Sergei 11 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 5, 2006 Да. Я. Легко. Метров так с 50, как минимум. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Don_Korleone 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 6, 2006 В Чехии полицейские пользуются не фоторадарами, а такими как в xUSSR? Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Sergei 11 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 6, 2006 Сейчас почти на 100% фоторадары. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Chief 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 11, 2006 Английский водитель взорвал камеру контроля скорости Полиция Великобритании задержала 28-летнего водителя Крейга Мура (Craig Moore) по подозрению во взрыве камеры контроля скорости, сообщает Daily Mail. Мур... Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 13, 2006 (upraveno) Finta policie: co kilometr, to radar Domníváte se, že když minete jedno auto s policejním radarem, další už nepotkáte desítky kilometrů? Pak se můžete krutě zmýlit tak jako 11. srpna 2006 desítky řidičů na plzeňské výpadovce směrem na Klatovy. Policie zde v krátkém úseku za sebou rozmístila hned čtyři policejní hlídky. Tři měřily rychlost projíždějících aut, čtvrtá zaznamenávala, jestli nepřejíždějí přes plnou čáru. Řidiče tahle akce stála na pokutách bezmála sedmdesát tisíc korun a k tomu mezi ně úředníci rozdělí přes sto trestných bodů. Policisté se na čtvrteční měření speciálně připravovali. "Nekontrolovali jsme způsob jízdy na jednom místě, ale v delším úseku. Pomáhali nám v tom kolegové z okresů Rokycany, Plzeň-jih a Plzeň-sever. Několik řidičů zaplatilo pokutu v kontrolovaném úseku dokonce opakovaně," prozradil Petr Kovář z plzeňského policejního ředitelství. Policisté se zaměřili na tříkilometrový úsek dálničního přivaděče od výjezdu z dálnice D5 přes most u přehrady České údolí a dál na městskou silnici kolem věznice až ke konečné tramvají. Za čtyři hodiny zde přistihli čtyři auta ve špatném technickém stavu a osmapadesát příliš rychlých řidičů. "Rekordmanem byl řidič, kterému na přivaděči, kde je povolená devadesátka, radar naměřil 158 kilometrů v hodině," Upraveno August 13, 2006 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 14, 2006 Řidiči nyní budou pozorovat více i sloupy veřejného osvětlení Řidiči, bacha! Další past na rychlost! :!: Je vysoko na sloupu veřejného osvětlení, tedy mimo zorné pole řidiče, a sám umí autu změřit rychlost, vyfotit, najít v registru SPZ a vytisknout provinilci předvolání k projednání přestupku! Systém je namontován v pardubické ulici S. K. Neumana. Jsou to vlastně dvě kamery napojené na počítač. "Mají synchronizovaný čas. Vyhodnotí rychlost, přečtou SPZ a případný přestupek zaznamenají," s tím, že všechno se děje bez zásahu lidské ruky. P.S. Центр города Ústí nad Labem (Усти над Лабем), практически весь в этих устройствах, а также применяет их pardubická městská policie. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
STV 2 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 15, 2006 Попалили передвижной радар, которым по радио часто пугают! Это белая Фабия-Комби, номер 1А8 8982 (или 8289 - хреново запомнил). Спасибо Сергею за оперативные вести с полей и дорог. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 16, 2006 (upraveno) Kde měří rychlost :!: JIHOMORAVSKÝ KRAJ I zde poklesl počet hříšníků zachycených radary o padesát procent. Měří se hlavně na nehodových místech, jako je průtah Rousínovem, u Brankovic. Například policisté v okrese Brno-venkov změřili v letošním červenci sto deset případů překročení rychlosti. Brno-město 1 stacionární (ve Sportovní ulici) 6 mobilní Boskovice 1 mobilní Brno-venkov 3 mobilní Břeclav 3 mobilní Blansko 3 mobilní Vyškov 1 mobilní Hodonín 3 mobilní Oslavany 1 mobilní Veselí nad Moravou 1 mobilní Znojmo 3 mobilní ÚSTECKÝ KRAJ Ústí nad Labem je "městem radarů". Městským strážníkům záleží hlavně na bezpečnosti na Masarykově třídě, která měří kolem pěti kilometrů a zde jízda svádí k velké rychlosti. Zdejší radary zaznamenají i jízdu na červenou. Státní policie v severních Čechách má 13 mobilních radarů ( jsou však k dispozici i pro Liberecký kraj) Litoměřice 1 mobilní (radar městské policie) Chomutov 2 mobilní (radary městské policie) Děčín 1 mobilní (bude k dispozici za 14 dní) Ústí nad Labem 14 stacionárních (radary městské policie) 2 mobilní (radary městské policie) Přehled stanovišť radarů na území města Ústí nad Labem Klíšská - dva radary (jeden z nich je pod křižovatkou se Solvayovou) Masarykova třída -dvanáct radarů například: Na rondelu (v každém směru jeden radar), u polikliniky nad křižovatkou s ulicí Sadovou (v každém směru jeden radar), u zimního stadionu (v každém směru jeden radar) KARLOVARSKÝ KRAJ Na Karlovarsku policie nejčastěji měří přenosnými radary na hlavní silnici Praha-Karlovy Vary-Cheb. Počet řidičů zachycených na radarech však oproti období před novým zákonem v Karlovarském kraji poklesl o padesát procent. Cheb 2 mobilní Karlovy Vary 4 mobilní Sokolov 3 mobilní Nejdek 1 mobilní PLZEŇSKÝ KRAJ Měcholupy na Plzeňsku jako jediné město v Česku zveřejňují podrobně statistiku zachycených na pevném radaru. V pátek 14. července 2006 tam jelo víc jak padesátkou 219 řidičů. Šest z nich jelo dokonce víc jak devadesátkou, naopak 69 se vešlo pod 60 km/h. Státní policie v Plzeňském kraji počet radarů tají Železná Ruda 1 mobilní Měcholupy 1 stacionární Blovice, Domažlice, Horažďovice, Horšovský Týn, Nepomuk, Přeštice, Sušice (zajíždí tam pravidelně soukromá firma měřit na základě smlouvy s městy) Plzeň 1 mobilní (městské policie, na podzim koupí další) 2 stacionární (kolují mezi 12 stanovišti) Přehled stanovišť radarů na území města Plzeň - Nepomucká u Barvínkovéulice - Bílá Hora, ulice 28. října - Valcha, vjezd od Lhoty - Domažlická u bývalého autobusového nádraží - Karlovarská nad křižovatkou s Boleveckou - Rokycanská u Divadla Alfa - Studentská nad křižovatkou - Rokycanská u Ústředního s Krašovskou hřbitova - Litice u ulic Šlovická - Plaská u nákupního centra a Štěnovická - Vejprnická u ulice Za Pozn.: mezi 12 stanovišti Humny v Plzni pravidelně rotují - Sukova u Čermákovy ulice 2 přenosné radary STŘEDOČESKÝ KRAJ Nejvíce radarů ze všech okresů má kladenská policie, celkem tři. Měří se u škol, na průtazích městem, ale často také na rychlostní silnici Slaný-Praha. Benešov 1 mobilní Beroun policie tají Kladno 3 mobilní Kutná Hora 1 mobilní Mladá Boleslav policie tají Nymburk 2 mobilní Příbram policie tají Mělník 2 mobilní Rakovník 2 mobilní JIHOČESKÝ KRAJ Státní policie mívá průměrně dva radary na okres. Platí to jak pro jižní Čechy, tak pro zbytek země. Stacionární radary si pořizují téměř výhradně městské policie a radnice. České Budějovice 3 mobilní Český Krumlov 2 mobilní Jindřichův Hradec 2 mobilní Písek 2 mobilní Prachatice 2 mobilní Strakonice 2 mobilní Tábor 3 mobilní Blatná 1 mobilní PRAHA V Praze jsou radary nejlépe ohlídané městské tunely (Mrázovka či Zlíchovský), kde může mít dopravní nehoda kvůli uzavřenému prostoru zvláště závažné následky. Dál jsou pevné radary na výpadovkách. Od podzimu se bude měřit na dalších 20 místech. 19 mobilních 5 stacionárních (z toho dva kolují po šestnácti různých místech) Přehled stanovišť radarů na území hlavního města Prahy - Čimická - - Vysočanská - V Holešovičkách - Čs. armády - Evropská - Patočkova - Jeremiášova - Radlická - K Barrandovu - Jeremenkova - Novodvorská - Průmyslová - Strahovský tunel - Opatovská - tunel Mrázovka - Zlíchovský tunel LIBERECKÝ KRAJ Hodně se měří na rychlostní silnici Turnov-Liberec. Tam nejsou většinou řidiči zastavováni, ale dostanou obsílku. Zdejší policisté však doslova říkají, že se zaměřují i na "periferie okresů". Česká Lípa 1 mobilní Semily policie tají Liberec 3 mobilní Jablonec nad Nisou 4 mobilní KRAJ VYSOČINA Řidiči na Vysočině patří k těm, kteří se nejvíce zlepšili. "Před platností nového silničního zákona jsme při šestihodinovém měření v terénu měli 15 až 20 přestupků, nyní jsou to slabé tři," řekl František Ševčík z třebíčské dopravní policie. Žďár nad Sázavou 2 mobilní Třebíč 2 mobilní Havlíčkův Brod 3 mobilní 1 stacionární Pelhřimov 2 mobilní OLOMOUCKÝ KRAJ Patří ke krajům, kde se chystají největší "radarové nákupy". Ještě letos si chce koupit radar třeba městská policie v Šumperku, na podzim to má v plánu i Olomouc či Hranice. Ale jinak se bude zvyšovat počet radarů v souvislosti s novým silničním zákonem všude v zemi. Jeseník 1 mobilní Lipník nad Bečvou 1 mobilní Olomouc 3 mobilní Přerov 3 mobilní Prostějov 4 mobilní Šumperk 3 mobilní Radary na I48, I47, R35 - směr z Ostravy do Olomouce: I48 - Na úseku Příbor - Nový Jičín - měří 50tku u křižovatky na Rybí. Loc:49° 32' 13.8" N, 17° 35' 41.81" E I48 - Nový Jičín - čerpací stanice Jet. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 36' 37.81" N, 18° 3' 9.68" E I47 - Bělotín - na výjezdu z obce, většinou měří protisměr už se stalo že chytali i po směru. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 34' 57.39" N, 17° 47' 29.64" E I47 - Hranice - Slavíč - Měření na různých místech obce. R35 - klesání za dlouhým stoupáním z Lipníka nad Bečvou s tunelem, měří schovaní za betonovými svodidly. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 33' 55.13" N, 17° 30' 13.6" E Radary na R35, I47, I48 - směr z Olomouce do Ostravy: R35 - Dlouhé klesání před Lipníkem nad Bečvou, měří cca 500m za tunelem. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 32' 57.48" N, 17° 32' 48.04" E I47 - Levotočivá zatáčka pod most za koncem silnice pro motorová vozidla, měří z protisměru. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 32' 13.8" N, 17° 35' 41.81" E I47 - Hranice na Moravě, poslední křižovatka před koncem obce, radar schovaný na začátku odbočovacího pruhu za křovím po pravé straně. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 33' 42.77" N, 17° 45' 29.47" E I47 - Bělotín, měří na vjezdu do obce schovaní za domem v protisměru. Přesná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 34' 57.39" N, 17° 47' 29.64" E I48 - Úsek Nový Jičín - Příbor - měří z lesíku za ČS Paramo. Přibližná poloha radaru viz www.mapy.cz: Loc:49° 37' 32.61" N, 18° 4' 51.85" E Okoli Frydku Mistku - za jizdy v provozu meri fialova civilni Laguna s bradavici. Na vyjezdu z FM smer Olomouc merivaji obcas taky v obou smerech, zaparkovani u kraje (nejen z Laguny). V Havirove maji policajti laserovy rucni radar, meri schovani za stromy. Frydek-Mistek a okolo: Octavia bile barvy SPZ "KIM" - bradavice, tmava Laguna taky "KIM" s bradavici. Bila Octavia velmi casto na trase Cesky Tesin - Frydek Mistek za Zukovskym kopcem... jinak Laguna hlavne FM.. stabilne V okoli Bilovce kratka cervena Fabie. Jednou jsme je videli v Bravanticich - smerem od OV je sjezd do dediny a po leve strane je stara chalupa, pred ni stala ta fabka, vypada to, jako by tam parkoval majitel - tzn. viditelna, ale netrkne to. Sbiraji to za krizovatkou -> moznost odbocit doleva/doprava. Ostrava: Klasika bývá měření u Ferony ve směru od vodárny na Hrabůvku (pro neOV: u Auto ESA). Je tam 50ka. Ale každý to ví, tak se tam moc rychle nejezdí. PARDUBICKÝ KRAJ Nejvíce pod dohledem jsou ulice krajského města Pardubic, kde má dva radary i městská policie. Strážníci se zaměřují hlavně na lokality kolem škol či přechodů pro chodce. Pokutují obvykle Svitavy policie tají Ústí nad Orlicí policie tají Chrudim policie tají Pardubice 3 mobilní 1 stacionární (ulice S.K.Neumanna, další se objeví na Sukově třídě) Heřmanův Městec 1 stacionární Vysoké Mýto 1 stacionární (těsně před instalací) KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ V pěti okresech slouží 17 radarů státní policie a šest radarů městské policie. Trutnovská policie má i pevný radar, který se přemisťuje mezi pěti stanovišti. Bývá třeba v Polské ulici nebo ulici Na Struze. údaj za kraj 23 mobilní (z toho 6 městské policie) Trutnovsko 1 stacionární MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ Policisté používají různé triky, jak zeefektivnit měření. Nejen na severní Moravě si vyměňují civilní auta se zabudovanými radary mezi okresy. Některá už totiž časem řidiči "znají". kraj 25 mobilní (okresy si je navzájem půjčují) Ostrava 1 stacionární (stěhuje se mezi 4 budkami ve dvou ulicích v Ostravě-Hrabůvce, jmenovitě ulice Dr. Martínka a Horní) ZLÍNSKÝ KRAJ Policie tvrdí, že řidiči se po zavedení nového zákona zlepšili asi o dvacet procent, stále stejně rychle však jezdí přes Zlínsko zahraniční řidiči. Měří se často v místech, která za riziková označí starostové obcí. Policie stíhá zpracovat přestupky všech změřených řidičů. Kroměříž 2 mobilní Uherské Hradiště 4 mobilní (z toho jeden má pronajatý obec Uherský Ostroh, která jej půjčuje i sousedním Kunovicím) Zlín 3 mobilní Vsetín 2 mobilní počet mobilních radarů v kraji + počet stacionárních radarů v kraji ÚSTECKÝ 19 14 KARLOVARSKÝ 10 0 LIBERECKÝ 8 0 KRÁLOVEHRADECKÝ 23 1 STŘEDOČESKÝ 11 0 PRAHA 19 5 PLZEŇSKÝ 2 3 PARDUBICKÝ 3 3 OLOMOUCKÝ 15 0 MORAVSKOSLEZSKÝ 25 1 JIHOČESKÝ 17 0 VYSOČINA 9 1 JIHOMORAVSKÝ 25 1 ZLÍNSKÝ 11 0 инф. здесь Upraveno August 16, 2006 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 (upraveno) Zdeněk Bambas - šéf dopravní policie Policie občas měří rychlost tam, kde to není nutné :!: Policejní hlídky měří někdy opravdu na místech, kde to není úplně nutné. Připouští to šéf republikové dopravní policie Zdeněk Bambas. "Není to ale kvůli vybírání pokut, ale kvůli bezpečnosti. Vhodných míst pro měření rychlosti je prostě málo," říká. Jak se určují místa, kde policie měří rychlost? Vybírají se ta nejrizikovější místa, kde řidiči často překračují rychlost. Je to ale složitější, protože ne všude se dá měřit a zároveň bezpečně zastavovat auta. S tím se bohužel nedá nic dělat, nemůžeme si dovolit způsobit při kontrole nehodu. Řidiči kritizují dopravní policisty za to, že třeba měří rychlost hned za tabulí označující začátek obce, přestože je to k nejbližšímu domu několik set metrů. Co vy na to? To se samozřejmě stát může, vyloučit to nedokážu. Ale je to hlavně kvůli důvodům, o kterých jsem mluvil předtím. Někdy to opravdu vypadá, že si práci zjednodušujeme, ale trvám na tom, že to tak není. Už brzy budou pokuty za rychlost vyšší než dosud. Budete se tedy snažit chyb při kontrolách vyvarovat? Především věřím, že změny v zákoně přimějí řidiče k větší kázni. Přestupků díky tomu bude méně, než je tomu nyní. Pak bude reálné, abychom chybující řidiče zastavovali přímo z našich aut. Prostě ho vyvedeme na místo, kde ho budeme moci bezpečně zastavit. Dnes je přestupků tolik, že to nejde. Jsou policisté za pokuty honorováni? Ne, při odměňování jednotlivých policistů to nehraje roli. Stejně tak neexistuje žádná norma, kolik mají vybrat pokut. A je alespoň stanoveno, jak dlouho mají každý den policisté rychlost měřit? V obci by měli být minimálně dvě hodiny denně. P.S. Tresty za rychlost Co hrozí řidičům od 1. 7. Překročení povolené rychlosti o 40 km/h a více v obci nebo o 50 km/h a více mimo obec - 5 trestných bodů a pokuta od správního úřadu od 5 do 10 tisíc korun. Řidič přijde na čas o řidičský průkaz. Překročení rychlosti o 20 km/h a více v obci nebo o 30 km/h a více mimo obec - 3 body. Pokuta na místě 2500 Kč nebo 2500 až 5000 korun ve správním řízení. Překročení rychlosti o méně než 20 km/h v obci nebo o méně než 30 km/h mimo obec - 2 trestné body a pokuta na místě 1000 korun nebo 1500 až 2500 korun ve správním řízení. Upraveno December 8, 2011 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 Kde číhá policie :!: PARDUBICE. Na příjezdu od Hradce Králové je na silnici v jednom úseku rychlost bezdůvodně snížena na šedesát. JABLONEC NAD NISOU. Jen několik domů stojí u silnice na Liberec. Padesátku tu dodržuje málokdo a policisté rádi měří. HORKY. Na konci Horek na Třebíčsku policisté tak často měřili, až místní pojmenovali svoji hospodu U Radaru. DĚČÍN. Na výjezdu z města směrem na Ústí nad Labem je na rovném a přehledném úseku povolená jen třicítka. PLZEŇ. Na Rokycanské třídě směrem na Prahu se dříve jezdilo sedmdesátkou, dnes je tu jen padesátka. HRADEC KRÁLOVÉ. Po silnici na Jaroměř, která vede kolem polí a továrny, se smí jezdit jen šedesátkou. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Don_Korleone 0 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 А вот интересно, как фоторадары будут реагировать на российские, белорусские или украинские номера? Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
STV 2 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 Никак не будут. Я на украинских номерах пролетел под дружескую вспышку фоторадара 140 км/ч, где разрешено 50 без последствий... ЗЫ Для интересующихся - авто было БэЭмВэ Х5, 4.4, 360 лошадей... Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
Blondberry 3 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 Сегодня в газете "Kurýr" прочитала статью, о запрещении использования водителями антирадаров. Покута 100 000 кч. Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
StYlus. 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 Никак не будут А потом при пересечении границы? Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky
sUs 1 Nahlásit příspěvěk Odesláno August 17, 2006 (upraveno) Сегодня в газете "Kurýr" прочитала статью, о запрещении использования водителями антирадаров. Покута 100 000 кч. Ministerstva: Za antiradar pokuta 100 tisíc Používání antiradarů je protiprávní a bude posuzováno jako přestupek se sankcí až 100 tisíc korun. Shodli se na tom zástupci ministerstev dopravy a vnitra, sdělila mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková. Sjednotil se tak výklad části nového silničního zákona. Pod hrozbou sankce je tak podle ní zakázáno používat jakýkoli antiradar, ať už aktivní či pasivní. Zástupci obou ministerstev se prý shodli na tom, že funkce radaru jako prostředku měřícího rychlost vozidel není pouze technická, ale především kontrolní. "Antiradar pak ovlivňuje, případně přímo znemožňuje funkci radaru," doplnila Žižková. "V podstatě se tak potvrdil názor ředitele dopravní policie Zdeňka Bambase, že využívání antiradarů je protiprávní a bude bráno jako přestupek," řekl Roman Skřepek z policejního prezidia, jehož zástupci s ministerstvem dopravy jednali. Advokátka Kateřina Kuncová se závěrem policie a ministerstva nesouhlasí. Zákon se podle ní o antiradarech vůbec nezmiňuje. "Myslím si, že je to výmluva, poněvadž samozřejmě chtějí stíhat řidiče za rychlou jízdu," řekla Kuncová televizi Prima. Antiradary používají běžní účastníci silničního provozu, aby se tak vyhnuli případnému postihu za překročení maximální povolené rychlosti. "Jde o pasivní zařízení, které s předstihem hlásí řidiči zvukovým signálem umístění radaru," upřesnil Skřepek. Do 1. července, kdy začal platit nový silniční zákon, nesměl používat antiradar žádný účastník silničního provozu. Současná novela zakazuje jeho použití komukoli. Инф. здесь и здесь Далее… * Jak je to s antiradary? Skutečně se nesmějí používat? Právní úprava je v definici antiradaru úplně stejná jako před 1. červencem, kdy začala platit novela silničního zákona. Pasivní antiradar se proto používat může. Vysvětlení šéfa republikové dopravní policie Zdeňka Bambase, podle kterého pasivní zařízení ovlivňuje činnost radaru, je z právnického hlediska naprosto neudržitelné. Zajímavé také je, že se zapomnělo na obecní policii. Proti zařízení, které používá obecní policie, tak řidič může používat i aktivní antiradar. * Ale když mě s aktivním antiradarem zastaví státní policisté, jsem ve velkém problému... To máte pravdu. Ale pozor, není přestupek, že antiradar v autě máte. :!: Zákon říká, že nikdo nesmí používat zařízení, která znemožňují používání zařízení vojenskou policií nebo policií. Slovo používat vyjadřuje aktivní činnost, tedy to, že antiradar je v provozu. A je pak otázkou policie, která musí dokázat, zda tomu tak skutečně bylo. :!: Pokud vás tedy policie bude za tento "přestupek" stíhat, odvolejte se, případně se obraťte na soud. Далее … ИМХО. Чехи уже сами запутались: что можно, что нельзя. Upraveno August 17, 2006 uživatelem sUs Quote Sdílet tento příspěvek Odkaz na příspěvek Sdílet na ostatní stránky