zda je to stejné.

Za toto máte 2 body.

 

dne 2O. 9. 2OO6 jsem zaparkoval firemní voziidlo na vyhrazeném parkovišti pro invalidy, které nebylo vodorovně označeno. Nebyl to záměr, v té době jsem ještě nevěděl, že toto místo musí být označeno jak svisle, tak i vodorovně.

 

Z Vašeho článku a relace TV NOVA na toto téma jsem pochopil, že mi žádná sankce nehrozí. Nyní mi však došlo předvolání k podání vysvětlení.

 

Chtěl bych se Vás proto zeptat :

 

1) Jak se mohu bránit v případě, že vodorovné značení bude nastříkáno dodatečně (foto nemám) - mám však svědky.

2) Jak se mohu bránit proti odebrání řidičského průkazu v případě, že by úředník trval na mé vině ?

3) Musím si vzít neplacené volno a jet do města vzdáleného 15O Km, tudíž tam i zpět 3OO Km. Musím rovněž zakoupit dálniční známku - mám nárok na proplacení mých výloh a podle jakého zákona nebo § to lze vymáhat ?

4) Pokud budu nucen použít právní služby, mám nárok vymáhat i toto ?

1) Alespoň tedy svědecky.

2) Odvoláním, případně správní žalobou.

3) Pokud by rozhodnutí bylo pro nezákonnost zrušeno, lze uplatnit nárok na náhradu škody dl ust. zákona č. 82/1998 Sb.

4) Ano, máte.

 

Autoweb.

Odpověděl: JUDr. Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

DUN1310e5_Odtah_auta.jpg

 

Po Praze krouží 34 odtahových vozů, jejich počet se prý zvyšovat nebude.

 

Dobrá zpráva pro řidiče? Jen na první pohled.

Městská policie rozdává až o padesát procent méně botiček za špatné parkování než na jaře.

Má to však háček – kde je to jen trochu možné, strážníci špatně zaparkované vozidlo nechají rovnou odtáhnout, což řidiče vyjde mnohem dráž.

 

"Odtahy jsou efektivnější, protože nejen potrestáme řidiče, ale zároveň okamžitě uvolníme parkovací místo pro ty, kteří za jeho užívání řádně platí. Botičky ztratily na významu," vysvětluje Ludvík Klema, náměstek ředitele městské policie.

 

Pokud se strážníci rozhodnou auto z ulice odstranit, majitel zaplatí nejen pokutu za špatné parkování, která může být až dva tisíce korun. Musí zaplatit i vlastní odtah, který činí 1450 korun. A každý započatý den na parkovišti stojí další dvě stovky.

 

Ukradli mi auto, nebo se dostalo do spárů odtahové služby?

Takovou otázku si při pohledu na prázdné místo, kde předtím zaparkovali svůj vůz, položí každý měsíc průměrně 90 pražských řidičů, jejichž vůz skončí na některém z šesti odtahových parkovišť.

 

Často však pro své auto nemusí chodit příliš daleko.

Podle Václava Bystrianského ze Správy služeb městské policie, která odtahy zařizuje, se rozhodnutí o cílové stanici řídí vzdáleností místa nakládky a kapacitou nejbližšího parkoviště.

 

"Nejvíce aut samozřejmě odtahujeme z centra, kde je největší koncentrace vozů a nejméně míst pro jejich zaparkování," říká Bystrianský.

 

Právě v Praze 1 konečné číslo zdaleka přesahuje průměr.

Podle ředitele strážníků Prahy 1 Miroslava Stejskala jde až o 950 vozů měsíčně.

 

"Nejproblematičtější jsou přitom křižovatky na Starém a Novém Městě, kde auta blokují provoz. :!:

 

Minimum odtahů naopak provádíme na Malé Straně, kde funguje jiný režim parkování – není tady zatím modrá zóna," upřesní Stejskal.

 

Odtahy prý řidiče vychovají

 

Z Prahy 1 auta na korbě odtahových vozů míří nejčastěji do Stárkovy ulice na Těšnově, zdejší parkoviště je v provozu od roku 2003.

 

Od stejného roku spravuje městská policie i parkoviště na Kotlářce v Praze 5.

Od loňska můžete svůj vůz najít také v Písnici a Jinonicích, k dispozici je i odstavné parkoviště na Dubči.

 

"První odtahové parkoviště bylo ale zřízeno už před čtyřmi lety na Kundratce v Praze 8," doplní mozaiku trestných stanovišť Bystrianský.

 

Fakt, že místo botiček nyní strážníci trestají nepozorné řidiče hlavně odtažením vozu, však podle městské policie odtahová parkoviště nezahltí, a nechystá se tak ani zřizování dalších.

"Kapacitně stoprocentně stačí. Řidiči rychle pochopí nevýhody špatného parkování.

Podobný dopad měl v červenci i nový silniční zákon," tvrdí radní Rudolf Blažek s tím, že není nutné ani navýšit počet odtahových vozů, kterých ulice Prahy "čistí" hned třicet čtyři.

 

Kam se jezdí parkovat za trest :!:

 

Praha 1

 

Kde: nábřeží Ludvíka Svobody

Kontakt: 222 320 978, 602 633 617

Kudy na parkoviště: tramvajemi č. 3 a 26 do zastávky Těšnov, metrem B do stanice Florenc

 

Praha 5–Jinonice

 

Kde: Radlická ulice, Jinonice

Kontakt: 235 523 878 , 602 176 028

Kudy na parkoviště: metrem B do stanice Nové Butovice, autobusem č. 149 do zastávky Stará Stodůlecká

 

Praha 5–Košíře

 

Kde: Plzeňská ulice, Košíře

Kontakt: 257 213 150, 724 938 744

Kudy na parkoviště: metrem B do stanice Anděl, pak tramvajemi č. 4, 7, 9, 10 do stanice Kotlářka; autobusem č. 167 do stanice Kotlářka

 

Praha 8

 

Kde: Kundratka 19, Libeň

Kontakt: 283 840 242, 602 176 029

Kudy na parkoviště: metrem B do stanice Palmovka, pak autobusy č. 187 a 233 do zastávky U Kříže

 

Praha 10

 

Kde: Švehlova ulice, Záběhlice

Kontakt: 272 660 412, 724 938 743

Kudy na parkoviště: tramvajemi č. 22 a 26 do zastávky Zahradní Město, autobusy č. 138, 145, 154, 177, 195, 224, 277 do zastávky Zahradní Město

 

Praha 12

Kde: Libušská ulice, Písnice

Kontakt: 261 910 548, 724 208 834

Kudy na parkoviště: metrem C do stanice Kačerov, autobusa č. 171 a 113 do zastávky U Libušské sokolovny

 

MF DNES

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

870.jpg

 

Neplatit se nevyplatí :huh:

 

Dostali jste někdy pokutu?

Vsadil bych se, že většina z vás teď souhlasně kýve hlavou .

Taky by mě zajímalo, jakým způsobem jste pokutu zaplatili?

Na místě, složenkou a nebo patříte mezi ty, kteří pokuty neplatí, a s mylným pocitem, že po 2 až 3 letech už po vás nikdo nemůže nic chtít, spoléháte na pomalého úřednického šimla. Chyba! Vymáhání pokut má teď na starosti celní úřad a celý proces se výrazně zrychlil.

Doba, která uplyne od nezaplacení pokuty až, v krajním případě, po exekuci se teď počítá na měsíce, už ne na roky. :blink:

 

Zjišťovali jsme tedy, jak úřady postupují při vymáhání pokut, jaké jsou lhůty k zaplacení a kam až se může celá věc dostat.

 

Nemáte u sebe dostatečnou hotovost k zaplacení pokuty na místě? Pro policistu žádný problém. Bleskurychle vypíše složenku a ještě k tomu přidá radu.

 

"Poučí nás, co mám udělat, pokutu musím složenkou zaplatit do 15 dnů. Pokud zaplatím, všechno je v pořádku a už s tím nebudou žádné problémy," radí, asi ten nejlepší způsob řešení, právník Zdeněk Svátek.

 

Ne všichni ale pokutu zaplatí včas. Složenka se někam ztratí, protože na nepříjemnost totiž člověk rychle zapomene. Úřad ale ne.

 

"V případě, že pokutu nezaplatím včas, tak to police oznámí celnímu úřadu. Ten mě ještě jednou vyzve k zaplacení pokuty do 15 dnů. Pokud se tak nestane, celní úřad tyto pokuty vymáhá."

 

Celní úřad má tedy podle zákona povinnost upozornit hříšníka na nezaplacení pokuty pouze jednou upomínkou. To je ten známý doporučený dopis s červeným pruhem. Pokud ani potom nezaplatíte, čeká vás exekuce. Bez dalšího upozornění.

 

"Pohledávky vymáhá Celní úřad například tak, že dlužnou částku strhává z platu viníka nebo z účtu v peněžním ústavu a jsou s tím nepříjemnosti."

 

Pro Celní úřad není problém zjistit si číslo účtu neplatiče a pro exekuci pak nepotřebuje žádné soudní rozhodnutí. Takzvaná promlčecí lhůta u vymáhání pokut není, jak si někdo myslí, jeden rok. Je to mnohem delší doba.

 

"Celní úřad dnes postupuje podle zákona o správě daní a poplatků, kde je stanovena lhůta 20-ti let. V této době se tedy mohou vymáhat veškeré dluhy na daních a poplatcích."

 

U závažnějších přestupků nebo v případě, kdy s policistou a pokutou nesouhlasíte, putuje případ na příslušný obecní úřad do správního řízení.

 

"Jestliže proběhne správní řízení a budu v něm uznán viným, tak podle prováděcího předpisu je stanoveno, že jsem povinnen kromě pokuty uhradit ještě částku 1 000 korun za paušální úhradu nákladů správního řízení. Pokuta se tedy poměrně dost zvýší."

 

Obecní úřad nebo magistrát má přesně jeden rok na to, aby byl přestupek s konečnou platností projednán. V opačném případě, jak se říká, vše padá pod stůl.

 

"Při řešení složitého přestupku se může stát, že se to do roka neprojedná a potom se řízení podle zákona zastavuje.

Řidič pak z toho vyjde vlastně beztrestně."

 

motozurnal

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

PRÁVNÍ RADA: Musím přestat řídit?

 

Moje odvolání proti rozhodnutí správního řízení, kterým mi byl odňat řidičský průkaz za sporné požití alkoholu, krajský úřad zamítnul.

 

Jak mám dál postupovat, abych nepřišel o řidičský průkaz?

Pokud bylo Vaše odvolání zamítnuto a původní rozhodnutí prvoinstančního orgánu potvrzeno a současně nabylo právní moci, můžete podat správní žalobu dle ust. zákona č. 150/2002 Sb.

 

Musíte se s ní obrátit na krajský soud v sídle krajského úřadu, který odvolání zamítnul a původní rozhodnutí potvrdil.

 

Žalobu je možné podat do dvou měsíců poté, kdy rozhodnutí bylo žalobci oznámeno doručením písemného vyhotovení nebo jiným zákonem stanoveným způsobem, nestanoví-li zvláštní zákon lhůtu jinou. Lhůta je rovněž zachována, byla-li žaloba ve lhůtě podána u správního orgánu, proti jehož rozhodnutí směřuje. Ve správní žalobě není povinností být zastoupen advokátem, lze to však v každém případě doporučit.

 

Pokud podáte žalobu, můžete rovněž požádat správní orgán o odložení vykonatelnosti rozhodnutí, čemuž je správní orgán povinen vyhovět. Řidičské oprávnění Vám tedy zůstane až do definitivního vyřešení celého případu.

 

JUDr.Tomáš Beran

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

В тему, вопрос:

 

преамбула:

Еду пару недель назад. ночь. останавливает полиция.

документы - пожалуйста. алкотестер - да ради бога.

отдают документы. сажусь в машину, завожу, только трогаться - летит обратно и требует документы.

отдаю. просит заглушить машину, включить свет и выйти. обращает внимание на негорящую левую фару.

и диалог - тысичка или 20 тысяч. а как назло, я только заправился и возвращался домой с 50-ю кронами в кармане. соответсвенно, конструктивного диалога не получилось.

Полицеский ушел к себе в машину, несколько минут посидел там, вернулся радостно сообщив, что уведомят меня.

 

амбула:

что теперь ждать? должен ли я что-то подписать в таком случае или это был простой развод на деньги?

насколько я успел заметить, вилка штрафов за негорящий свет 1500-2500кц.

 

постамбула:

на мои потуги объяснить, что фара горела и погасла только что, и что у меня есть запасная лампочка и я могу заменить её прямо "щас", мне было отвечено, что можно делать всё что угодно, но факт нарушения на лице.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Я ж тебе, вроде бы, ответил на твой вопрос по телефону. Думаешь, соврал?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Денис, я просто собираю мнения.

не обижайся ;-)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
В тему, вопрос:

 

преамбула:

Еду пару недель назад. ночь. останавливает полиция.

документы - пожалуйста. алкотестер - да ради бога.

отдают документы. сажусь в машину, завожу, только трогаться - летит обратно и требует документы.

отдаю. просит заглушить машину, включить свет и выйти. обращает внимание на негорящую левую фару.

и диалог - тысичка или 20 тысяч. а как назло, я только заправился и возвращался домой с 50-ю кронами в кармане. соответсвенно, конструктивного диалога не получилось.

Полицеский ушел к себе в машину, несколько минут посидел там, вернулся радостно сообщив, что уведомят меня.

 

амбула:

что теперь ждать? должен ли я что-то подписать в таком случае или это был простой развод на деньги?

насколько я успел заметить, вилка штрафов за негорящий свет 1500-2500кц.

 

постамбула:

на мои потуги объяснить, что фара горела и погасла только что, и что у меня есть запасная лампочка и я могу заменить её прямо "щас", мне было отвечено, что можно делать всё что угодно, но факт нарушения на лице.

Ты что нибудь поджписывал ? Факт негорящей фары как то задокументирован ?

Если нет - смело приходи в полицию, если вызовут и ругайся, требуя суда и прокурора :)

Но видимо всё таки имел место развод.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku