sUs

Фото радары

Recommended Posts

759.jpg

 

Antiradary situaci v Německu

 

"Pokud jste přistižení v autě s aktivovaným zažízením, které upozorňuje nebo přímo ruší policejní radary, hrozí vám podle přestupkového katalogu pokuta ve výši 75 eur. Vyskytly se už také případy, kdy policie radarové detektory zabavila.

 

Přesto není v Německu problém si takové zařízení koupit. Prodejci argumentují tím, že zákon výslovně nezakazuje antiradary vozit, vlastnit nebo s nimi obchodovat. Každopádně němečtí řidiči preferují jiný způsob obrany proti policejním radarům. Tím je pefektní informovanost o místech, kde se takzvaně "blýská". To je zdejší slangový výraz pro měřící zařízení s fotobuňkou. Kde má policie políčeno na příliš rychle jedoucí řidiče se lidé dozvídají v dopravním zpravodajství včetně veřejnoprávních médií. Stejné informace obsahují také internetové stránky, kde zadáte trasu jízdy a v zápětí se on-line dozvíte, ve kterém úseku byste raději měli šlápnout na brzdu,"

 

Naopak na východ od našich hranic, na Slovensku, žádné postihy řidičům za používaní antiradarů nehrozí. Tamní legislativa se těmito zařízeními doposud nezabývala. Podrobnosti má bratislavský zpravodaj Lubomír Smatana.

 

"Používání takzvaných antiradarů není na Slovensku trestný čin ani přestupek. Policisté si je sice mohou ve voze prohlédnout, tím ale jejich pravomoci končí. Parlament v blízké době žádnou změnu nechystá, ani policie nepřipravuje novelu zákona, uvedl pro Český rozhlas její mluvčí. Trestnímu stíhání se ale může vystavit řidič, který používá aktivní rušičky policejních radarů. V takovém případě překročí hned několik zákonů najednou,"

 

Asi není potřeba vyjmenovávat další země. Pro našince stejně obecně platí, že domluva a argumentace s cizími policisty je problematická. Každopádně všude obecně platí, že policisté jsou na zařízení, která odhalují, skoro by se dalo říci, že i maří jejich kontroly, velmi alergičtí.

 

motozurnal

 

382.jpg

 

I když možná nepatříte mezi naše pravidelné posluchače, ani třeba nemáte auto, přesto jste určitě v nedávné době zaregistrovali diskuse o takzavných antiradarech. Těm se dnes budeme věnovat i my a to komplexně. Otázek je totiž víc. Začneme těmi nejzákladnějšími, a to jestli antiradary vůbec fungují tak, jak mají, respektive, zda dokáží skutečně odhalit policejní kontrolu v době, kdy řidič může nějak reagovat?

 

JAK PRACUJE ANTIRADAR REPORTÁŽ ZDE!

 

Začneme tím, co to antiradar vlastně je. Rozhodně nejde o zázračnou krabičku, která by z vaší dálniční rychlosti 150 km/h nějakým kouzlem v kabině policejního auta povolených 130 km/h.

 

"Celé detekční zařízení funguje jako přijímač. Tím je vyloučena úvaha, že by nějak ovlivňovalo radar. Celý antiradar, správně pasivní radarový detektor, funguje tak, že prohlíží pásmo, ve kterém pracují radary používané pro měření rychlosti, a v okamžiku, kdy takový radar zjistí, dá o tom řidiči zprávu. Znamená to, že nevysílá nic proti radaru a nic neruší, ale pouze řidiče informuje o tom, že v dosahu desítek nebo stovek metrů je provozováno zařízení k měření rychlosti," popisuje inženýr, a tak trochu, zjednušeně řečeno, "radarový fanda" Karel Juliš.

 

Jestli jste se někdy o takzavné antiradary zajímali podrobněji, mohli jste narazit na negativní zkušenosti některých majitelů s tím, že jejich přístroj hlásí velké množství planých poplachů.

 

"Je to pravda. Ve světě existuje řada výrobců radarových měřičů rychlosti a i kmitočtová pásma povolená pro měření rychlosti jsou různá. Každý výrobce teda volí takové pásmo, které je pro něj z hlediska výroby nejšikovnější. Tím pádem například radarové měřiče používané v České republice pracují v určitém kmitočtovém pásmu, ale radarové měřiče používané v sousedním Rakousku pracují v jiném, které je ale u nás používáno například pro detektory průchodu, automatikcé otevírání dveří a podobně. Detektor, který se snaží vyhledávat všechny signály v daném pásmu, pak samozřejmě vyhledá i tato, z hlediska řidiče nedůležitá, zařízení."

 

Jak jsme ale vyzkoušeli na vlastní kůži, v poslední době prošly antiradary vývojem a my jsme neměli ani jediný planý poplach. Jak je to takzvaně "s papíry"? Není potřeba antiradar někde registrovat nebo ho pravidelně kalibrovat a podobně?

 

"Podle mého názoru není potřeba žádné povolení, protože se jedná o pasivní přijímač. V podstatě se jedná o obdobný doplněk jako autorádio, kamera, mobilní telefon, prostě obecné elektronické zařízení volně umístěné ve vozidle, k čemuž žádná regulace neexistuje. Toto zařízení nepodléhá ani žádné registraci, jako například vysílací zařízení, které je třeba registrovat u Českého telekomunikačního úřadu. Jediné co lze na jakési povolení antiradrau aplikovat je to, že pokud se jedná o zařízení, které by mělo být pevně zabudováno do vozidla, mělo by mít odpovídající homologaci k montáži do automobilu."

 

Napevno se ale do auta dávají jen aktivní laserové rušičky, pasivní antiradary se připevňují na čelní sklo a zapojí se do zásuvky. V žádném případě tedy nejde o pevnou součást auta. Jediné, co je třeba zvážit je umístění tak, aby přístroj nebránil ve výhledu řidiče. Jednak to není bezpečné a hlavně za to hrozí pokuta na místě do 2 000 korun

 

Mnohem vyšší pokuta, až 100 000 korun, ale hrozí podle Ministerstva dopravy a Policie ČR za samotné používání antiradaru. Jak se nám ale podařilo zjistit, tuhle pokutu uložit, bude asi skutečně pro správní orgán problém.

 

motozurnal

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

446.jpg

 

Antiradar: Povolen i nepovolen

 

Takzvaný antiradar je pasivní detektor radarových vln, a nijak neovlivňuje činnost policejního radaru. Sami jsme vyzkoušeli, že takové zařízení pracuje bez nějakých zbytečných poplachů. Naopak nás dvakrát s dostatečným předstihem před policejním měřením varovalo. Po technické stránce tedy paráda.

 

Co na to ale zákon?

 

Kde jinde začít než na Ministerstvu dopravy u odborníka na legislativu JUDr. Jana Kněžínka. Ten má pro nás tak trochu ledovou sprchu.

 

"Podle zákona platí, že nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, která znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků nebo zařízení používaných policií nebo vojenskou policií při dohledu na bezpečnost silničního provozu na pozemních komunikacích. Pro tyto prostředky potom zavádí zákon legislativní zkratku antiradar. Od 1. července došlo pouze k formulační změně, protože zatímco předtím se tento zákaz týkal pouze účastníků provozu na pozemních komunikacích, od 1. července byl rozšířen na všechny osoby."

 

Změna by měla zamezit tomu, aby se řidič nevymlouval, že antiradar nepoužíval on ale spolujezdec.

 

Má se ale vůbec zapotřebí vymlouvat?

 

Jak jste slyšeli, v zákoně se mluví o ovlivňování, a jak jsme říkali, pasivní antiradar vlny nevyzařuje, pouze je přijímá. Tedy, nic neovlivňuje. S takovým výkladem ale na ministerstvu nesouhlasí.

 

"Policejní radary nemají pouze funkci technickou, tedy technicky odhalovat hříšníky překračující rychlost, ale jednou z jejich funkcí je také preventivní působení, protože od 1. července policie nově vykonává i prevenci. A právě samotná přítomnost radaru na pozemní komunikaci je prevencí, která je pasivním antiradarem narušena nebo znevážena."

 

Vyložení s ohledem na maření preventivní činnosti policie ale není tak úplně jasné, protože majitel antiradaru přece v místě, kde policie preventivně s radarem působí, pojede také pomalu.

 

Prostě a jednoduše podle námi oslovených právníků je současný výklad o zákazu pasivních antiradarů minimálně sporný. Podle advokáta Michala Šimků je tento výklad dokonce zcela chybný. "Toto ustanovení zákona zakazuje taková zařízení, která by jakýmkoli způsobem znemožnilo nebo ovlivnilo funkci policejního radaru. Pokud tedy bude řidič používat zařízení, které můžeme nazvat pasivním antiradarem, tedy zařízení, které pouze detekuje, pak se domnívám, že neporušuje ustanovení zákona a může antiradar používat. Zákon mu to nijak nezakazuje."

 

Zajímavé je, že tuhle teorii razilo dva měsíce i samotné Ministerstva dopravy, když na svých stránkách uvádělo: "Antiradary jsou povolené, protože nejsou zakázané." Podle Jana Kněžínka to ale byl omyl a tak ministerstvo obrátilo. "K posunu názoru došlo právě na základě jednání s kolegy z Policejního prezidia, kdy toto ustanovení podrobně rozebíralo s uvedeným výsledkem. Je pravda, že by formulace mohla být určitě přesnější. Například by mohlo být jasně stanoveno, co se účastníkovi silničního provozu v souvislosti s používáním antiradaru zakazuje. Také byly takové pozměňovací návrhy, ale v rámci schvalování zákona neprošly. Na druhou stranu je potřeba říci, že, z hlediska sledovaného účelu, je toto ustanovení dostačující. Není tedy nezbytné ho novelizovat."

 

Ředitel dopravní služby policie ČR Zdeněk Bambas hned od července tvrdil, že antiradary se používat nesmí a že každému koho s tímto zařízením oznámí správnímu úřadu, kde hrozí ona až 100 000 pokuta. "Policie má za to, že v České republice jsou zakázány všechny přístroje, kterým se říká antiradar. Znění zákona ale není zcela jednoznačné.

 

V zákoně stojí, že je zakázáno používat zařízení, které ovlivňuje zařízení police. Není ale jasné, co to ovlivňování znamená. Jeden to chápe jako fyzikální ovlivňování, další si to vysvětluje jako ovlivňování funkce měření rychlosti. Tedy vykládat zákon může pouze soud, a jelikož ten se touto problematikou zatím nezabýval, obrátila se police na Ministerstvo dopravy, které je tvůrcem tohoto zákona s žádostí o stanovisko, jak to vlastně je,"

 

Jeho stanovisko už známe. Je ale pochopitelné, že policie bojuje proti používání antiradarů, v opačném případě by totiž při svých kontrolách přišla o možnost účinného postihu těch, kteří chtějí a jezdí rychle. Dnes už zmiňovanou preventivní funkci by ale mohli vykonávat úspěšně dál, potvrzuje to alespoň z vlastní zkušenosti inženýr Karel Juliš. "Antiradar používám. Používám ho jako zařízení, které mě varuje před nebezpečným úsekem. Je přeci pravdou, že policie měří dodržování rychlosti především v nebezpečných úsecích, takže v okamžiku, kdy mě antiradar varuje, tak naopak snížím rychlost a projedu tento úsek třeba 20 km/h nebo 30 km/h. K tomu bych chtěl poznamenat, že v okamžiku, kdy to co, jsem řekl o naší policii, se stane skutečností, tedy že bude měřit rychlost pouze v nebezpečných úsecích, pak budou antiradary zřejmě zbytečné,"

 

Na Ministerstvu dopravy a Policejním prezidiu tedy mají dojem, že je jasně dáno, že antiradary jsou zakázané. Spoléhají v tomto směru i na správní orgány které podle toho budou vymáhat až 100 000 pokutu. My jsme ale zjistil, že na úřadech, kde už řešili první případ řidiče s antiradarem, jsou zatím spíš na straně zdravého rozumu a složitému výkladu zákona, tak jako to dělá ministerstvo, moc "nefandí".

 

Pro člověka, kterého policista zastaví a oznámí jeho přestupek úřadu, bude ale skutečně rozhodující přístup správního úředníka. Volali jsme proto do Brna i do Olomouce a nikde podle vyjádření svých ředitelů nemají v tomto směru problémy, ať to znamená cokoliv. V Praze je to jinak: před týdnem totiž do všech významnějších médií dorazil dopis od společnosti, která antiradary prodává, s tím, že úředníci magistrátu rozhodli ve prospěch řidiče, a že tedy s antiradary nejsou žádné problémy.

 

"Ne. V žádném případě nebylo vydáno žádné rozhodnutí. Správní orgán věc odložil a požádal o stanovisko Ministerstvo dopravy. Jakmile nám toto stanovisko, které je pro nás závazné, přijde tak, buď budeme v projednávání přestupku pokračovat, a nebo dojde k vydání rozhodnutí o zastavení řízení. Ale myslím si, že v tomto případě se bude o přestupku dále jednat," vysvětluje Josef Mihalík, ředitel odboru dopravně správních agend pražského magistrátu.

 

I on je ale právník a navíc jeho podřízení o postizích na podnět policie, ať už městské nebo státní, rozhodují. Jaký je tedy jeho názor na problematiku? "Tady je jasný aktivní antiradar, který bude rušit policejní radar. Pokud tomu tak není, tak ze zákona je jasné, že jakékoliv jiné zařízení, které radar neruší, řidič používat může. Pokud to v zákoně bude uvedeno správně, tedy, že se nesmí používat jakýkoliv antiradar, který znemožňuje práci policie, tak potom je to o něčem jiném. Současné znění zákona ale zní, že nesmí být ovlivněn technický prostředek policie, a to antiradar, který je pasivní, nedělá. To znamená, že tedy nemáme koho trestat. Zatím. To je můj názor. Pokud ale Ministerstvo dopravy nebo Ministerstvo vnitra má jiný názor, tak mi to samozřejmě budeme respektovat, ale pouze v případě, že to bude v souladu se zákonem."

 

Na tom, že výklad zákona není úplně jasný se shodly obě strany. Abychom věc rozsekli, oslovili jsme několik právníků i advokátů, třeba i Jana Černého z advokátní kanceláře Černý - Raupachová, jaký je jeho výklad pasáže o antiradarech? "Je to věc výkladu příslušného ustanovení. Formulaci zákona pokládám za nešťastnou, právě pro to, že umožňuje smysl chápat různě, a protože nemáme precedenční právo, tak mohou různě rozhodovat i různé správní orgány. Jinými slovy, někoho pokutovat budou a jiného ne. Já sám zastávám právní názor, že by se antiradary používat neměli, protože znemožňují samotný smysl kontroly rychlosti. Nicméně je jasné, že by to mělo být upřesněno, ať už závazným výkladem nebo změnou zákona."

 

Vlastně teď spolu s námi zjišťujete, že oslovovat další a další právníky nemá příliš význam. Oni to totiž nerozhodnou. Buď tedy patříte k těm, kteří si myslí, že mít antiradar neznamená vědomě přestupovat předpisy a přesvědčili vás právníci, kteří vykládají zákon tímto způsobem. Mimochodem, včera večer jsme zjistili, že do této skupiny se nově zařazuje i Ústav pro stát a právo Akademie věd ČR. Ve svém posudku pro prodejce antiradarů cituje: "Použití radarových detektorů není v rozporu s právním řádem České republiky". Nebo patříte do opačného tábora, k lidem, kteří antiradar nepotřebují. Nestojí jim prostě za to. Nemají žádnou negativní zkušenost s policií a předpisy respektují za všech okolností.

 

A teď odpověď na otázku: jak tuhle nejasnou situaci řešit?

 

"Vnímáme, že je zákon nejasný, takže si umí představit, že toto ustanovení bude mezi prvními věcmi, které se v rámci nelogických záležitostí v zákoně, změní," domnívá se Marcela Žižková z Ministerstva dopravy.

 

Kdy to ale bude bohužel nikdo není. Je ale vůbec otázka jestli se lidem na ministerstvu dopravy vůbec podaří zákon upravit takovým způsobem, že bude v pořádku po právní i věcné stránce. K této provokativní úvaze dojdete, když zvážíte, že i samo Ministerstvo dopravy dva měsíce tvrdilo, že s antiradary není žádný problém. Kdyby přece měli dojem, že antiradary jsou prostě nepřípustné, tvrdili by to i za stejné, tedy ne úplně jasné formulace od začátku. Nemluvě o tom, že by snad do platných, nových pravidel připravili zřejmou a jasnou úpravu, tedy kdyby o zákaz stáli.

 

Ani vystupování policie není v tomto směru bez zajímavosti. Na první dotazy novinářů po schválení nových pravidel jasné odpovědi. Proč ale nedokázali policisté prosadit pro ně tak důležitou, jasnou formulaci už při přípravě zákona? Třeba proto, aby se vlci, tedy prodejci antiradarů, nažrali a koza, policie, zůstala celá.

 

Jinými slovy: nespoléhali policisté na převybavení?

 

Odpověď ředitele dopravní služby policie ČŘ Zdeněka Bambase na otázku, jestli by přechod na lasery celý problém nevyřešil, naznačuje leccos. "Zcela by ho nevyřešil, ale určitě by to pomohlo. Nyní probíhá čtvrtý pokus o nákup laserových měřičů rychlosti. Bohužel, při dosavadních třech neúspěšných pokusech se ukázalo, že nároky policie jsou vysoké. I když existují také detektory laserů, tak zařízení, které si policie, a doufám, že do konce roku, pořídí bude takových vlastností, že je žádný detektor neodhalí. Především potřebujeme ruční měřící zařízení, kterými by se dalo bez problémů měřit v městském provozu a jiný fyzikální princip měření, což laser nebo optické senzory splňují. Policejní technika bude do budoucna zkrátka více diverzifikována."

 

Další, asi rychlejší cestou, tedy bez změny zákona, by bylo vybavit třeba všechna policejní auta a také i nebezpečná místa jednoduchým radarovým vysílačem. Tak by antiradary hlásily kontroly na každém kroku. Tento přístroj je k ničemu i při měření rychlosti ve smyčkách neboli v úsecích.

 

Jak se na antiradary dívají zákonodárci i policie už víte, ale myslím, že moc moudří z toho asi nejste.

 

Stejně jako my jste ale asi překvapení z toho, jak se po tolika letech přípravy nových pravidel, zkušeností z minulou úpravou všichni probudili až po schválení pravidel a teď říkají, že výklad není úplně jasný. Úplně se vtírá otázka: komu asi hraje současná situace, tedy vysoké postihy za rychlost a nejasná formulace zákazu antiradarů do karet nejvíc?

 

A ještě jednu věc.

 

V zásadě je totiž úplně jedno, co na antiradary říkají pravidla, i to jestli policejní kontrolu odhalíte spolehlivě tak, že stihne zpomalit.

Na "do hry zabrané dítě", které z nenadání vběhne do dráhy totiž neupozorňuje žádné zařízení, budete ho muset řešit jedině ze svými brzdami. :!:

Případně pak se svědomím !

A to je pak každý pomalejší kilometr "setsakramensky" důležitý. Právě proto je důležité jezdit podle pravidel, a ne rychleji...

:rolleyes:

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Bel 945 CZ

 

bel945.jpg

 

Není-li uvedeno jinak, tak detektor na cloně spolujezdce umístěný horizontálně.

 

Video 1 Střešovická, Praha 6, služební oktávka MP, "na příjezdu", asi 34.3 GHz

 

Video 2 Střešovická, Praha 6, služební felicie PČR, "na příjezdu" za kontejnery

 

Video 3 Cukrovarnická, Praha 6, služební oktávka MP, "na odjezdu", asi 34.3 GHz

 

Video 4 Cukrovarnická, Praha 6, služební oktávka MP, "na příjezdu" v protisměru za autem, asi 34.3 GHz

 

Video 5 Střešovická, Praha 6, služební oktávka MP, "na příjezdu" večer za penzionem napravo, asi 34.3 GHz

 

Video 6 Střešovická, Praha 6, služební felicie PCR, "na příjezdu" večer za penzionem napravo, 34.0 Ghz

 

Video 7 Střešovická, Praha 6, služební felicie PCR, "na příjezdu" za penzionem napravo, 34.0 Ghz

 

Video 8a Střešovická, Praha 6, služební felicie PCR, "na příjezdu" za penzionem napravo, 34.0 Ghz, detektor vertikálně vedle A-sloupku u spolujezdce. (+ tramvaj v ose měření)

 

Video 8b Střešovická, Praha 6, služební felicie PCR, "na příjezdu" za penzionem napravo, 34.0 Ghz, detektor vertikálně vedle A-sloupku u spolujezdce. (+ tramvaj v ose měření)

 

Video 9a Video 9b Video 9c Olšanská, Praha 3, služební fabie PCR, "na odjezdu" napravo v řadě aut, 34.0 Ghz, detektor vertikálně vedle A-sloupku u spolujezdce.

 

Video 9d Video 9e Video 9f Video 9g Olšanská, Praha 3, služební fabie PCR, "na odjezdu" napravo v řadě aut, 34.0 Ghz

 

Video 10a Milady Horákové směr z Prahy 7 na Prahu 6, MP měří obrácený směr, asi 34.3 GHz

 

Video 10b Milady Horákové směr z Prahy 6 na Prahu 7, MP za autobusem, asi 34.3 GHz, nájezdová rychlost cca 80km/h

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Za antiradar hrozí v Belgii i konfiskace auta :blink:

 

BRUSEL Belgická policie bere zákaz detekčních přístrojů, odhalujících řidičům měření rychlosti radarem, náramně vážně. Za použití tzv. antiradarů v království hrozí nejen pokuta v řádu desítek tisíc korun, ale už i konfiskace automobilu, ve kterém strážci zákona antiradar odhalí.

 

Precedens se právě odehrál v městečku Saint-Nicolas. Místní policejní tribunál, příslušný pro vážnější dopravní přestupky, odsoudil přistiženého řidiče nejen k pokutě 1925 eur (téměř 55 000 Kč) a ztrátě řidičského průkazu na tři měsíce, ale i k propadnutí luxusního terénního vozu BMW, pořízeného za téměř 75 000 eur (cca 2 140 000 Kč).

 

Řidiči se však ulevilo: konfiskace je jen podmíněná, takže si po tři roky bude muset dávat pozor, aby nenahradil detektor, jehož zničení policejní soudce nařídil.

 

Vzhledem k nebetyčné výši pokut za překročení rychlosti, omezené na belgických dálnicích na 120 kilometrů za hodinu, a nekompromisnímu vymáhání sankcí prodej antiradarů až dosud prudce stoupal. Zakázané přístroje se dají snadno pořídit za pár desítek eur přes internet. Ale prodej je jedna věc a použití druhá.

 

V daném případě policejní hlídka při kontrole rychlosti na jedné okresce zjistila, že její radar cosi ruší. Vzápětí jeden policista nasedl na motocykl a zastavil podezřelý vůz, v jehož útrobách antiradar snadno nalezl; elektřinu čerpal ze zástrčky palubního zapalovače.

 

Lidové noviny

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

RedCon - detekce jízdy na červenou, kamery s příslušenstvím

 

RC-ohrada.jpg

 

RC-detail.jpg

 

RC-prehled.jpg

 

detekce jízdy na červenou

 

RR_2.jpg

 

RR_3.jpg

 

RedRail - detekce jízdy na červenou přes železniční přejezd

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Systém měření úsekové rychlosti MUR-05

 

Instalace-MUR05-na-silnici.jpg

 

Snímky detekovaného vozidla s vepsanými údaji a protokol o opřestupku

 

RZ1_450.jpg

 

Snímek na začátku úseku

 

RZ2_450.jpg

 

Snímek na konci z úseku

 

prot_600.jpg

 

Protokol o přestupku

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

SpeedCon dynamické vážení a rozpoznávání

 

CCD kamera s infračerveným reflektorem

 

kamera.jpg

Trencin.jpgVa_denPR.jpgVa_denRZ.jpgVa_nocRZ.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

radary2bb.png

 

Nespolehejte se na polohu bodu, nekde to plati pro celou ulici.

 

autorevue

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

История

 

Test-1.jpg

 

Test-2.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

UnicamREDLIGHT

 

Detekce jízdy na červenou - jednoho z nejnebezpečnějších zdrojů vážných dopravních nehod.

 

img_18.jpg

 

ZÁKLADNÍ FUNKCE

 

Kamera UnicamD detekuje přejezd stop-čáry vozidlem v celém jízdním pruhu bez nutnosti dalších čidel

a pořizuje detailní snímky registrační značky a řidiče.

 

schema_big.png

 

img_15.jpgimg_16.jpg

 

Přehledová kamera rozpoznává fázi semaforu automaticky bez nutnosti propojení na řadič křižovatky

a zaznamenává situaci v křižovatce před a v době spáchání přestupku, případně provádí videozáznam pro případné rekonstrukce nehod.

 

mapa_big.png

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kamery UnicamD na vjezdu a výjezdu sledovaného úseku detekují vozidlo v celé šířce jízdního pruhu, bez nutnosti dalších čidel a pořizují detailní snímky registrační značky a řidiče.

 

img_13.jpgimg_14.jpg

 

Výpočetní jednotka porovná registrační značku stejného vozidla na vjezdu a výjezdu ze sledovaného úseku a vypočítá dobu průjezdu (úseková rychlost).

 

img_05.jpgimg_01.jpgimg_10.jpg

 

Digitální videozáznam pro dokumentování dopravy, přestupků a nehod

Spojení automatické detekce a identifikace vozidel s digitálním videozáznamem umožňuje archivovat pouze ty situace, které jsou důležité.

 

Systém má integrovaný sofistikovaný manažer událostí, který umožňuje přesně definovat zaznamenávanou situaci.

 

Díky kamerám s vysokým rozlišením je v záznamech vidět nejen vozidlo, ale též jeho čitelná registrační značka či tvář řidiče.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Bel 945 CZ

bel945.jpg

Není-li uvedeno jinak, tak detektor na cloně spolujezdce umístěný horizontálně.

хмм...

при таком способе измерения (тупое вкл и пока смена не закончится) пожалуй стоит подумать о приобретении...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

263/2000 Sb. VYHLÁŠKA Ministerstva průmyslu a obchodu kterou se stanoví měřidla k povinnému ověřování a měřidla podléhající schválení typu

 

§ 1 (1)Povinnému ověřování ( § 3 odst. 1 zákona ) podléhají měřidla uvedená v příloze.

 

V příloze pod bodem

2.2.1 Silniční rychloměry používané při kontrole dodržování

pravidel silničního provozu 2 roky

 

 

262/2000 Sb. VYHLÁŠKA Ministerstva průmyslu a obchodu kterou se zajišťuje jednotnost a správnost měřidel a měření

 

§ 7 Doba platnosti ověření

 

(K § 9 odst. 1 zákona )

 

(1) Doba platnosti ověření stanoveného měřidla stanovená zvláštním právním předpisem 1) se počítá od začátku kalendářního roku následujícího po roce, v němž bylo ověření stanoveného měřidla provedeno. U stanovených měřidel a certifikovaných referenčních materiálů, pro něž se vystavuje ověřovací list nebo certifikát, se doba platnosti počítá ode dne vydání ověřovacího listu nebo certifikátu.

 

(2) Platnost ověření stanoveného měřidla zaniká, jestliže

a) uplynula doba platnosti jeho ověření,

B) byly provedeny změny nebo úpravy stanoveného měřidla, jež mohou ovlivnit jeho metrologické vlastnosti,

c) stanovené měřidlo bylo poškozeno tak, že mohlo ztratit některou vlastnost rozhodnou pro jeho ověření,

d) byla znehodnocena, popřípadě odstraněna úřední značka, nebo

e) je zjevné, že i při neporušeném ověření stanoveného měřidla ztratilo toto stanovené měřidlo požadované metrologické vlastnosti,

f) bylo i při neporušeném ověření změněno místo používání stanoveného měřidla v případě, kde to stanoví certifikát o schválení typu měřidla.

 

Z uvedeného plyne, že každé měřící zařízení musím mít úřední značku

 

§ 6 Úřední značky (K § 9 odst. 2 zákona )

 

(1) Ověření stanoveného měřidla se potvrdí opatřením stanoveného měřidla úřední značkou na místech určených v certifikátu stanoveného měřidla nebo vydáním ověřovacího listu.

 

(2) Základem úřední značky je symbol dvouocasého lva, doplněný písmeny "CM" přidělenými Institutu, nebo písmeny "K" nebo "CZK" přidělenými autorizovaným metrologickým střediskům. Právní význam těchto úředních značek je rovnocenný. Úřední značky jsou dále doplněny evidenčním číslem, písmenným označením nebo přídavnou značkou ověřujícího pracoviště, které přiděluje Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (dále jen "Úřad"). U stanovených měřidel, která podléhají následnému ověřování, je úřední značka doplněna posledním dvojčíslím roku, v němž bylo ověření provedeno.

 

(3) V případech, kdy je pro daný typ stanoveného měřidla certifikátem stanoveno umístění více než dvou úředních značek, je při schválení typu určena hlavní úřední značka, která je rozhodující pro určení roku ověření stanoveného měřidla.

 

(4) Úřední značky umísťované na stanoveném měřidle jsou provedeny jako

a) závěsná plomba s úřední značkou na lícní straně a s posledním dvojčíslím letopočtu ověření na rubové straně,

B) samolepicí štítek,

c) vyražení, vypálení, leptání, potisk apod., nebo

d) označení jiným způsobem schváleným Úřadem.

(5) Značka stanovená touto vyhláškou jako úřední značka musí být čitelná a nesmí být použita jinými než oprávněnými subjekty a pro jiné účely než pro ověření stanoveného měřidla. Pokud z technických důvodů hrozí snížená čitelnost úřední značky uvedené v odstavci 2, upraví ji Úřad do jiné podoby.

 

(6) Náležitosti ověřovacího listu a grafickou podobu úředních značek stanovují přílohy č. 2 a 3 k této vyhlášce.

 

подробно инф. здесь

 

prolaser_maxi.jpg

 

list1.jpglist2.jpg

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Laserový měřič ProLaser®III s dokumentačním zařízením PL-DOK I.

 

Tento radar je velmi přesný, lehký, přenosný měřící přístroj pro měření rychlosti vozidel jak přijíždějících, tak odjíždějících, a to na vzdálenost až 350 m vybavený digitálním dokumentačním zařízením, sestaveným z řídící počítačové jednotky a upraveným fotografickým přístrojem Olympus C-750 s předsádkou a polarizačním filtrem pro eliminace odlesku předního skla vozidla.

 

Ke změření rychlosti je využíván laserový paprsek v neviditelném - infračerveném spektru, který je přístrojem vyslán k měřenému objektu (jedoucího vozidla). Od tohoto se odráží zpět do optiky přístroje a ze zpoždění paprsku je vypočtena okamžitá rychlost vozidla a jeho vzdálenost.

 

Při překročení přednastavené rychlosti pořídí dokumentační zařízení fotografii vozidla, včetně jeho řidiče a registrační značky. Tyto a další údaje (čas, místo, směr jízdy apod.) jsou k dispozici okamžitě, přímo na místě měření. Údaje jsou uloženy v paměti přístroje prostřednictvím certifikovaného software, který znemožňuje jejich jakoukoli dodatečnou úpravu.

 

PB_250109_tn.jpg

 

Большой фото архив максимального превышения скорости за 2005 – 2006 год,

посмотрите внимательно, может быть, и ваша машина туда попала. ;)

 

fotodokumentace některých přestupků překročení nejvyšší povolené rychlosti pořízených radarem v r. 2005

 

fotodokumentace některých přestupků překročení nejvyšší povolené rychlosti pořízených radarem v r. 2006

 

mereni1.jpg

 

stanovisko Ministersva vnitra ČR k měření rychlosti strážníky městské policie

 

Řešení přestupků je od 1.7.2006 realizováno dvěma způsoby:

 

a) při překročení nejvyšší povolené rychlosti projíždějícího vozidla v obci méně než o 20 km/hod.-1 a mimo obec méně než o 30 km/hod.-1 je přestupek řešen strážníky na místě v blokovém řízení ve výši 1000 Kč a informace o přestupku odeslána příslušnému odboru dopravy, který řidiči přidělí dva trestné body.

 

b..) při překročení nejvyšší povolené rychlosti projíždějícího vozidla v obci o 20 km/hod a více a mimo obec o 30 km/hod.-1 a více, je strážníky na místě zjištěna totožnost řidiče a přestupek s dokumentací postoupen příslušnému odboru dopravy, který s řidičem přestupek dále projedná ve správním řízení.

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku