Violator

Stk по доверенности

Recommended Posts

Знакомый попросил сделать STK на авто, которое принадлежит его фирме.

"Большой и малый техничаки" отдал мне. Смогу ли я сделать STK на это авто без доверенности от директора фирмы ?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Да. Нужны только большой, малый и эмиссни книжка. И все. :)

Если пройдешь... :D

 

ЗЫ Если на окнах тонировка, то без карты с омологацией или налепленной на стекла омологации можешь даже не соватся. ;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

STK640.jpg

 

Nejeden z nás v životě zapomněl dojet včas na technickou kontrolu.

Dnes poradíme našemu čtenáři s tím jak vyřešit nastalý problém s propadlou STK.

 

Dotaz: Dobrý den, mám na autě jeden měsíc propadlou technickou.

Mohu s autem dojet na STK nebo ho tam musí odtáhnout?

Případně dá se vyřídit nějaké krátkodobé povolení? Děkuji.

 

Zákon mluví jasně.

S neplatnou technickou kontrolou vůz nesmí na komunikace.

Správně byste měl objednat odtahový vůz a svého plechového miláčka takto dopravit na stanici technické kontroly. Avšak praxe je zcela jiná. Běžně řidiči jezdí s propadlou STK.

Často se to dozví až od policejní kontroly nebo na to přijdou po delším čase sami.

Většina řidičů si s cestou na STK hlavu neláme.

Cestu na STK bez platné technické kontroly prostě "risknou".

Tato praxe mi byla potvrzena v několika různých STK.

 

Co se Vám může stát např. při silniční kontrole po zavedení bodového systému bez platné technické prohlídky?

 

Záleží na tom, zda Vaše vozidlo ohrožuje, resp. neohrožuje ostatní účastníky silničního provozu.

Pokud je u vozu zjištěna závažná závada (není nikde definováno, a proto se s velkou pravděpodobností budou úředníci či policisté opírat o vyhlášku 341/2002 Sb., která definuje závady ohrožující bezpečnost provozu), čeká Vás za přestupek pokuta ve výši 5.000-10.000 Kč spolu se zákazem činnosti řízení od šesti do 12 měsíců. A ještě navíc přijdete o 5 bodů.

 

§ 36 Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích

(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

 

(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.8)

 

(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,

 

a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,

B) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,

c) způsobují-li světlomety oslnění,

d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,

e) jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla.

 

(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy

 

a) prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm,

B) zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70%.

 

(4) Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.

 

(5) Závadou podle odstavce 1 na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku je vždy poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

 

(6) Závadou podle odstavce 1, která má vliv na znečišťování životního prostředí, je vždy zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků.

 

(7) Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy,

 

a) je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,

 

B) obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru pneumatiky nebo ji narušují,

 

c) jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě, nejde-li o nouzové dojetí.

 

(8) Závadou podle odstavce 1 je vždy překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního předpisu.3)

 

(9) Závadou podle odstavce 1, která se týká spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, je vždy porušení požadavky na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.

 

(10) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinné zastavit vozidlo (například prasklé brzdové hadice) nebo hrubé závady na řídicím ústrojí (například zjevné deformace a nadměrné vůle), je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

 

Naproti tomu pouhá nezpůsobilost v podobě "propadlé technické" se postihuje pokutou 1.500-2.500 Kč a nepřijdete o žádný bod.

 

O krátkodobém povolení "dojetí" na STK jsem nikde nic nenašel a ani o ničem takovém nevím.

 

Je na Vás, pro jaký způsob dopravy se rozhodnete, osobně bych volil odtahovku do nejbližší STK.

Jistota je jistota.

Upraveno uživatelem sUs

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku