sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 20, 2006 Pojištění právní ochrany pro vlastníka vozidla Pojištění právní ochrany pro vlastníka vozidla pomáhá jak samotnému vlastníkovi vozidla, tak všem osobám, které toto vozidlo oprávněně užívají. Předmětem pojištění právní ochrany pro vlastníky vozidel je prosazování právních zájmů souvisejících s vozidlem uvedeným v pojistné smlouvě (dále jen „pojištěné vozidlo“). Na koho se pojištění vztahuje? Pojištěnými osobami jsou vlastník, provozovatel a nájemce pojištěného vozidla, každý oprávněný řidič pojištěného vozidla, všichni cestující oprávněně přepravovaní v pojištěném vozidle. Pojištěnými osobami jsou tedy jak vlastník vozidla, tak celá posádka vozidla, pokud je oprávněna toto vozidlo užívat. Pojištěné osoby mají právo na právní ochranu pouze při událostech, které jim vzniknou v souvislosti s pojištěným vozidlem. Kdy lze právní ochranu využít? Příklad č. 1: Majitel vozidla pojištěného u D.A.S. je účastníkem dopravní nehody, kterou nezavinil. Tato skutečnost je doložena policejním protokolem. Při dopravní nehodě bylo poškozeno pojištěné vozidlo, majitel pojištěného vozidla utrpěl zranění a v jeho důsledku také ztrátu na ušlé mzdě / ušlém zisku. Majitel pojištěného vozidla doloží rozsah poškození vozidla (např. protokol o prohlídce poškozeného vozidla vypracovaný likvidátorem pojišťovny, u které má viník sjednané „povinné ručení“), fakturu za opravu vozidla, lékařem stanovené bodové ohodnocení bolestného a výši vzniklé finanční ztráty. D.A.S. v rámci pojištění právní ochrany majiteli pojištěného vozidla zajistí uplatnění nároku na odškodnění u viníka dopravní nehody, respektive u pojišťovny, u které má viník dopravní nehody sjednané pojištění odpovědnosti za způsobené škody. Obdobným způsobem by pojištění právní ochrany pomohlo i dalším cestujícím v pojištěném vozidle – D.A.S. by jim zajistila uplatnění jejich občanskoprávních nároků u viníka nehody. Příklad č. 2: Řidič vozidla pojištěného u D.A.S. je účastníkem složité dopravní nehody, při které není zřejmý stupeň zavinění jednotlivých účastníků. Z tohoto důvodu se zavinění dopravní nehody bude zjišťovat při dalším přestupkovém řízení. Řidič pojištěného vozidla má tu výhodu, že D.A.S. mu na jeho žádost zajistí a uhradí právníka, který ho při přestupkovém řízení bude zastupovat. Řidič, jako pojištěná osoba, tak získá jistotu, že jeho argumenty budou vzaty v úvahu, což může mít za důsledek nižší postih či úplné zproštění viny. Příklad č. 3: Obdobná situace nastane, pokud bylo proti řidiči vozidla pojištěného u D.A.S. zahájeno přestupkové řízení pro podezření ze spáchání nedbalostního přestupku v oblasti dopravy. Pojištěné osoby mají právo na obhajobu v přestupkovém nebo trestním řízení, jež proti nim bylo zahájeno správním orgánem nebo orgánem činným v trestním řízení v důsledku jednání nebo opomenutí, které může mít za následek postih podle přestupkového nebo trestního zákona. Pouze však v případě, že se jedná o nedbalostní trestný čin nebo přestupek související s pojištěným vozidlem. Příklad č. 4: Majitel ve vozidle pojištěném u D.A.S. havaroval, a jelikož měl sjednané havarijní pojištění, řádným způsobem své pojišťovně havárii oznámil, likvidátor pojišťovny vozidlo prohlédl, autoservis provedl opravu – a majitel pojištěného vozidla požádal pojišťovnu, u které má sjednané havarijní pojištění, o příslušné pojistné plnění. Pojišťovna však odmítla pojistné plnění vyplatit. Majitel pojištěného vozidla, jako osoba pojištěná, má nárok na právní ochranu a D.A.S. mu zajistí posouzení jeho situace a řešení tohoto pojistného sporu. D.A.S. zajistí prosazování zájmů pojištěných osob ve sporech vzniklých s ostatními pojistiteli, pokud pojistná událost souvisí s pojištěným vozidlem. Příklad č. 5: Majitel vozidla pojištěného u D.A.S. si nechal v autoservisu opravit převodovku svého pojištěného vozidla. Bezprostředně po opravě převodovky však došlo k další závadě na převodovce – a autoservis vzniklou závadu odmítl uznat jako záruční. I na takovéto případy, pokud nastanou v ČR, se pojištění právní ochrany vztahuje. U pojištěných vozidel mají pojištěné osoby nárok na právní ochranu v případě sporů vzniklých v důsledku porušení závazkověprávních vztahů – a spor týkající se uznání reklamované závady je pro to typickým příkladem. Pojištění právní ochrany pro vlastníka vozidla ve výše naznačeném rozsahu činí ročně 1.800 Kč za jeden osobní automobil do 1350 ccm, 2.100 Kč za osobní automobil nad 1350 ccm, za nákladní automobil od 2.200 Kč do 3.100 Kč atd. Toto pojištění je vhodné pro každé vozidlo, ať je používané při podnikání nebo v soukromém životě, a je tím důležitější, čím více se s vozidlem jezdí. Sjednávají si ho jak starostliví otcové rodin (jedná se o zabezpečení pro všechny členy rodiny), tak dopravní firmy (řešení mnoha sporů souvisejících s pojištěnými vozidly a také sporů řidičů, vymáhání náhrady škody včetně ušlého zisku od viníků dopravních nehod, a to i v zahraničí apod.). Za příplatek 1.500 Kč za jedno vozidlo je možné sjednat také doplňkové pojištění pro případy: uplatňování nároků na náhradu škody vzniklé na přepravovaném nákladu, hájení zájmů pojištěného ve sporech z pojistných smluv o pojištění odpovědnosti dopravce za škody souvisejících s přepravovaným nákladem, hrazení výdajů za znalecké posudky, pokud je jejich zpracování nezbytné pro efektivní prosazení oprávněných zájmů pojištěného při mimosoudním vyřizování věci, např. při ověřování vyhlídek na úspěch nebo pro stanovení výše škody. Pokud vozidlo slouží výlučně k soukromým účelům (tj. neslouží k žádné podnikatelské činnosti), potom lze využít cenově zvýhodněné kombinace pojištění právní ochrany pro vlastníky vozidla s pojištěním právní ochrany rodiny nebo zvolit kombinované pojištění právní ochrany Rodina MOTO nebo Rodina MAX. S ohledem na „soukromý“ charakter těchto produktů je u takto pojištěných vozidel omezeno pojistné plnění v případě uplatňování nároku na náhradu škody související s podnikatelskou činností. Pojištění právní ochrany pro vlastníka vozidla se nevztahuje na události, které nastaly: při řízení vozidla bez platného osvědčení o technickém průkazu, při řízení bez příslušného platného řidičského oprávnění, při řízení pod vlivem alkoholu či jiných návykových látek, při aktivní účasti na motoristických sportovních závodech včetně tréninkových jízd, při uplatňování nároků na náhradu škody na podnikatelsky přepravovaném nákladu (při sjednání rozšířeného pojistného plnění se právní ochrana poskytuje i při uplatňování nároků na náhradu škody na podnikatelsky přepravovaném nákladu). Právní ochrana se poskytuje při událostech, jež nastaly ve státech Evropské unie a ostatních evropských státech s výjimkou zemí bývalého Sovětského svazu nepatřících do Evropské unie a Turecka a které podléhají pravomoci soudu příslušného státu. V případě událostí závazkověprávního charakteru (leasing, smlouva o opravě vozidla, koupě náhradních dílů na pojištěné vozidlo, apod.) musí být splněna podmínka, že podléhají pravomoci soudů v ČR (zjednodušeně: spor musí souviset se smlouvou uzavřenou s firmou se sídlem v ČR). Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
StYlus. 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 20, 2006 ОФФЪ. Кодировка сбилась? :^) Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 20, 2006 Kombinované pojištění právní ochrany Rodina MOTO Kombinované pojištění právní ochrany Rodina MOTO je určené zejména pro rodiny, které mají ve svém vlastnictví alespoň jeden osobní automobil, který je využíván k soukromým účelům této rodiny. Na koho se pojištění vztahuje? Pojištěnými osobami jsou především pojistník, tj. osoba, která s D.A.S. uzavřela pojistnou smlouvu, manželka nebo manžel pojistníka, a není-li jich, pak jeho druh nebo družka, děti pojistníka a osoby uvedené v předchozím bodě do dovršení 26. roku jejich věku, které žijí s pojistníkem ve společné domácnosti, pokud jsou svobodné a doposud nezačaly vykonávat žádnou pravidelnou výdělečnou činnost. Kombinované pojištění právní ochrany Rodina MOTO slučuje vlastnosti a výhody pojištění právní ochrany rodiny, pojištění pro vlastníky vozidel a pro řidiče vozidel. Pojištění právní ochrany rodiny a pojištění pro řidiče vozidel má zcela shodný rozsah jako základní produkty. Pojištění pro vlastníky vozidel se vztahuje na všechna osobní vozidla, motocykly a mopedy, jejichž vlastníkem/provozovatelem dle registračního/technického průkazu jsou výše uvedené osoby. Vzhledem k „rodinnému“ charakteru tohoto kombinovaného pojištění je rozsah právní ochrany omezen v situacích, kdy jsou tato vozidla používána podnikateli, dlouhodobě užívána jinými osobami apod. Kdy lze právní ochranu využít? Příklad č. 1: Otec rodiny při cestě za zábavou utrpí zranění na neočištěném, zledovatělém chodníku. Na příčinu úrazu má důvěryhodné svědky a léčení je dlouhodobé. Důsledkem úrazu je poškození oděvu, snížení příjmu otce po dobu léčení a po dobu rekonvalescence. Otec má nárok též na bolestné. Otec má potvrzení o opravě oděvu (nebo po poradě s právníkem D.A.S. doloží škodu jinak), doloží ztrátu příjmu a u lékaře si zajistí bodové ohodnocení úrazu. D.A.S. v rámci právní ochrany pro svého pojištěného zajistí uplatnění nároku na odškodnění u osoby odpovědné za úklid chodníku. Již samotné uplatnění nároků prostřednictvím D.A.S. často urychlí vypořádání náhrady škody, ale pokud to bude potřebné, je D.A.S. připravena prosazovat zájmy svých klientů i soudně – a výdaje s tím spojené hradit až do výše 500.000 Kč. Otec se po uzdravení může dál věnovat svým obvyklým činnostem s jistotou, že jeho záležitost kvalifikovaně vyřizuje pověřený právník. Obdobná situace (tj. způsobení škody na movitém majetku nebo na zdraví pojištěných osob) může nastat při řízení motorových vozidel, při nevýdělečném sportování či rekreaci nebo i zničením či ukradením věcí zjištěným pachatelem (pokud pachatel není zjištěn, potom sebelepší právník nepomůže) apod. Příklad č. 2: Matka rodiny, jako řidič motorového vozidla, je účastníkem složité dopravní nehody, při které není zřejmý stupeň zavinění jednotlivých účastníků. Z tohoto důvodu se zavinění dopravní nehody bude zjišťovat při dalším přestupkovém řízení. Matka, jako pojištěná osoba, má tu výhodu, že na její žádost jí D.A.S. zajistí a uhradí právníka, který ji při přestupkovém řízení bude zastupovat a tak získá jistotu, že její argumenty budou vzaty v úvahu. Toto se může projevit i méně citelným potrestáním, než kdyby své zájmy hájila sama. Pojištěné osoby mají právo na obhajobu v přestupkovém nebo trestním řízení, jež proti nim bylo zahájeno správním orgánem nebo orgánem činným v trestním řízení v důsledku jednání nebo opomenutí, které může mít za následek postih podle přestupkového nebo trestního zákona. Pouze však v případě, že se jedná o trestný čin nebo přestupek nedbalostní povahy. Příklad č. 3: Rodiče svému synovi sjednali úrazové pojištění, synovi se skutečně úraz přihodil – a řádně požádal o odškodnění pojišťovnu, u které bylo sjednáno úrazové pojištění. Tato pojišťovna však dělala problémy s vyplacením pojistného plnění. I v této situaci pracovníci D.A.S. pomohou. D.A.S. hájí zájmy pojištěných osob ve sporech vzniklých s ostatními pojistiteli (pojištění zařízení domácnosti, životní pojištění, úrazové pojištění, pojištění léčebných dávek, havarijní pojištění apod.). Příklad č. 4: Rodina si zakoupí novou lednici (nebo boty, nábytek, ošacení, potraviny…) do domácnosti. Lednice má v průběhu záruční doby více opakovaných závad a prodejce odmítá závady uznat jako záruční. Nebo dojde k poškození oděvu předaného k vyčištění – a pracovníci čistírny se odmítají se zákazníkem vypořádat, dojde ke sporu s autoservisem apod. V České republice bude D.A.S. hájit zájmy pojištěné osoby jak ve výše naznačených případech, tak i při mnoha dalších podobných porušeních závazkověprávních vztahů. Každá rodina uzavírá množství smluv, a mnohdy si ani neuvědomí, že jde o „smlouvu“: o pronájmu movitých věcí (leasing), o zakázkové výrobě nábytku, o zajištění rekreace, o opravě vlastního osobního automobilu apod. Jestliže jsou smlouvy oboustranně dodržovány, je vše naprosto v pořádku. Pokud však dojde k porušení smlouvy (dodání vadného výrobku, výrobku jiné kvality, jiného množství, nedodání objednaného výrobku včas apod.), potom je zajištění pomoci od D.A.S. velmi vítané a efektivní. Kombinované pojištění právní ochrany Rodina MOTO ve výše naznačeném rozsahu stojí 2.700 Kč ročně pro celou rodinu. Výhodná cena tohoto kombinovaného produktu vynikne zejména tehdy, pokud rodina vlastní více osobních automobilů či motocyklů anebo pokud pojištěné osoby řídí i jiné druhy vozidel. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 20, 2006 Kombinované pojištění právní ochrany Řidič PROFI Kombinované pojištění právní ochrany Řidič PROFI je finančně zvýhodněná kombinace pojištění právní ochrany v pracovněprávním vztahu a pojištění právní ochrany pro řidiče vozidel. Na koho se pojištění vztahuje? Pojištěnou osobou je osoba uvedená v pojistné smlouvě. Pojištěná osoba má nárok na právní ochranu výhradně při událostech, které jí vzniknou jako zaměstnanci v rámci plnění povinností z pracovněprávních vztahů anebo při událostech souvisejících s řízením jakéhokoli vozidla. Kombinované pojištění Řidič PROFI slučuje vlastnosti těchto obou základních produktů. Kdy lze právní ochranu využít? Příklad č. 1: Pojištěná osoba v zaměstnání utrpěla pracovní úraz. Zaměstnavatel však odmítá pojištěnou osobu odškodnit tak, jak pro případ pracovních úrazů nařizují právní předpisy. D.A.S. v rámci právní ochrany zajistí posouzení situace zaměstnance a zajistí uplatnění veškerých oprávněných nároků zraněného zaměstnance vůči zaměstnavateli. D.A.S. pojištěné osobě pomůže vždy, jestliže při výkonu zaměstnání utrpí újmu na zdraví, věcnou nebo jinou majetkovou škodu. Příklad č. 2: Řidič pojištěný u D.A.S. je účastníkem dopravní nehody, kterou nezavinil. Tato skutečnost je doložena policejním protokolem. Při dopravní nehodě pojištěný řidič utrpěl zranění a v jeho důsledku také ztrátu na ušlé mzdě / ušlém zisku. Poškozený řidič doloží lékařem stanovené bodové ohodnocení úrazu a výši vzniklé finanční ztráty. Pokud pojištěná osoba jako řidič utrpí újmu na zdraví, věcnou nebo jinou majetkovou škodu – avšak s výjimkou škody způsobené na samotném vozidle (právní ochrana Řidič PROFI se vztahuje výlučně na pojištěnou osobu – na právní ochranu k samotnému vozidlu je nutné uzavřít samostatnou pojistnou smlouvou), potom D.A.S. v rámci pojištění právní ochrany poškozenému řidiči zajistí uplatnění nároku na odškodnění u viníka dopravní nehody, respektive u pojišťovny, u které má viník dopravní nehody sjednané pojištění odpovědnosti za způsobené škody. Příklad č. 3: Osoba pojištěná u D.A.S. je jako řidič účastníkem složité dopravní nehody, při které není zřejmé zavinění jednotlivých účastníků. Z tohoto důvodu se zavinění dopravní nehody bude zjišťovat při dalším přestupkovém řízení. Pojištěná osoba má tu výhodu, že na její žádost jí D.A.S. zajistí a uhradí právníka, který ji při přestupkovém řízení bude zastupovat. Pojištěná osoba tak získá jistotu, že její argumenty budou vzaty v úvahu, což se může projevit i méně citelným potrestáním, případně zproštěním viny. Příklad č. 4: Obdobná situace nastane, pokud bylo proti řidiči pojištěnému u D.A.S. zahájeno správní řízení pro podezření ze spáchání nedbalostního přestupku v oblasti dopravy. Pojištěná osoba má jako řidič právo na obhajobu v přestupkovém nebo trestním řízení, jež proti ní bylo zahájeno správním orgánem nebo orgánem činným v trestním řízení v důsledku jednání nebo opomenutí, které může mít za následek postih podle přestupkového nebo trestního zákona. Pouze však v případě, že se jedná o trestný čin nebo přestupek nedbalostní povahy související s řízením vozidla. Příklad č. 5: Lékař v nemocnici, ve které je zaměstnán, při operaci odstranil pacientovi zdravou ledvinu. Byl obviněn z ublížení na zdraví z nedbalosti. Lékař má nárok na úhradu nákladů za obhájce v trestním řízení, na úhradu nákladů za soudem nařízené znalecké posudky a také na úhradu nákladů za cesty k soudnímu řízení. Obdobná situace může nastat u řidiče zaměstnaného u městských dopravních podniků, který zranil chodce, u obsluhy chemického provozu apod. Při výkonu zaměstnání v ČR mají pojištěné osoby právo na obhajobu v přestupkovém nebo trestním řízení, jež proti nim bylo zahájeno správním orgánem nebo orgánem činným v trestním řízení v důsledku jednání nebo opomenutí, které může mít za následek postih podle přestupkového nebo trestního zákona. Pouze však v případě, že se jedná o nedbalostní trestný čin nebo přestupek. Příklad č. 6: Osoba pojištěná u D.A.S. při řízení motorového vozidla utrpěla úraz a požádala pojišťovnu, u které má sjednané úrazové pojištění, o příslušné pojistné plnění. Pojišťovna odmítla pojistné plnění vyplatit. I v tomto případě má pojištěná osoba nárok na právní ochranu. D.A.S. zajistí prosazování zájmů pojištěné osoby ve sporech vzniklých s ostatními pojistiteli, pokud pojistná událost souvisí s řízením vozidla a s poškozením zdraví pojištěného řidiče. Příklad č. 7: Pojištěná osoba, která měla pracovní úraz, požádala o pojistné plnění také ze svého úrazového pojištění. Pojišťovna, u které bylo toto úrazové pojištění sjednáno, nárok svého klienta potvrdila, avšak s vyplacením pojistného plnění (tj. částky, která odpovídala poškození zdraví) dělala různé komplikace a jeho vyplacení oddalovala. Pojištěná osoba se obrátila na D.A.S. a ta pro svého klienta zajistila řešení i tohoto sporu. Hájení zájmů pojištěné osoby ve sporech vzniklých na základě pojistných smluv uzavřených s ostatními pojistiteli je v tomto produktu také předmětem právní ochrany. Příklad č. 8: Se zaměstnancem jeho zaměstnavatel okamžitě zrušil pracovní poměr (§ 53 Zákoníku práce), avšak z důvodu, který neodpovídal ustanovením Zákoníku práce. D.A.S. je připravena zaměstnanci i pro tento spor zajistit prosazování všech jeho oprávněných zájmů, v tomto případě včetně odškodnění za dobu, po kterou mu zaměstnavatel neumožnil pracovat. Pojištěná osoba má právo na právní ochranu v případě všech sporů vzniklých v důsledku porušení pracovněprávních vztahů s jejím zaměstnavatelem. Kombinované pojištění právní ochrany Řidič PROFI ve výše naznačeném rozsahu stojí 1.600 Kč ročně pro 1 osobu. Sjednávají si ho především řidiči v zaměstnaneckém poměru. Čím rizikovější zaměstnání se vykonává a čím častěji pojištěná osoba řídí motorová vozidla, tím je toto pojištění důležitější. Právní ochrana se vztahuje na všechny pojistné události, jež nastaly ve státech Evropské unie a ostatních evropských státech s výjimkou zemí bývalého Sovětského svazu nepatřících do Evropské unie a Turecka. Pro události související se zaměstnáním však současně platí, že tyto události musí také podléhat pravomoci soudů České republiky (zjednodušeně: zaměstnanecký poměr musí být uzavřený s firmou se sídlem na území ČR) a pro události související s řízením vozidel platí, že tyto události musí podléhat pravomoci soudů států Evropské unie a ostatních evropských států s výjimkou zemí bývalého Sovětského svazu nepatřících do Evropské unie a Turecka. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
xander 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 21, 2006 Порекомендуйте пару контор с лучшими условиями для добровольного страхования (КАСКО) своей машины! Прошу прощения за такой вопрос - новенький я и на форуме и в ČR. ОФФТОП Кстати большое спасибо Сергею за помощь в приобретении автоса сегодня! ЗЫ где сделать второй ключ (чиповый ли он на A-klasse), к дилеру? Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
AndyM 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 21, 2006 Отсутствие второго ключа наводит на определенные мысли... Впрочем не буду пугать - может быть все и обойдется... Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 31, 2006 Zdroj: Lidové noviny Můžete být viníkem i poškozeným zároveň Pokud nehodu zaviní více řidičů, určuje se zavinění - a tedy i výše plnění pojišťovny -procentuálním poměrem. Malé nehody nemusíte hlásit policii, oznámíte je přímo pojišťovně. Pokud škodu při nehodě odhadnete na méně než 50 tisíc korun, nemusíte volat policii. To říká novela silničního zákona z letošního června, která limit zvýšila z původních 20 tisíc. Má to ale jeden háček: bez policie se obejdete jen tehdy, pokud jsou současně splněny další tři podmínky: :!: při nehodě nebyl nikdo zraněn, nebyla způsobena škoda třetí osobě a s druhým řidičem máte stejný názor na to, kdo se na nehodě podílel jakým dílem. "V případě jakýchkoli nejasností, nebo pokud se účastníci nehody nejsou schopni dohodnout na míře zavinění, je vždy lepší trvat na přivolání policie," Máte-li pochybnosti o výši škody, volejte policii Jestliže tedy není míra zavinění jednoznačná nebo třeba máte podezření, že druhý řidič je pod vlivem alkoholu, či u sebe nemá doklad o povinném ručení, máte právo trvat na asistenci policie. Může se také stát, že špatně odhadnete výši způsobené škody. Domníváte se třeba, že je jen to prasklý nárazník, a že škoda tedy nepřesahuje oněch 50 tisíc. Mohlo však dojít i ke škodě na karoserii či jiných částech vozu, která se neprojeví okamžitě. Policii je také nutné volat v případě, že je vlastníkem jednoho nebo obou nabouraných aut firma nebo leasingová společnost. :!: Automobil totiž patří třetí osobě a tím je splněno kritérium pro povinnost zavolat policii. Přivolaní policisté zdokumentují místo nehody a vzniklou škodu. Dokumentaci pak předají pojišťovně. Přesto si však o nehodě udělejte raději i vlastní záznam, protože policejní protokol většinou do ruky nedostanete.Policie ho buď předá přímo pojišťovně, nebo ho umístí do databáze, kam mají pojišťovny přístup. Policejní protokol podepište jen tehdy, jestliže souhlasíte s jeho zněním. V opačném případě do něj uveďte své výhrady nebo vlastní vyjádření k nehodě. Některá vozidla jsou po autonehodě nepojízdná, proto je potřeba je odtáhnout. K tomu můžete využít asistenční službu. "Nenechte si ji volat od policie, ale kontaktujte asistenční službu své pojišťovny,". Jejich služby jsou totiž v garantované kvalitě a rozsahu. Pokud jde o odtah, spolupracují pojišťovny se smluvními servisy. Když je auto opraveno jinde a oprava třeba stojí víc, než na kolik pojišťovna odhadne škodu, může se stát, že pojišťovna neuhradí náklady v celé výši. Spoluvina Může nastat i situace, kdy nehodu zaviní oba řidiči. Policie pak vinu určuje procentem (například 60:40, 70:30). Oba se pak musí obrátit jak na svoji pojišťovnu jako viníci, tak na pojišťovnu druhého jako poškození. "Plnění z povinného ručení je procentuálně zkráceno dle míry zavinění," vysvětluje Vích. Když tedy například někdo zavinil nehodu ze 30 procent, škoda je mu nahrazena jen ze 70 procent. Když nehodu řešíte bez asistence policie Jestliže jsou splněny podmínky, za kterých nemusí dopravní nehodu vyšetřovat policie, je na vás, abyste provedli všechny úkony korektně a nemuseli se pak s pojišťovnou dohadovat, zda vůbec a v jaké výši vám vyplatí peníze. Především by řidiči měli vyplnit formulář o škodné události, který dostali při uzavření povinného ručení od své pojišťovny. Pokud ho nemají, stačí vše sepsat na obyčejný papír. V dokumentu musí být označen viník, který své zavinění uzná a podepíše. Dále si opište registrační značky aut, jméno, adresu, rodné číslo a kontakt na řidiče. "Viník musí poškozenému předložit i doklad o pojištění," Z něj si opište jméno pojišťovny, u které má viník uzavřeno povinné ručení, a číslo pojistné smlouvy. Pokud byli u nehody svědci, napište si také jejich jména a adresy. Důležité je na sepsaný dokument nakreslit jednoduchý náčrtek nehody s označením místa střetu. Pokud máte u sebe fotoaparát, třeba i jen v mobilním telefonu, nehodu vyfoťte. Písemně uveďte, k jakým škodám na autech došlo. Zavolejte asistenční službě své pojišťovny a zjistěte, které služby pro vás může zařídit, zda jen odtah, nebo vám pomůže pojistnou událost vyřídit. Oznámení pojišťovně a uhrazení škody Nehodu musí pojišťovně viníka oznámit jak poškozený, tak ten, kdo ji zavinil. Předtím než si nechá poškozený auto opravit, musí pojišťovnu kontaktovat a domluvit se na termínu, kdy si její pracovník škodu na autě prohlédne a zdokumentuje. Pokud má viník havarijní pojištění, vozidlo musí své pojišťovně k prohlídce dopravit také. Pojišťovna plnění vyplatí na základě předložení faktury, kterou vystaví autoservis po opravě auta. Jinou možností je tzv. plnění rozpočtem, kdy pojišťovna náklady na opravu odhaduje. To se hodí zejména v případech, kdy si auto opravíte svépomocí nebo nemáte na opravu v autoservisu peníze a auto necháte opravit, až když vám pojišťovna škodu vyplatí. Když viník nemá povinné ručení Pokud se nepodaří od viníka zjistit údaje o jeho pojišťovně nebo viník pojištěn vůbec není, obraťte se na Českou kancelář pojistitelů (tel.: 221 413 111, web: www.ckp.cz). Kancelář poskytuje v určených případech pojistné plnění z garančního fondu. Škodu na majetku hradí, jestliže její hodnota přesáhla pět tisíc korun. Garanční fond slouží také k plnění škody na zdraví způsobené vozidlem a osobou, které nebyly zjištěny. ******* Pokuty a body Řízení vozidla pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky: 7 bodů, 25 000-50 000 Kč, odnětí svobody až do tří let, 1-2 roky zákaz činnosti Způsobení nehody, při které došlo k usmrcení nebo těžké újmě na zdraví: 7 bodů, odnětí svobody až na 10 let, 1 rok až 10 let zákaz činnosti Při nehodě, kde došlo k usmrcení nebo zranění osoby nebo k hmotné škodě převyšující částku 50 000 Kč: 7 bodů, 2500-5000 Kč Při nehodě, kde byla způsobena hmotná škoda nižší než 50 000 Kč: 3 body, 2500-5000 Kč Jak postupovat po autonehodě 1. Policii nemusíte volat, když: - škoda nepřevyšuje 50 000 Kč a zároveň nebyl nikdo zraněn, nikomu třetímu nebyla způsobena škoda, dohodnete se na míře zavinění - v případě pochybností (např. máte-li dojem, že druhý řidič je podnapilý) máte však vždy právo policii přivolat 2. Dokumentace místa nehody: - když je na místě policie, dokumentaci zajistí a předá pojišťovně - když nehodu řešíte bez policie, načrtněte si místo nehody včetně pozice obou aut nebo jej vyfoťte 3. Co zjišťovat: - SPZ vozidla, jméno, adresu, telefon a rodné číslo řidiče, který nehodu způsobil - společně vyplňte formulář pojišťovny o škodní události/nehodě - pokud formulář nemáte, sepište písemný dokument, kde uvedete: datum, čas a místo nehody, zúčastněná vozidla (SPZ, značka, typ a barva), popis dopravní nehody, popis vzniklých škod, jména a adresy řidičů, údaje o svědcích a nechte ho podepsat všemi zúčastněnými - napište si jména a adresy svědků nebo dalších účastníků nehody - zjistěte, u které pojišťovny viník nehody platí povinné ručení a jaké je číslo jeho pojistky 4. Asistenční služba - vždy volejte raději svojí asistenční službě, nenechte si ji zařizovat policisty, mohlo by to být méně výhodné. - zjistěte si, co pro vás může asistenční služba zařídit, ať už je to odtah, či vyřízení pojistné události 5. Oznámení pojišťovně - pojišťovně viníka oznamuje viníka nehody jak poškozený, tak ten, kdo ji způsobil 6. Prohlídka vozidla a výplata škody - poškozený kontaktuje pojišťovnu viníka, která pak ve smluveném termínu provede dokumentaci škody - pokud má viník havarijní pojištění, vozidlo musí své pojišťovně k prohlídce dopravit také - škodu si můžete nechat zaplatit buď na základě předložení faktury (kterou vystaví autoservis po opravě auta), nebo tzv. rozpočtem (pojišťovna náklady na opravu odhaduje) Asistenční služby Asistenční služby získáte k povinnému i havarijnímu pojištění zdarma. Většina pojišťoven navíc za příplatek umožňuje rozšířené či nadstandardní služby. Asistenční linky fungují nepřetržitě. K osobnímu vozidlu nabízí širší rozsah asistenčních služeb ČSOB Pojišťovna. Vyjde vás to na 272 Kč ročně. Pojišťovna Allianz má ve své nabídce nově nadstandardní asistenční služby Asistence Plus. Nabízí je ve spolupráci se společností Elvia Assistance a přijdou vás na 354 Kč ročně. U pojišťovny Generali si za 300 Kč ročně můžete zaplatit asistenční služby pro případ poruchy. Rozšířené asistenční služby si lze sjednat také u pojišťovny UNIQA. Kooperativa, stejně jako Česká podnikatelská pojišťovna, nabízí své asistenční služby prostřednictvím Global Assistance. Služby mohou být zdarma či se slevami. U České pojišťovny si klient může vybrat ze svou variant -Pohoda Klasik a Pohoda Speciál. Za příplatek je pak možné si k pojištění svého vozu pořídit také rozšířené asistenční služby Pohoda SOS. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno October 31, 2006 Povinné ručení zdraží! O stovky až tisíce korun! Další rána pro motoristy! Většina pojišťoven chce příští rok zdražit povinné ručení! Česká pojišťovna zdraží povinné ručení Povinné ručení, základní pojištění, které nesmí chybět žádnému automobilu na silnici, od příštího roku zdraží. Česká pojišťovna, s více než dvaačtyřiceti procenty trhu největší hráč, zvedá základní ceny těchto pojistek v průměru o šest procent. Základní sazba v nejběžnější kategorii aut s motorem o objemu mezi 1000 a 1350 kubických centimetrů stoupne z 3724 na 3983 korun ročně. Do této kategorie spadá největší část aut na českých silnicích s benzinovým motorem. Ve srovnání s předchozím rokem, kdy cena stoupla o necelých sedmdesát korun, jde o více než trojnásobné tempo růstu. Pojišťovna vysvětluje změnu cen vyššími náklady na zaplacení škod, zejména dražšími náhradními díly, prací v servisech, ale také vyššími náhradami za ušlý příjem lidem po dopravní nehodě. "Výše škod je pro nás rozhodující a my na to musíme reagovat," říká mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. V nových sazbách se neodrazil ani vliv nového silničního zákona, který zavedl bodový systém a tvrdší tresty pro řidiče. Podle policejních statistik celkové hlášené škody v prvních měsících klesly, podle pojišťoven jsou tyto údaje zkreslené. Policii se nemusí hlásit některé menší škody do padesáti tisíc. Těch podle pojišťoven ve skutečnosti neubylo. Jedním ze způsobů, jak dražší pojistce utéct, je jezdit bez přerušení bez nehody. Kdo nezpůsobil škodu v posledním roce, navýší se mu sleva, takzvaný bonus, o pět procent. Kdo neboural v posledních sedmi letech, má v příštím roce nárok na bonus ve výši pětatřiceti procent. Takovému vzornému řidiči pojistka v příštím roce dokonce o stokorunu zlevní. Stačí však jedno ťuknutí a v závislosti na podmínkách té které pojišťovny jdou bonusy dolů, popřípadě začne řidič platit přirážku k základní ceně - malus. Nové ceny pojištění musí do zítřka zveřejnit všechny pojišťovny. Kdo chce nižší cenu, musí pozorně vybírat. Pojišťovny totiž rozlišují třeba podle věku řidiče, bydliště nebo stáří auta. Včera zveřejnila ceny pojišťovna Allianz, čtyřka na trhu. Drží sazby na úrovni letošního roku. Pro řidiče z menších měst je levnější, pro ty pražské však výrazně dražší než Česká. MF DNES Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno November 1, 2006 Povinné ručení: velcí zdražují, malí ceny drží Povinné ručení u největších pojišťoven stoupne o 6 procent. Po sedmi letech začíná viditelně fungovat konkurence mezi pojišťovnami, které prodávají povinné ručení pro auta. Podle včera zveřejněných ceníků na příští rok se pojišťovny rozdělily na dvě skupiny. Největší hráči na trhu, Česká pojišťovna (do roku 2000 měla monopol) a Kooperativa, zvedají základní ceny této povinné pojistky asi o šest procent. Dohromady jim patří dvě třetiny trhu s ručením, které se týká více než 5,5 milionu aut. Ústavy s výrazně menším koláčem, například Generali, ČSOB Pojišťovna či Allianz, základní ceny nemění vůbec, nebo jen velmi mírně. Pojištění, na kterém se loni vybralo 21,6 miliardy korun, letos přilákalo devátou pojišťovnu - Wüstenrot. Menší hráči také vymýšlejí stále nové sazby, například pro lékaře či starší řidiče, které jim mají pomoci přilákat nové klienty. Srovnání cen je proto stále těžší, byť na větších rozdílech v pojistkách mohou "informovaní" uspořit až několik tisíc korun ročně. Největší Česká pojišťovna i Kooperativa zůstávají i v příštím roce věrné důslednému oddělování cen pouze podle objemu motoru. "Na rozdělování podle místa trvalého bydliště nevěříme," říká Václav Bálek, mluvčí České pojišťovny. Menší pojišťovny hýbají výrazně cenou i podle bydliště člověka, který pojistku na auto uzavírá. Kdo přihlásí auto v Praze, musí počítat s cenou i o polovinu vyšší než v malé obci. "My s Českou potom vycházíme o něco dráž na venkově, ale levněji ve velkých městech a Praze," říká Marek Vích, mluvčí Kooperativy. Největší pojišťovny odůvodňují 6procentní růst základních cen zejména vyššími škodami, rostoucími náklady na opravy a náhradami zraněným. Podle údajů Českého statistického úřadu z letošního léta vzrostly ceny v servisech za poslední rok jen o jedno procento. Pokud jde o náhradní díly, jejich ceny podle statistiků oproti předchozímu roku dokonce klesly, i když jen nepatrně o jedno procento. Plechy, práce opravářů a další materiál přitom mají na výplatách pojišťoven podíl asi 60 procent. Na lékaře, nemocnice a různé náhrady příjmů spojené s poškozeným zdravím připadá zbytek, který však podle Vícha rychle roste. Průměrný výdělek, od kterého se část náhrad odvíjí, v Česku stoupl v pololetí zhruba o sedm procent. Pokud se v příštím roce zvednou náhrady za utrpěné šrámy při bouračkách, projeví se to i na ceně pojistek. Nižší ceny pro diesel? Na současný systém dělení sazeb podle objemu motoru doplácejí majitelé aut na naftu. "Nafťák" totiž zejména u starších aut potřebuje na stejný výkon jako benzinový protějšek větší objem, a tedy dražší pojistku. "Z mého pohledu jsou oba vozy naprosto stejné, rozdíl v pojištění je v mém případě cirka 4500 korun," říká Pavel Zabranský. V práci používá benzinovou fabii s motorem 1,2 a doma má felicii s dieselovým motorem 1,9. Kooperativa, u které je pojištěný, žádné změny (stejně jako další pojišťovny), které by to zohlednily, nepřipravuje. Podle mluvčího jsou diesely obvykle auta, která ročně najedou víc kilometrů, a je u nich tedy i větší riziko nehody. Na jejich řidiče chce cílit "nováček"Wüstenrot, který jako jediná pojišťovna dělí sazby podle výkonu. Jak se mění pojištění ceny povinného ručení bez bonusů svobodný, 33 let, nízké krytí škod 1200 cm3, rok staré auto, 47 kW ...........................2007 2006 Allianz Praha .....5196..... 5196 Jablonec n. Nisou .....3615 .....3615 Česká pojišťovna Praha .....3983 .....3724 Jablonec n. Nisou .....3983 .....3724 ČSOB Praha .........4561 ..... Jablonec n. Nisou .....3812 .....3829 GENERALI Praha .....3644 .....3644 Jablonec n. Nisou .....3644 .....3644 KOOPERATIVA Praha .....3948 .....3696 Jablonec n. Nisou .....3948 .....3696 TRIGLAVPraha Praha .....3261 .....3067 Jablonec n. Nisou .....3261 .....3067 UNIQA Praha .....3284 .....3284 Jablonec n. Nisou .....2919 .....2919 WÜSTENROT Praha .....3980 .....- Jablonec n. Nisou .....3980 .....- Pramen: top-pojisteni.cz Poznámka: pokud jsou sazby stejné, pojišťovna nerozlišuje místo bydliště; sazby jsou platné pro konkrétní případ; Česká podnikatelská pojišťovna nebyla zahrnuta, protože nebyly k dispozici všechny údaje инф. здесь Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno November 4, 2006 (upraveno) Povinné ručení zná nové sazby. Vyberte si! Pojišťovny zveřejnily nové sazby povinného ručení pro rok 2007. Podívejte se, kolik vás bude příští rok pojištění vašich řidičských schopností stát, do kdy a jak sjednat novou smlouvu a co která pojišťovna nabízí "extra". Подробней информация здесь: Povinné ručení zná nové sazby. Povinné ručení 2007: co ovlivní výši sazby Upraveno November 4, 2006 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno November 7, 2006 Zdroj: Mladá fronta Dnes Jak se policie dozví, že máte zaplaceno Doklad Chystáte se vyjet autem? Zkontrolujte si doklady. Kromě řidičského a malého technického průkazu by vám neměl chybět ani doklad o povinném ručení. Pokud na potvrzení pojišťovny zapomenete, hrozí vám pokuta od pěti do deseti tisíc korun. Jenže jakou má mít vlastně dokument podobu? Dříve řidiči vozili ústřižek zaplacené složenky. Dnes mnozí platí své účty například po telefonu nebo internetu a žádný ústřižek nemají. Pojišťovny rozesílají různé kartičky. Stačí policii? "Z peněženky, v které nosím i občanský průkaz a dokumenty potřebné k řízení automobilu, jsem nedávno vysypala asi pět různých dokladů k povinnému ručení. Kartu s číslem smlouvy, plastovou kartičku s názvem varianty pojištění a číslem na asistenční linku a několik starých ústřižků složenek, kterými jsem povinné ručení platila. Nevím, který z nich bych vlastně měla při případné kontrole příslušníkovi policie předložit," přiznává řidička Soňa Dostálová. A tak má raději vše u sebe. "Policie nezjišťuje vztahy mezi pojišťovnou a pojistníkem. Nemáme ani oprávnění vyžadovat stvrzenku o zaplacení pojistného," vysvětluje Pavla Kopecká z Policejního prezidia České republiky. Pro policistu je při kontrole důležitý doklad o pojištění, to znamená dokument, z kterého vyčte, že jste smlouvu s pojišťovnou skutečně uzavřeli. Jestliže vás kontrola nachytá bez dokladu o povinném ručení, visí nad vámi hrozba pokuty v rozmezí pěti až deseti tisíc korun ve správním řízení. "V tomto případě policista tento přestupek nemůže vyřešit na místě blokovou pokutou," říká Pavla Kopecká. Kdo však bude pokutu platit, pokud jste si auto například jen půjčili nebo jedete služebním vozem bez patřičného dokladu? "Odpovědnost za případný postih je na straně řidiče," doplňuje Petra Srnková z Policejního prezidia České republiky. Zda si zapomněl řidič od majitele vozu doklad vzít, nebo naopak mu ho majitel zapomněl dát, a tedy kdo má z "lidského" hlediska platit pokutu, je už soukromým sporem obou stran. Ale mnohem víc než zapomnětlivý řidič, který jezdí bez dokumentů, riskuje ten, kdo si povinné ručení vůbec nesjednal nebo ho neplatí. Pokud budete jezdit bez pojištění, vystavujete se pokutě až dvacet tisíc korun nebo zákazu řízení až na dobu jednoho roku. Co víc, jestliže způsobíte při autonehodě škodu, můžete ji plně hradit ze svého. :!: Poškozenému ji totiž uhradí Kancelář pojistitelů z Garančního fondu, která pak tuto částku vymáhá občanskoprávní cestou na viníkovi. Stejnému nebezpečí se vystavuje i ten, kdo pojistku sice uzavře, ale neplatí ji. Pojišťovna pošle dlužníkovi nejdříve upomínku, pokud nereaguje a dluh nevyrovná, smlouva zaniká ve lhůtě stanovené v upomínce. Dál platí stejný scénář: nemáte povinné ručení, můžete dostat pokutu a v případě nehody, kterou zaviníte, je placení všech škod na vás. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno November 7, 2006 1. Co se stane, když klient nezaplatí pojistné? Dokdy pojištění platí, co když se v té době stane pojistná událost? Pojištění odpovědnosti (povinné ručení) zaniká v případě neplacení pojistného po uplynutí lhůty stanovené pojistitelem v upomínce k zaplacením pojistného. Tato lhůta přitom nesmí být kratší než jeden měsíc. Do té doby pojištění platí. Je však nutné upozornit, že pojišťovna má nárok na pojistné až do doby zániku pojištění. Přestat pojistku platit totiž neznamená zrušit smluvní vztah, a kdo si to neuvědomí, často se pak diví, když dostane složenku na zaplacení dlužného pojistného. 2. Kdy může přestat platit pojistku řidič, když auto prodá nebo prodává prostřednictvím autobazaru? Pojištění v tomto případě zaniká až dnem, kdy je změna majitelů aut ohlášena příslušné pojišťovně. V okamžiku, kdy přestane být majitelem a tuto skutečnost své pojišťovně nahlásí. To, že automobil stojí v autobazaru a čeká na nového majitele, jej nezprošťuje povinnosti mít uzavřené povinné ručení. Jedinou výjimkou je případ, kdy automobil přímo odkoupí autobazar. Případně je možné po dobu stání vozu v autobazaru uložit registrační značky do depozita, ale to je jak pro prodávajícího tak i pro kupujícího zbytečná administrativní zátěž. Povinné ručení v případě změny vlastnictví nezaniká samotnou změnou vlastnictví vozidla, ale dnem nahlášení změny vlastnictví pojišťovně. 3. Může člověk během roku měnit pojišťovnu? Jak má postupovat? Právo měnit pojišťovny není nijak zákonem omezeno. Pokud nedojde k něčemu neobvyklému, jako je například fyzický zánik vozidla, změna vlastnictví nebo odcizení, tak pojištění zaniká uplynutím doby, na kterou bylo sjednáno, dohodou smluvních stran a výpovědí, v současné době podle občanského zákoníku, od 1. 1. 2005 podle nové právní úpravy obsažené v zákoně o pojistné smlouvě. Jak tedy postupovat? Pokud chcete pojištění ukončit opravdu rychle, nejsnazší je dohoda s pojišťovnou. Smlouvu můžete ukončit i výpovědí, která musí být písemná, protože jinak je neplatná, a musí být podána nejméně 6 týdnů před koncem pojistného období. 4. Co se stane, když řidič způsobí nehodu půjčeným autem, které nemá povinné ručení? Kdo platí škodu - ten kdo způsobil nehodu, nebo ten, kdo neměl auto pojištěné? Řidič, který si půjčuje automobil, by se měl přesvědčit, že má jeho technický průkaz a doklad o zaplaceném povinném ručení. Bez těchto dvou dokumentů by na silnici neměl vůbec vyjíždět. Pokud by takovým vozem způsobil škodu, poškozenému ji uhradí Česká kancelář pojistitelů (ČKP) z garančního fondu, který je ze zákona právě za tímto účelem vytvářen. Tato škoda je pak vymáhána od osoby, která za ni odpovídá, a tou je podle občanského zákoníku provozovatel vozidla. Není však vyloučeno, že škoda bude vymáhána po řidiči v rámci takzvané subjektivní odpovědnosti, neboť i to občanský zákoník umožňuje. Dalšími nemalými sankcemi je dvacetitisícová pokuta a zákaz řízení motorových vozidel až na jeden rok pro toho, kdo provozuje vozidlo bez pojištění odpovědnosti. 5. Co když majitel auta zemře a auto se stane předmětem pozůstalosti? V případě smrti pojistníka přecházejí práva a povinnosti z povinného ručení do doby nabytí právní moci usnesením o nabytí dědictví na dědice. Pokud jde o vlastnictví vozidla, práva a povinnosti vlastníka vykonává dědic; pokud je dědiců více, pak ten, který k tomu byl ostatními dědici pověřen. Nebyl-li nikdo pověřen, pak soudem určený správce dědictví. Po nabytí právní moci usnesením o dědictví by si měl ten, komu automobil připadne, uzavřít nové pojištění. V této situaci je dobré připomenout, že mnohem důležitější je, aby byl automobil pojištěn, tedy aby včas bylo hrazeno pojistné. 6. Jak bude pojišťovna řešit případ rozbitého skla od kamínku „odstřeleného“ autem z protisměru? Musíte znát viníka, to znamená jeho registrační značku, a prokázat, že se škoda skutečně stala. S číslem registrační značky se potom obrátíte na Českou kancelář pojistitelů, kde zjistíte, u koho je viník pojištěn (případně, že pojištěn není) a s požadavkem na náhradu škody se pak obrátíte na příslušnou pojišťovnu, respektive na ČKP. 7. Jaký doklad o povinném ručení je třeba mít u sebe? Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla se prokazuje dokladem o pojištění, v zahraničí pak zelenou kartou. Zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla ukládá majiteli vozidla povinnost bez zbytečného odkladu po zániku pojištění vrátit pojišťovně vydaný doklad o pojištění a zelenou kartu za předpokladu, že mu byla vydána. 8. Co se stane, když řidič způsobí nehodu půjčeným vozem, který nemá povinné ručení? Kdo platí škodu – ten, kdo způsobil nehodu, nebo ten, kdo neměl auto pojištěné? Tuto škodu uhradí z takzvaného garančního fondu Česká kancelář pojistitelů (ČKP), která ze zákona sdružuje všechny pojišťovny poskytující povinné ručení na českém trhu. ČKP následně bude uhrazenou částku vymáhat po majiteli či po osobách odpovědných za škody. Ke skutečné škodě budou ještě připočítány náklady související se zpracováním případu a náklady na vymožení pohledávky. K tomu je nutné ještě počítat se sankcemi za provozování nepojištěného vozidla. 9. Co když majitel auta zemře a auto se stane předmětem pozůstalosti? V případě smrti majitele přecházejí práva a povinnosti z povinného ručení do doby nabytí právní moci usnesením o nabytí dědictví na dědice. Pokud jde o vlastnictví vozidla, práva a povinnosti vlastníka vykonává dědic; pokud je dědiců více, pak ten, který k tomu byl ostatními dědici pověřen. Nebyl-li nikdo pověřen, pak soudem určený správce dědictví. Po nabytí právní moci usnesením o dědictví by si měl ten, komu automobil připadne, uzavřít nové pojištění. 10. Jak bude pojišťovna řešit případ rozbitého skla od kamínku „odstřeleného“ autem z protisměru? Bez jednoznačného důkazu, například policejního protokolu potvrzujícího vinu řidiče v protisměru jedoucího vozidla nebo jeho písemného doznání, bohužel nelze tuto škodu z povinného ručení uplatnit. Nejlepší ochranou pro tyto případy je využít připojištění čelního skla. Není to příliš drahá záležitost, a pokud se stane podobná škoda, která je velmi častá, nebudete mít žádné problémy s její úhradou ani se zjišťováním viníka. Mimoto je možné škodu na čelním skle uplatnit rovněž z havarijního pojištění. 11. Co se stane, když řidiči způsobí škodu neznámé auto?¨ Pokud šlo jen o škodu na majetku a viník je neznámý, není bohužel možné škodu uplatňovat z povinného ručení. Pro škody způsobené nezjištěnými vozidly pojišťovny tvoří ze zákona garanční fond v rámci České kanceláře pojistitelů. Tento fond však může odškodnit pouze ty škody, které vznikly na zdraví. Podmínkou navíc je, že událost vyšetří policie. Pokud se chcete zabezpečit i proti obdobným škodám na vlastním vozidle, nezbývá než uzavřít havarijní pojištění. Z něj pojišťovny hradí i škody způsobené neznámým vozidlem či vandalem. 12. Využívám auto jen v létě, nechci platit celoročně povinné ručení. Jak mám postupovat? Je možné uložit registrační značky vozidla do depozita spravovaného příslušným úřadem. Po dobu uložení značek není potřeba platit povinné ručení. Jakmile z automobilu demontujete registrační značky, musí se nacházet buď v garáži nebo mimo veřejné komunikace či parkoviště. V tomto případě je dobré dopředu vědět, odkdy dokdy chcete vozidlo používat, a uzavřít povinné ručení na dobu určitou. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno December 10, 2006 Povinné ručení: kolik ušetříte při nákupu přes internet? Ukázka on-line kalkulátoru povinného ručení s možností přímého nákupu (On-line market Salv?24 na Peníze.CZ) Здесь On-line market: www.povinne-ruceni.com www.top-pojisteni.cz www.pojisteni.com www.callin.cz www.povinne-ruceni.kurzy.cz a další ... Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno December 22, 2006 Sazby pojistného pro rok 2007 :!: ALLIANZ POJIŠŤOVNA, a.s. ČSOB POJIŠŤOVNA, a.s. GENERALI POJIŠŤOVNA, a.s. KOOPERATIVA POJIŠŤOVNA, a.s. TRIGLAV POJIŠŤOVNA, a.s. UNIQA POJIŠŤOVNA, a.s. WÜSTENROT POJIŠŤOVNA, a.s. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Dim 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno December 22, 2006 А чего CP и CPP обидел? Или сдохли? Вроде как нет, шлют фактуры...? Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky