Recommended Posts

По новому закону с 01.01.2009 паушал -80 процентов. ( короче это такая штука, когда предприниматель не может иметь никаких затрат, а государство разрешает ему оплатить налог с 20 процентов от оборота)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
accounter, а можно взглянуть на этот закон?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Влада в баличке противокризисных законов приняла, поищите там.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Лень искать то, во что я не верю. Это какая-то фантастика. Скорее всего все наоборот: предполагается, что у предпринимателя расход ~20%.

 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Это надо вам, поэтому ищите. Я книги оставил на работе, завтра найду, дам ссылку для Фомы Неверующего. :lol:

P.S. Интересные противокризисные меры в вашем изложении.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Я книги оставил на работе, завтра найду, дам ссылку для Фомы Неверующего.

 

Спасибо, буду ждать.

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

И еще кстати, паушал для тех, кто занимался пронаймом, сделали 50 процентов, вместо 30 ранее. Вот такой вот коммунизм, антикризисный.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest Ket_za_rulem

На fler.cz вылоден текст о начале деятельности на живностяк. На сколько актуальный не знаю. Некотороые моменты с платежами (первыое время, до первого отчетного периода, социалку и здравотку не платишь) мне не совсем понятны.

Jak začít podnikat:

 

1) Vybrat si živnost, které se chcete věnovat. Ve většině se bude zřejmě jednat o živnost volnou (popřípadě živnost řemeslnou). Doporučujeme vybrat si toho co nejvíc, co byste v případně i v budoucnu chtěli dělat, zatím je vše co si vyberete za jeden poplatek, zítra to může být jinak .

 

Seznam najdete zde - v přílohách živnostenského zákona):

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zivnost/

 

2) Pokud už máte jasno, co chcete dělat, pak je potřeba zajít na živnostenský úřad, vyplnit formulář, zaplatit poplatek (1000 Kč).

 

3) Je potřeba zajít na finanční úřad, kde se zaregistrujete.

 

4) Je potřeba nahlásit změnu na zdravotní pojišťovně a na sociálce.

 

Zdravotní pojištění. První rok neplatíte nic a po podání daňového přiznání odvádíte jednorázově zdravotní pojišťovně xx% ze zisku. Tuto částku vydělíte počtem měsíců podnikání a tím je učena výše měsíčních záloh, které budete po celý příští rok platit.

 

Informace o platbách záloh na zdravotní pojištění v roce zahájení podnikání:

http://www.vzp.cz/cms/internet/cz/Platci/O...o/zahajeni.html

 

Informace o platbách záloh na sociální pojištění:

http://www.cssz.cz/cz/osoby-samostatne-vyd...e-pojisteni.htm

 

Další podrobnosti ke zdravotnímu pojištění:

 

Pokud pojištěnec vykonává samostatnou výdělečnou činnost (dále jen výdělečná činnost), má vůči své zdravotní pojišťovně podle zákona řadu povinností.

 

1.Je povinen nejpozději do 8 dnů ohlásit u příslušné zdravotní pojišťovny zahájení, případně ukončení výdělečné činnosti. Za zahájení výdělečné činnosti se pro účely zdravotního pojištění považuje okamžik, kdy začne vykonávat činnost s cílem "mít příjem" (objednávky, fakturace, uzavření smlouvy o dílo, pohyby na účtu atd.). Za zahájení výdělečné činnosti se naopak nepovažuje pouhé získání živnostenského listu, nebo jiného oprávnění k provozování samostatné výdělečné činnosti.

2.Je povinen odvádět na účet zdravotní pojišťovny pravidelně měsíčně zálohy na pojistné, pokud není od placení těchto záloh zákonem osvobozen *).

3.Je povinen nejpozději do jednoho měsíce ode dne, ve kterém měl podat daňové přiznání za předchozí zdaňovací období, předložit každé zdravotní pojišťovně, u které byl ve zdaňovaném období pojištěn, vyplněný formulář PŘEHLED o příjmech a výdajích ze samostatné výdělečné činnosti a úhrnu záloh na pojistné.

4.Doplatek rozdílu mezi zálohami a skutečnou výší pojistného vypočtenou z dosažených příjmů je povinen doplatit do osmi dnů po podání daňového přiznání za uplynulý kalendářní rok.

5.Na vyžádání zdravotní pojišťovny je povinen předložit účetní doklady, které jsou potřebné pro provedení kontroly odvodu pojistného.

6.V případě opravy v daňovém přiznání je povinen do 8 dnů od zjištění skutečností, které vedly k opravě daňového přiznání, předložit všem zdravotním pojišťovnám, u kterých byl ve zdaňovaném období pojištěn, opravný PŘEHLED a do 30 dnů doplatit dlužné pojistné.

7.Pokud osoba samostatně výdělečně činná změní zdravotní pojišťovnu, je povinna předložit nově zvolené zdravotní pojišťovně doklad o výši záloh na pojistné vypočtených z vyměřovacího základu.

*) Kdo je osvobozen od placení záloh: Pokud je OSVČ zároveň zaměstnancem a hlavním zdrojem příjmu je příjem z tohoto zaměstnání, není povinna hradit zálohy na pojistné a pojistné uhradí až na základě skutečně dosažených příjmů po podání daňového přiznání. Stejné je to u žen na MD a u studentů. Tyto osoby zaplatí pojistné do osmi dnů po podání daňového přiznání. Osoby, které daňové přiznání nepodávají doplatí pojistné do 8. dubna následujícího roku.

Další podrobnosti k sociálnímu pojištění:

 

Pojistné na sociální zabezpečení zahrnuje platby na:

 

•nemocenské pojištění,

•důchodové pojištění,

•příspěvek na státní politiku zaměstnanosti.

Pro OSVČ je, při splnění zákonem stanovených podmínek, povinná účast na důchodovém pojištění a platba příspěvku na státní politiku zaměstnanosti. Nemocenské pojištění je dobrovolné. Z nemocenského pojištění OSVČ je poskytováno nemocenské a peněžitá pomoc v mateřství.

 

První rok podnikání se neplatí nic a po podaném daňovém přiznání se určí výše měsíčních záloh. Obvykle je to něco kolem pětistovky za měsíc. Pro studenty ale platí, že pokud je zisk menší než něco kolem "daná částka" (každý rok se mění), zálohy se neplatí. Ženy na MD sociální pojištění neplatí, platí je za ně stát, na sociálce se prokážete papírem o přiznání výše mateřského nebo rodičovského příspěvku.

 

Další užitečné odkazy:

 

http://www.jakpodnikat.cz/ - velmi srozumitelný návod jak začít s podnikáním, kde a k čemu se registrovat a jak se to dělá:)

 

http://business.center.cz/business/pojmy/ - nejste si jisti, co přesně znamená nějaký odborný výraz z daňové, účetní, právní, či ekonomické oblasti? Tady je výkladový slovník.

 

Kdo je povinen danit a kdo je povinen mít ŽL- nejstručněji a nejvýstižněji shrnula kurnikshopa:

 

- u nahodilých příjmů je hranice zdanění 20 000,- hrubého příjmu (tj. před odečtením nákladů)

 

- u soustavných příjmů je to 15 000,- hrubého příjmu (tj. před odečtením nákladů)

 

- u živnostníků, kteří jsou zároveň zaměstnanci je hranice 6 000,-

 

Pod tuto hranici dáváte pouze prohlášení, že váš příjem nedosáhl dané hranice, v té chvíli nemusíte nic prokazovat, ale na vyžádání FÚ je třeba dokázat, že tomu tak bylo.

 

Pokud nemáte ŽL podnikáte neoprávněn!!!

 

Další informace k podnikání

1) Náklady na podnikání

 

- náklady si můžete počítat jako skutečně vzniklé náklady na podnikání, pak si všechny doklady musíte schovávat, lze započítat náklady na vedení podnikatelského účtu, připojení za net aj., pozor u některých nákladů vám FÚ nemusí uznat celou částku, např. pokud podnikáte z domu a chcete si do nákladů dát připojení na net, tak vám uznají jen nějakou část protože připojení můžete používat i pro jiné než podnikatelské účely

 

- náklady si můžete odečítat paušálem (pak nemusíte mít na ně doklady):

80 % - u příjmů ze zemědělské výroby, lesního a vodního hospodářství

60 % - u příjmů ze živností řemeslných

50 % - u příjmů ze živnostenského podnikání mimo řemeslné živnosti

40 % - u příjmů z jiného podnikání dle zvláštních předpisů, příjmů z výkonu nezávislého povolání, příjmů znalců, tlumočníků atd.

Většina lidí na fleru by "spadla" do kategorie 50 %,

pokud mají třeba i živnost řemeslnou, tak by se třeba vyplatilo vést řemeslo zvlášť a uplatnit si 60 %.

 

2) Jak staré účty z nákupu materiálu lze při založení ŽL použít?

Můžou se použít účty na nákup materiálu 1 rok před zahájením podnikání.

 

3) Jak je to z podnikatelským účtem?

 

Není nutnost mít podnikatelský účet (aspoň ne z pohledu FÚ a spol.), ale pokud z vašeho účtu chodí i dost soukromých plateb, tak je rozhodně lepší mít účty oddělené, v případě, že těch obchodních plateb moc není, tak stačí soukromý, v případě že se obchod rozjede hodně, raději podnikatelský.

 

Pokud si budete zúčtovávat skutečné náklady, tak doporučujeme mít účty odděleně, jinak je v tom dost guláš, když se vám to míchá se soukromýma platbami a může se stát, že při kontrole z FÚ vám zjistí, že jste si soukromou platbu dali do nákladů, byť omylem, nebo vám některé náklady neuznají, že nebude zřejmé, zda šlo o soukromé nebo podnikatelské výdaje

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Еслм у вас OSVČ основной вид деятельности, то в социалке ( если надо то и в здравотке, для лиц стоящих там на учете) вам распишут ваши залоги до конца года. После подачи даневого признани они пересчитают, исходя из вашего дохода, и если больше то пришлют platební vyměr доплатить, если меньше, то ничего вам не вернут. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

А если я работаю где-то по контракту, я могу еще плюс к этому быть частным предпринимателем?...

Ну т.е. работаю менеджером и "немного шью" ? :)

Просто возникает вопрос с налогами и прочей социалнкой..как платить, если есть постоянное место

работы... но и есть хобби, которое впринципе тоже может приносить доход..."обчас".

Кто-нибудь может ткнуть в какой-нибудь документ на эту тему?

Или может знает подробности, сталкивался :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Еслм у вас OSVČ основной вид деятельности, то в социалке ( если надо то и в здравотке, для лиц стоящих там на учете) вам распишут ваши залоги до конца года. После подачи даневого признани они пересчитают, исходя из вашего дохода, и если больше то пришлют platební vyměr доплатить, если меньше, то ничего вам не вернут. :)

 

Мне возвращали. Ну как возвращали - сказали, что зачтут за следующий год.

 

А если я работаю где-то по контракту, я могу еще плюс к этому быть частным предпринимателем?...

Ну т.е. работаю менеджером и "немного шью" ? :)

 

Вам будет выгоднее, скорее всего вам не надо будет социалку платить. За вас уже платит работодатель.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Есть понятие минимальные платежи. В первый год, начисляют как раз их, и потом, если ваш доход оказался ниже, их никто не вернет, к сожалению.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Минимальные естественно не возвращают. Я там выше писал - порядка 1700 крон в месяц.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Вам будет выгоднее, скорее всего вам не надо будет социалку платить. За вас уже платит работодатель.

А налоги? Работодатель платит налоги с моей зарплаты сам..... а что с тем дополнительным доходом делать?

Читала, что если доход меньше 4000 в мес, то налоги с него не платятся.... за "немного шить" больше и не выходит. С другой стороны налоги надо платить с совокупного дохода (как я понимаю).... а это уже будет многим больше 4000.... т.о. получится что придется заполнять все налоговые декларации самой?...

 

Что-то все это как-то... :)...

Думаете выгоднее работатьна работе, тихо приторговывать и не светится ?:)

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku