Джон 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno September 30, 2006 Depakin , снимаю шляпу! Я штрафы плачу достаточно регулярно, но всегда за одно: за превышение скорости. Ну люблю я быстро поездить, а они иногда в новых местах стоят, о которых я не в курсе. Да и работа дурная, приходится иногда очень быстро добираться из точки А в точку Б, когда туда приезжают те, которые нас по долгу службы охранять должны. Вчерась меня "наказали" на 1 000 рублей опять за превышение. ГАЙцы стояли напротив белого дома, а тут я такой белый и пушистый и скорость 143 км/час. Меня всегда умиляет вопрос, с которым они меня часто встречают: - Ну, что мы теперь делать будем? Я отвечаю незамедлительно, испуганный и удивлённый одновременно: - А, что деньги в стране уже отменили? А потом, когда предложен "билет до Ярославля" мы расходимся довольные друг другом. Пишу я всё это потому, что у меня в таких случаях даже документы не проверяют. А если я на угнанной машине? Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 1, 2006 Немного практики или как меня лекарничка спасла. ... вот если вы покажите свою аптечку и она у вас годная, то мы (трое их было) вас отпустим ... Я был вообще в шоке, пока он мне объяснял, что многим людям аптечка спасла жизнь, я начал жалеть что не купил новую Povinná autolékárnička Podle přílohy č. 6 vyhlášky Ministerstva dopravy (MD) č. 102/1995 Sb. musí být motorová vozidla uváděná do provozu od 1.1.1997 vybavena autolékárničkou. Umíte ji ale použít? "U třetiny až poloviny případů se s použitím autolékárničky u nehody setkáváme," říká Radim Koukal, vedoucí lékař letecké záchranné služby Ostrava. "Většinou jde spíše o aktivitu někoho, kdo projíždí, tedy svědka nehody, než toho, kdo je jejím účastníkem. A nejčastěji použije právě obvaz," dodává. Povinných položek je však v autolékárničce mnohem více a každá má své opodstatnění. Podívejme se tedy k čemu slouží a jak je co nejefektivněji využít. Ochrana před nákazou Samozřejmostí by se při havárii na silnici měly stát latexové chirurgické rukavice, a to nejen při kontaktu s krví, ale také slinami či zvratky. Zabraňují přenosu infekce a prodávají se v obalu. Je vhodné je nejprve vyzkoušet a vybrat správnou velikost (S, M, L), v opačném případě rukavice při navlékání snadno prasknou a nesplní svůj účel. Riziko před nákazou ze zraněného na zachránce snižuje také resuscitační rouška, která se používá při umělém dýchání z úst do úst. Jedná se o igelitovou roušku doplněnou jednocestným ventilem nebo chlopní. Krytí zranění Hned šestkrát by měla autolékárnička v osobním automobilu obsahovat náplast s polštářkem o velikosti 8x4cm. Nazýváme ji též rychloobvaz, protože velice snadno a rychle zakryje drobná poranění, škrábance a odřeniny, a nechává přitom pokožku volně dýchat. Naopak náplast hladká o rozměrech 2,5cm x 5m se používá k fixaci obinadlových obvazů, gázových čtverců apod. Prodává se na cívce. Obvazy pro první předlékařskou pomoc musí být v lékárničce přítomny ve čtyřech velikostech. Hotový obvaz sterilní č.1 a č.2 (povinné jsou dva kusy) jsou vyrobeny z bavlny a mají připevněn jeden vatový polštářek. Po otevření krycího obalu je uchopíme za růžek, aby zůstala zachována sterilita. Můžeme použít třeba ke krytí zraněného oka a zafixujeme náplastí. Hotový sterilní obvaz č.3 (dva kusy) a č.4 (dva kusy) obsahují vatové polštářky dva. Jeden je fixován a druhý je na obvaz navlečen. Je tedy posuvný a lze ho umístit podle potřeby tak, abychom zvětšili krycí plochu nebo sací vrstvu obvazu. Tyto obvazy slouží k překrytí větších a velkých ran, jako je například poranění břišní stěny. Správné použití zachrání život Na rozdíl od širokého využití obvazů se pryžové obinadlo o délce 70cm používá pouze v krajním ohrožení života zraněného. Je určeno k zastavení rozsáhlého krvácení např. na končetinách a musíme si zaznamenat čas přiložení, protože by mohlo dojít až k odumření končetiny. K obvazu jakékoli části těla pak slouží dobře známý trojcípý šátek (dva kusy) a k ošetření povrchových zranění dezinfekční roztok ve spreji. Ten však nikdy nestříkáme do otevřené rány a do tělesných dutin. Pro otevřené poranění hrudního koše se pak používá PVC rouška (20x20cm) a fixuje ze tří stran náplastí. "Když se na porušené místo na hrudní stěně přiloží zmiňovaná PVC rouška a správně se fixuje pouze ze tří stran, funguje jako polopropustný ventil a v ideální situaci může doslova zachránit život!" vysvětluje Radim Koukal. A dodává: "Dojde-li k porušení hrudní stěny, vlivem vnikání tlaku z okolí kolabuje nejen plíce, ale také srdce, a to může vést ke smrti během několika málo minut! Při správném uchycení PVC roušky je tzv. špatný vzduch o normálním tlaku vypuzován ven z hrudi nezalepenou stranou a při výdechu se již vzduch z okolí nedostává zpět." Praktické pomůcky Široké využití mají nůžky a antikorozní zavírací špendlík (dva kusy). Nůžky by měly mít kulaté zakončení, dostatečnou pevnost a ostré hrany musí totiž přestřihnout jak náplast, tak dokonce i bezpečnostní pás. Také zavírací špendlík má více využití. Používá se pro fixaci obvazů, šátku či oblečení, a proto by měl mít minimální velikost 4cm. Autolékárnička i její náplň musí být udržována v čistotě a uložena na takovém místě, aby nebyla vystavena přímému slunci. Také je třeba kontrolovat dobu vypršení limitu použitelnosti výbavy. V opačném případě vás může nepříjemně překvapit postih policie při běžné prohlídce vozidla. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 4, 2006 Ve čtyřicetiletém Martinovi K. "hrklo", když ho nedávno v centru Prahy zastavila policejní hlídka. Bylo to poprvé, kdy ho "stopli" po zavedení bodového systému. Projel křižovatkou na červenou, místo vysoké pokuty a pěti trestných bodů vyvázl mírně - policisté od něj chtěli jen pětistovku. "Snažím se dodržovat pravidla, tu červenou jsem musel prostě přehlédnout. Proto jsem se divil, když mě policisté zastavili a tvrdili, že jsem to udělal," vzpomíná Martin K. Policisté se k němu chovali korektně, ale zároveň mu jasně řekli, jak závažný přestupek udělal. "Přesně mi také popsali, jaký trest mi hrozí. Říkali, že mi na místě mohou dát pokutu až dva a půl tisíce a na úřady pošlou oznámení, které mi vynese pět trestných bodů," říká muž. Vše však vzalo překvapivý obrat. Policisté překvapenému řidiči oznámili, že žádné body nedostane. "Prostě tvrdili, že od 1. července ještě žádné body nepřidělili a ani to nehodlají změnit," dodává Martin K. Zbytečná práce přesčas Dvojice policistů mu také vysvětlila, proč body neukládá. Znamenalo by to podle nich pro ně práci přesčas. "Vyprávěli mi, že oznámení o přestupcích, za které se ukládají body, musí zadat do počítače a pak poslat do celorepublikového registru," vypráví Martin K. "Jenže na to mají pouze jeden počítač pro celé oddělení a spojení s registrem je prý velmi pomalé. Takže musí vystát frontu za svými kolegy, a než se na ně dostane řada, mají už dávno po pracovní době," dodává. Úplně však trestu neušel. Dostal pokutu pět set korun, nikoli však za jízdu na červenou, ale za nezapnutá směrová světla při odbočování. "Prostě si vymysleli nějaký drobný přestupek, za který dostanu pokutu, ale oni jej do toho systému nebudou muset uložit. Za tuto chybu totiž řidič body nedostává," doplňuje Martin K. Nepovažuje se přitom za nějakou výjimku. "Už několik známých mi řeklo, že mají podobnou zkušenost." MF DNES Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
StYlus. 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 6, 2006 Британский водитель получил штраф за неправильную парковку, когда запрещающую жёлтую линию нанесли прямо под его стоящей машиной Водитель оставил машину на месте, где в жёлтой линии был разрыв — но рабочие закрасили его, а полиция тут же выписала штраф. Водители пользовались как разрешённым местом стоянки коротким разрывом в запрещающей разметке. Разрыв остался после недавних дорожных работ, когда часть линии не смогли нанести из-за уже стоявшей там машины. 28-летний водитель, консультант по маркетингу, считал, что ему очень повезло с местом для стоянки, счёл его разрешённым и не ожидал штрафа. Он не мог поверить, что линию накрасили прямо под его машиной. По его словам, устройство для нанесения краски подрасплавило шины его Тоёты MR2, и он был вынужден потратить 550 фунтов на новый комплект. Происшествие снял из окна на видеокамеру мобильного телефона сотрудник организации, находящейся наподалёку. Он решил, что водителю может понадобиться доказательство, чтобы опротестовать штраф. Представитель городского совета города Салфорда заявил, что штраф немедленно отменили, как только водитель предоставил подробности обстоятельств произошедшего. В сообщении об этом Sky News (с фотографиями и коротким видеосюжетом) не сказано, собирается ли пострадавший требовать возмещения стоимости шин :^) Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 10, 2006 (upraveno) PRÁVNÍ RADA: Jak poznám pravého strážníka? Musím zastavit? :!: Obecní strážníci mají v každém městě jinou uniformu. Co mám dělat v případě pochybností, zda mě opravdu zastavuje oprávněná osoba? Musím opravdu zastavit? Uniformy obecních policií opravdu nejsou jednotné tak, jako je tomu u státních policistů. Určitě ale nelze nezastavit v okamžiku, kdy má řidič pouze pochybnosti. Ty nebudou brány na zřetel a v následném správním řízení bude správní orgán argumentovat tím, že řidič zastavit musel. Sankce za nezastavení je pak až 2500 Kč, na místě do 2000 Kč, přičemž ale platí, že strážník obecní policie takový přestupek na místě vůbec projednat nemůže. Uniforma městského strážníka přitom musí vždy sestávat z těchto prvků: - kravata černé barvy a bunda, sako nebo plášť černé barvy nebo košile s krátkým rukávem bleděmodré barvy, - nárameníky v barvě bundy, pláště, saka nebo košile s krátkým rukávem, bez jakéhokoliv označení, - pokrývka hlavy černé barvy, - páska na pokrývce hlavy se čtverci v bílé a tmavě modré barvě uspořádanými pravidelně ve více řadách tak, aby se barvy čtverců střídaly šachovnicovým způsobem, umístěná viditelně po celém obvodu pokrývky hlavy (s výjimkou kožešinové zimní pokrývky hlavy), - odznak na čelní části pokrývky hlavy ve tvaru kruhu bílé barvy s tmavě modrým mezikružím; v horní části mezikruží je v opisu zlatě ražené slovo "OBECNÍ" nebo "MĚSTSKÁ" a v jeho dolní části slovo "POLICIE". Všechny tyto prvky jsou tedy stanoveny jednotně pro celé území Česka. Stejnokroj každého strážníka je musí obsahovat, aby mu řidič byl povinen zastavit. Podrobnější popis jednotlivých uniforem pak řidič nalezne v obecně závazných vyhláškách jednotlivých obcích, které jsou veřejně přístupné a každý se s nimi může seznámit. Pokud by stejnokroj neodpovídal, tedy pokud by strážník například neměl na hlavě čepici s odznakem, pak se nejedná o výkon pravomoci a řidič by nebyl povinen zastavit, neboť zákon o silničním provozu jednoznačně v §79 stanoví, že zastavovat vozidla je oprávněn pouze strážník ve stejnokroji. :!: JUDr.Tomáš Beran Upraveno October 10, 2006 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
graycrow 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 10, 2006 Другими словами, если местяк будет например в бейсболке, то можно не останавливаться? А потом они впаяют штраф за незаставени и докажи потом, что он не по форме был одет. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Depakin 6 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 10, 2006 В Узбекистане летом 98-го ехали на двух машинах по трассе Ташкент-Ош, где нас регулярно останавливали и "расчехляли" на гаишный МРОТ люди совсем не напоминавшие гаишников (в джинсах, клетчатой рубашке, но с жезлом и удостоверением). И поди не остановись - останешься вовсе без МРОТов Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Dim 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 10, 2006 Ты б ещё по Афгану поездил...В поисках полицейских в форме... Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 14, 2006 Víte, jak parkovat? Od novely pravidel si mnozí slibovali, že přibude parkovacích míst. A to proto, že se změnilo pravidlo o takzvaném kolmém stání. Zas tak růžové to ale není. Má tot totiž svá omezení. Tak se na to pojďme podívat. Základní pravidlo zůstalo stejné. "Pořád platí, že při zastavení musí zůstat průjezdný 1 pruh široký 3 metry. Jízdní pruh takto široký musí zůstat pro každý směr jízdy, to znamená, že na obousměrně průjezdné pozemní komunikaci musí zůstat nejméně 6 metrů. Tam kde toto bude splněno, je možné zastavit nebo stát kolmo či šikmo k okraji komunikace i bez dopravní značky," vysvětluje JUDr. Jan Kněžínek. A tady je jádro pudla. Co je a co není pozemní komunikace? Týká se to i chodníku? "Chodník je pozemní komunikací a to pozemní komunikací samostatnou. Takže pozemní komunikací je silnice a pozemní komunikací je i chodník, který k ní je přilehlý. Takže slova "k okraji pozemní komunikace" je potřeba když to vezmeme v obci chápat jako místo, kde se sbíhá chodník se silnicí. A právě odtud se odvíjí kam má to vozidlo kolmo nebo šikmo stát." Z toho tedy plyne, že na chodníku bez povolení stát nesmíme. "Na chodníku je možné zastavit a stát právě pouze v případě, kdy to dovoluje dopravní značka, protože chodník je pozemní komunikací určenou výhradně pro chodce, pokud není určeno jinak. Stání na chodníku novela neumožňuje, je to možné povolit pouze dopravní značkou. A právě od toho se odvíjí výklad slov "k okraji pozemní komunikace". Samozřejmě se jedná o pozemní komunikaci určenou řidičům, pro provoz vozidel je to jiná komunikace, než chodník." Jak zaparkovat se tedy můžeme sami rozhodnout jen tam, kde nejsou značky. "Volbu, jestli zaparkuju kolmo, šikmo nebo podélně s ohledem na prostorové podmínky pozemní komunikace, je možno využít pouze tam, kde dopravní značení nestanoví způsob stání." Novela také zavedla jednu novinku ohledně zastavení. "Zákon od 1. července nově umožňuje zastavit ve druhé řadě. Nikoliv však stát. Jedná se pouze o zastavení na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení či vystoupení přepravovaných osob nebo k naložení či složení nákladů, které nesmí omezit nebo ohrozit bezpečnost provozu." Ale neznamená to, že můžeme například zastavit ve druhé řadě a odejít si nakoupit. "Řidič je v takovém případě buďto sám přímo v autě, nebo v jeho bezprostřední blízkosti, protože nastupují a vystupují osoby, nebo on sám skládá náklad. A v případě, že by někoho blokoval, musí místo opustit a umožnit vyjetí," upozorňuje JUDr. Jan Kněžínek Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Maya 8 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 18, 2006 Проверим еще раз знание Нового Закона. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 19, 2006 (upraveno) PRÁVNÍ RADA: Co když policista požádá o úplatek? Jak mám správně postupovat v případě, kdy policista při silniční kontrole namísto pokuty za můj přestupek požaduje úplatek? V každém případě lze doporučit, abyste poskytnutí úplatku odmítl, neboť se ze strany policisty jedná o trestný čin přijímání úplatku dle ust. §160 trestního zákona. Pokud byste úplatek poskytl, pak jde i z vaší strany o trestný čin dle ust. §161 trestního zákona. V případě, že by policista byl usvědčen, hrozí mu trest odnětí svobody až na dva roky nebo zákaz činnosti. Tomu, kdo úplatek poskytne, hrozí trest odnětí svobody až na jeden rok nebo peněžitý trest. Doporučit vám nemůžu ani to, abyste úplatek policistovi dal s tím, že vše následně oznámíte. Tento postup může být ošidný, protože se vám následně nemusí věřit, že právě takový byl váš úmysl, nehledě k tomu, že je obtížné něco takového následně prokazovat. Jako možný procesní postup lze doporučit, abyste si zapsal číslo policisty a pokud by to bylo technicky možné, tak si nahrál i průběh nabízení, resp. přijímání úplatku. V takovém případě by poskytnutí úplatku bylo odůvodnitelné zajištěním důkazního materiálu pro trestní stíhání policisty a řidiči by trestní stíhání nehrozilo. Podmínkou takového postupu je však jednoznačnost získaného důkazního materiálu, včetně možnosti identifikovat policistu. V praxi je to obtížně proveditelné a tak poskytnutí úplatku rozhodně odmítněte. JUDr.Tomáš Beran ИМНО. Полный бред. Но закон есть закон (§160,§161), будьте аккуратней. Upraveno October 19, 2006 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 20, 2006 Parkování na místě pro invalidy :!: Jak je to s parkováním na místě pro invalidy, označením takového místa a sankcemi, které vám hrozí? V souvislosti s nedávnou medializací problematiky parkování na místě vyhrazeném pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo těžce pohybově postiženou (dále jen „místo pro invalidy“) se v Právní poradně objevilo množství dotazů na tuto problematiku, včetně otázek týkajících se platnosti příslušných dopravních značek a souvislosti s následným postihem za parkování na uvedeném místě. Nejprve několik citací z právních předpisů: „§ 67 zákona č. 361/2000 Sb. (7) Na vyhrazené parkoviště pro vozidlo označené znakem O 1 je vozidlům bez označení O 1 vjezd zakázán.“ „§ 22 zákona č. 200/1990 Sb. (1) Přestupku se dopustí ten, kdo v provozu na pozemních komunikacích f) při řízení vozidla 11. neoprávněně zastaví nebo stojí s vozidlem na parkovišti vyhrazeném pro vozidlo označené označením O 1 nebo neoprávněně použije označení vozidla O 1 při stání nebo při jízdě, (7) Pokuta od 5 000 Kč do 10 000 Kč a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku se uloží za přestupek podle odstavce 1 písm. a), písm. e) bodů 2 až 4, písm. f) bodů 2, 7, 10 a 11.“ „§ 12 vyhlášky č. 30/2001 Sb. Informativní značky provozní (1) Informativní značky provozní jsou m) "Vyhrazené parkoviště" (č. IP 12); údaje o tom, pro koho je parkoviště vyhrazeno, například název organizace, státní poznávací značka, symbol označení č. O 1, a popřípadě v jaké době, jsou uvedeny na dodatkové tabulce; tyto údaje mohou být uvedeny i na značce místo nápisu, například "RÉSERVÉ", "TAXI", "BUS"; mimo dobu, po kterou je parkoviště vyhrazeno, smějí na takto označeném místě zastavit a stát i řidiči jiných vozidel, pokud to není jinak zakázáno; případný stanovený způsob stání se vyznačuje obdobně jako na značkách č. IP 11b až č. IP 11g; značka č. IP 12, kde je uveden symbol označení č. O 1, označující parkoviště vyhrazené podle zvláštního předpisu 6a) , je vždy doplněna vodorovnou dopravní značkou "Vyhrazené parkoviště pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo těžce pohybově postiženou" (č. V 10f); značka ukončuje platnost značek č. B 28 a č. B 29…“ „§ 21 Označení stání a parkovišť (4) Na ploše vyznačené vodorovnou dopravní značkou č. V 10f smí zastavit a stát pouze vozidlo s označením č. O 1. Značka "Vyhrazené parkoviště pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo těžce pohybově postiženou" (č. V 10f) je vždy doplněna značkou "Vyhrazené parkoviště" č. IP 12, kde je uveden symbol označení č. O 1.“ Jak plyne ze shora uvedeného, musí být svislá dopravní značka označující místo pro invalidy doplněna značkou vodorovnou téhož významu a opačně vodorovná značka musí být doplněna značkou svislou. Pokud by tomu tak nebylo, pak by uvedené místo nebylo řádně označeno jako místo pro invalidy a neplynuly by z ní související právní skutečnosti, např. v podobě možnosti sankce. To má zásadní vliv na ukládání zákazu řízení za stání na místě pro invalidy, když současná právní úprava za takové porušení počítá se zákazem řízení nejméně na šest měsíců. Pokud uvedené místo nebude shora uvedeným podmínkám vyhovovat, nelze považovat právní základ k uložení zákazu řízení za dostatečný a uložení trestu proto nehrozí. JUDr. Tomáš Beran Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 26, 2006 PRÁVNÍ RADA: Když nepřevezmu obsílku, zachráním řidičák? Jsem řidič z povolání a zaparkoval jsem firemní vůz na vyhrazeném místě pro invalidy. Byla to jednoznačně moje chyba - nevšiml jsem si značky. Hrozí mi pokuta a odebrání řidičského oprávnění až na 1 rok - a tudíž i ztráta zaměstnání. Chtěl bych se Vás otázat, zda si nějak pomůžu tím, že nepřevezmu obsílku k správnímu řízení. Nepřebírání obsílky vám mnoho nepomůže. Pokud totiž nebudete přebírat poštu, doručovaná obsílka se stejně po deseti dnech od uložení (podle tzv. zákonné fikce doručení) považuje za doručenou. Právním účinkům doručení se tudíž stejně nevyhnete. Proto je mnohem lepší poštu přebírat a být informován o tom, co přesně Vám úřad adresuje, abyste na to mohl reagovat a vědět, jak se věci vyvíjejí. Obecní úřad totiž může vydat rozhodnutí o odebrání vašeho řidičského oprávnění i bez toho, abyste se vy osobně dostavil k ústnímu projednání. Když si zásilku nevyzvednete, bude platit shora uvedená fikce doručení, rozhodnutí nabude právní moci, ale vy se o tom nedozvíte a budete dál jezdit. Když vás potom někde zastaví policista a z databáze řidičů zjistí, že jezdíte, ačkoli máte pravomocně uložený zákaz řízení, pak budete stíhán pro trestný čin, což rozhodně není dobrý nápad. Nepřebírání pošty se proto rozhodně nedá doporučit jako efektivní postup. Sankce za vámi uvedený přestupek je sice velmi přísná a do budoucna se uvažuje o jejím zmírnění, nicméně v tomto okamžiku se jí nedá vyhnout. Jedině snad, pokud by úřad do jednoho roku o přestupku pravomocně nerozhodl, což se ale v praxi nestává. JUDr.Tomáš Beran Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 28, 2006 Моргание фарами и предупреждение других водителей едущих на встречу о проведении контроля скорости - это законно? На одном из чешских форумов мне очень понравилось обсуждение данного вопроса, приведу цитаты. zkus zablikat dálkovýma v Kroměříži a potom řekni za kolik to bylo. Bylo to v novinách, na všechno je §. Od kdy je světelná signalizace přestupkem ??? V novinách se toho napíše - věř tomu, co je v zákoně, ne tomu, co je v novinách. Když mě zastaví policista s obviněním, že jsem blikáním upozorňoval protijedoucí auta na policejní radar, tak jednak nevím, který § jsem tím porušil (to mi zřejmě policista sdělí), jednak odpovím, že se mílí, že jsem upozorňoval řidiče, kterého jsem hodlal předjet. Číslo paragrafu, který o takovém upozornění mluví, si policista jistě najde sám. To je hloupost, noviny unesou všechno. Když si přečteš zákon, nic takového tam není. Naopak v §31 silničního zákona je toto : (2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci. Pokud vim, tak svetelna houkacka se pouziva k odvraceni hroziciho nebezpeci, coz je presne tento pripad - protijedoucimu hrozi nebezpeci, ze bude zmeren policejnim radarem. Nevidim duvod vymyslet si nejake jine vysvetleni, toto je plne dostacujici. Pro pobavení dobré, ale k odvrácení hrozícího nebezpečí se používá klakson (tedy zvukové výstražné znamení) a v některých případech výstražné blinkry. I když upřesnit zvukové znamení doplněním o světelné může být vhodné - aspoň vím, kdo to na mě troubí. Jo policejní radar je sice nebezpečím, ale hlavně pro pěněženku. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 31, 2006 Zdroj: Právo Policie připravuje sérii přísných kontrol řidičů :!: Řidiči na Zlínsku by se měli rychle rozpomenout, jak přísný bodový systém "řídí" dopravu na českých silnicích, a za volant sedat jen s vědomím, že každý přestupek bude po zásluze potrestán. Zlínská policie totiž připravila na listopad řadu dopravněbezpečnostních akcí. "Výsledky totiž hovoří jasně o tom, že respekt z nového silničního zákona se vytratil a vše se vrací do původních kolejí. Nehodovost, která po zavedení zákona razantně klesla, znovu stoupá," řekl v pondělí novinářům velitel pořádkové a dopravní policie Bronislav Šabršula. Policie tak chystá na listopad razantní opatření a chce tento negativní jev zastavit. "Naplánovali jsme hned 14 bezpečnostních akcí, při kterých vyhlašujeme nulovou toleranci k pěti zásadním vědomým přestupkům -k jízdě na červenou, k nedodržení rychlosti v obci, k telefonování za jízdy, k alkoholu za volantem a k nepoužívání bezpečnostních pásů. Nad rámec běžné služby tak bude na cestách Zlínska 20 až 30 policistů. :!: Dokonce jsem požádal o posily z jiných okresů, abychom docílili co největší objektivity, aby kontrolu neprováděl třeba policista, který v daném místě žije a může mít na místní lidi nějaké osobní vazby. Pomáhat například přímo ve Zlíně budou i strážníci městské policie a kamerový systém," dodal Šabršula. Novinkou pak bude pozorování vrtulníkem, který bude sledovat řidiče jedoucího nepovoleným způsobem. "Začínáme již na Dušičky, další akce jsou plánovány hned na nadcházející víkend, pak 8 a 9. listopadu a tak dál," :!: vysvětlil velitel. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky